ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | VIII |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 4 |
Дата реєстрації: | 03.06.2016 |
Проголосовано: | 15.07.2016 10:32:36 |
Автор: | Постійна комісія районної ради з питань економіки, бюджету та фінансів |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
28
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
8
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 4
ПРОЕКТ
УКРАЇНА
Глибоцька районна рада
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. М.Грушевського, 2а, смт.Глибока, 60400, тел.2-42-95, тел. «факс» 2-42-99, raionarada07@bigmir.net
VІІІ СЕСІЯ VІІ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ № ____________
“___”____________ 2016 р. | смт.Глибока |
Про Програму забезпечення
житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених
батьківського піклування, та осіб з їх числа
у Глибоцькому районі на 2016-2020 роки
Керуючись п.16 частини 1 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою реалізація права дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на позачергове забезпечення упорядкованим житлом, враховуючи рекомендації постійних комісій районної ради від ___________ 2016 року, районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Комплексну програму забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа в Глибоцькому районі на 2016-2020 роки (далі - Програма), що додається.
2. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації (С.Г.Шородок) передбачити кошти на реалізацію заходів Програми при уточненні районного бюджету за 2016 рік та при формуванні районного бюджету на наступні роки. Сума фінансування на відповідний бюджетний період визначається рішенням сесії про районний бюджет, виходячи із наявних бюджетних можливостей.
3. Головним розпорядником коштів Програми є Глибоцька районна державна адміністрація, відповідальний виконавець - райдержадміністрація, селищна та сільські ради .
4. Відповідальному виконавцю Програми :
Звітувати на сесіях районної ради про виконання Програми та ефективність реалізації її заходів;
Після закінчення дії Програми скласти заключний звіт про результати виконання Програми та подати його на розгляд сесії районної ради разом з пояснювальною запискою про кінцеві результати Програми.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань регламенту, етики, законності, контролю за виконанням рішень ради, делегованих повноважень, гуманітарних та соціальних питань (Левицьку О.М.) та заступника голови районної державної адміністрації Лопуляка І.К.
Голова районної ради П.В. Панчук
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЖИТЛОМ ДІТЕЙ-СИРІТ,
ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ, ТА ОСІБ З ЇХ ЧИСЛА В Глибоцькому районі
на 2016-2020 роки
Смт.Глибока
2016 рік
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Глибоцькому районі Чернівецької області на 2016-2020 роки
1. Загальна характеристика Комплексної програми.
1. | Ініціатор розроблення програми | Служба у справах дітей райдержадміністрації |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми | Закони України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», Указ Президента України від 16.12.2011 №1163 „Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні”, доручення Президента України від 08.04.2011 № 1-1/637 щодо підвищення ефективності механізмів забезпечення захисту прав і законних інтересів дитини в Україні, відповідно до вимог Конвенції про права дитини, постанова Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов'язаної із захистом прав дитини», розпорядження облдержадміністрації від 29.03.2012 № 201-р „Про забезпечення реалізації прав дітей у Чернівецькій області” |
3. | Розробник програми | Служба у справах дітей |
4. | Співрозробники програми | – |
5. | Відповідальний виконавець програми | райдержадміністрація, селищна та сільські рад и |
6. | Учасники програми | центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрація, виконавчі комітети селищної та сільських рад |
7. | Терміни реалізації програми | 2016-2020 роки |
7.1. | Етапи виконання програми | - |
8. | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми | - |
9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього | 850 тис грн |
9.1. | в тому числі бюджетних коштів | |
9.2 | - з них коштів районного бюджету | 850 тис грн |
10. | Основні джерела фінансування програми | районний бюджет |
2. Визначення проблеми,
на розв’язання якої спрямована Комплексна програма.
На сьогодні в районі, не зважаючи на те, що чинним законодавством визначено право дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, а також особи з їх числа, на отримання впорядкованого житла, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування недостатньо приділяють увагу виконанню цієї норми законодавства.
Станом на 01 квітня 2016 року в районі проживало 80 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. З них під опікою та піклуванням громадян в районі проживало 71 дитина-сирота та дитина, позбавлена батьківського піклування.
На сьогодні в районі функціонує 9 прийомних сімей, в яких виховується 14 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Станом на 01.04.2016 цього року в інтернатних закладах, закладах профтехосвіти, вищих навчальних закладах виховувалось 5 дітей.
Станом на 01 квітня 2016 року із загального числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: 7 – мали житло на праві власності, 10 дітей не мали житла.
За 71 дитиною закріплено право користування житлом, але часто це житло опікунів, і фактично діти мають право користуватись ним лише до 18 років, або житло батьків, позбавлених батьківських прав, куди діти повернутись не зможуть. Крім того, значна частина житла, що належить дітям, потребує проведення ремонту.
Аналіз ситуації показує, що на частину житла, яке є у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, не виготовлені правовстановлюючі документи.
У минулому році із 12 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли повноліття, 5 – мали житло на праві власності чи користування (2 – у непридатному для проживання стані), 5– житлом не були забезпечені. Наразі ці діти продовжують навчання і забезпечені місцями у гуртожитках навчальних закладів, але з часом вони повернуться і їх буде необхідно забезпечувати впорядкованим соціальним житлом.
3. Мета Комплексної програми.
Метою Комплексної програми є реалізація права дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на позачергове забезпечення упорядкованим житлом після завершення їх перебування у відповідних інтернатних установах, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях, завершення терміну піклування над такими дітьми, а також після завершення ними навчання у вищих навчальних закладах, строкової служби у збройних силах України, повернення з місць позбавлення волі.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
строки та етапи виконання Комплексної програми
Вирішення житлової проблеми осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, можливо через:
ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
упорядкування житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
реконструкцію існуючих жилих будинків, а також переобладнання нежилих будинків у жилі;
вивчення потреби у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом;
ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа, які мають право на отримання соціального житла;
формування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа;
Комплексна програма розрахована на 2016-2020 роки.
5. Завдання Комплексної програми та результативні показники.
Основними завданнями Комплексної програми є:
проведення заходів зі збереження, впорядкування, реконструкції, недопущення втрати наявного житла, закріпленого за дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та особами з їх числа;
удосконалення обліку дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які потребують забезпечення впорядкованим житлом;
ведення реєстру нерухомого майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
формування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Виконання Комплексної програми дасть можливість:
реалізувати державні гарантії і конституційні права дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, щодо забезпечення житлом;
забезпечити житлом 10 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа шляхом реконструкції чи ремонту житла, що знаходиться у власності таких дітей, а також реконструкції та переобладнання нежилих будинків у жилі;
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | Всього витрат на виконання програми, тис.грн. | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Обсяг ресурсів всього, в тому числі: | — | — | — | ||||
Районний бюджет | 140 | 160 | 170 | 190 | 190 | 850 | |
Державний бюджет | - | - | - | - | - | ||
Показники продукту Комплексної програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з числа у Глибоцькому районі Чернівецькій області на 2016-2020 роки
№ з/п | Назва показника | Одиниця виміру | Вихідні дані на початок дії програми | Термін виконання програми | Всього за період дії програми | |||||||||||||||
2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |||||||||||||||
І. Показники продукту Комплексної програми | ||||||||||||||||||||
Загальна площа впорядкованого житла, яке отримають особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | кв.м. | 0 | 115 | 140 | 140 | 140 | 145 | 680 | ||||||||||||
Кількість осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які отримають впорядковане житло | к-сть | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 14 | ||||||||||||
ІІ. Показники ефективності Комплексної програми | ||||||||||||||||||||
1. | Середня вартість реконструкції 1 кв.м житла | тис.грн. | 1.5 | 2,5 | 3,0 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 4,0 | |||||||||||
ІІІ. Показники якості Комплексної програми | ||||||||||||||||||||
Відсоток осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що забезпечені впорядкованим житлом | відсотки | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 14 | ||||||||||||
5
6. Напрями діяльності та заходи Комплексної програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Глибоцькому районі Чернівецькій області на 2016-2020 роки
№ з/п | Назва напрямку діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів Програми | Термін виконання | Виконавці | Джерела фінансуван-ня | Орієн-товний обсяг фінансу-вання, тис. гривень | у тому числі за роками, тис. гривень | Очікувані результати | |||||||
2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||||
1. | Ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування | 1.1.Ведення реєстру нерухомого майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | 2016-2020 | Служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | Забезпечення збереження житла, що є власністю дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | |||||||||
1.2. Встановлення опіки над житлом та майном, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, та контроль за станом виконання опікунами обов’язків щодо його належного збереження | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей | Вкладень коштів не потребує | ||||||||||||
1.3. Сприяння виготовленню правовстановлюючих документів на житло та майно, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | районний бюджет | Вкладень коштів не потребує | |||||||||||
2. | Вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | 2.1. Створення комісій та проведення обстеження стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та оцінки вартості упоряджувальних робіт з урахуванням встановлених санітарних і технічних вимог | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | Визначення реального стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | |||||||||
3. | Вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом | 4.1. Аналіз стану забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які у наступному році завершують перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або завершується термін піклування над такими дітьми | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | Визначення потреби у забезпеченні соціальним житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа, формування бюджетних намірів для вирішення цього питання | |||||||||
4.2. Аналіз стану забезпечення житлом осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які завершують у наступному році навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІV рівня акредитації, строкову службу у Збройних Силах України або повертаються з установ, де відбувають покарання у вигляді позбавлення волі щодо наявності чи відсутності у них права на житло та визначення потреб у забезпеченні їх соціальним житлом | 2016-2020 | Райдержадміністрація, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | ||||||||||||
5. | Ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на отримання житла із житлового фонду соціального призначення | 5.1. Вирішення питання про взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло, або якщо повернення до нього неможливе, на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла | 2016-2020 | Служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | Забезпечення постановки на квартирний облік всіх дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло, або якщо повернення до нього неможливе | |||||||||
5.2. Ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа, які мають право на отримання соціального житла | 2016-2020 | Служба у справах дітей, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | ||||||||||||
6. | Формування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа | 6.1. Отримання дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування житла, переданого в дар органам місцевого самоврядування українськими та іноземними юридичними та фізичними особами, міжнародними громадськими організаціями | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | Забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа впорядкованим соціальним житлом | |||||||||
6.2. Передача забудовниками місцевим радам частки жилої площі в новозбудованих будинках на підставах, передбачених законодавством | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | ||||||||||||
6.3. Передача в комунальну власність житла, вилученого на підставі судових рішень або визнаного в установленому законом порядку безхазяйним або від умерлим | 2016-2016 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | ||||||||||||
7. | Захист житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | 7.1. Вжиття заходів щодо передачі у власність дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, житла, щодо якого вони мають право успадкування | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | Запобігання незаконному відчуженню житла, право власності чи право успадкування яким мають діти-сироти чи діти, позбавлені батьківського піклування | |||||||||
7.2. Взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | ||||||||||||
7.3. Забезпечення накладання заборони на відчуження житла, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | ||||||||||||
7.4. Сприяння у виділенні земельних ділянок для будівництва житла дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, виконкоми селищної та сільських рад | Вкладень коштів не потребує | ||||||||||||
8 | Упорядкування житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | 7.5. Реконструкція чи капітальний ремонт житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які у наступному році будуть повертатись до нього після завершення перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або після завершення терміну піклування над такими дітьми | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, виконкоми селищної та сільських рад | 800 тис грн | Приведення у належний стан житла, до якого будуть повертатись діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування | |||||||||
9 | Надання матеріальної допомоги дітям-сиротам та дітям, поз-бавленим батьківського піклування, з метою забезпечення захисту їх житлових та майно вих прав і законних інтересів | Надання матеріальної допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, з метою забезпечення захисту їх житлових та майнових прав і законних інтересів | 2016-2020 | Райдержадміністрація, служба у справах дітей, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, виконкоми селищної та сільських рад | 50тис. грн | Створення належних умов для проживання та розвитку дітей | |||||||||
Керуючий справами районної ради Шмідт М.Д.
7. Система управління та контролю за ходом
виконання Комплексної програми
Управління та координацію зусиль учасників Комплексної програми по виконанню її заходів здійснює служба у справах дітей райдержадміністрації шляхом узагальнення оперативної інформації, що подається учасниками Програми.
Учасники Комплексної програми подають звіт про виконання заходів щорічно до 10 лютого наступного за звітним.
Служба у справах дітей районної державної адміністрації здійснює контроль за станом впровадження і реалізації заходів цієї Комплексної програми, раз на рік 25 лютого подає управлінню агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації узагальнену інформацію про стан та результати виконання Комплексної програми.
Керуючий справами районної ради Шмідт М.Д.