ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

VIII

Скликання:

VII

Вид:

В цілому

Номер:

26

Дата реєстрації:

14.06.2016

Проголосовано:

15.07.2016 11:12:22

Автор:

Шмідт М. Д.

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    28
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    8

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 26





ПРОЕКТ                       



УКРАЇНА



Глибоцька районна рада



ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ  ОБЛАСТІ



вул. М.Грушевського, 2а, смт.Глибока, 60400, тел.2-42-95, тел. «факс» 2-42-99, raionarada07@bigmir.net



  



VIII СЕСІЯ VІI СКЛИКАННЯ



РІШЕННЯ № _________





 ___ _________ 2016 року                                        смт. Глибока














Про інформацію щодо реагування на депутатські запити, що  внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період












           



Керуючись ст.43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.22 Закону України „Про статус депутатів місцевих рад”, розглянувши інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх  сесіях районної ради та в міжсесійний період, районна рада



В И Р І Ш И Л А:





         1. Інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх  сесіях районної ради та в міжсесійний період, взяти до відома (додається).



         2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючого справами районної ради Шмідта М.Д.







Голова районної ради                                                                     П.В.Панчук     









  Додаток



  до проекту рішення районної ради



№______________від__________2016 р.





Інформація



щодо реагування на депутатські запити, що 



внесені на попередніх сесіях районної ради



та в міжсесійний період





1. Згідно запиту депутата районної ради Самушка В.К. №11-5/16 щодо звернення жителів с. Тарашани рішенням сесії 70-7/16 направлено звернення депутатів районної ради до голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Вовку Д.В. щодо не врахування інтересів жителів негазифікованих сіл нашої держави по постанові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.



          2. Згідно запиту депутата районної ради Левицької О.М. № 36-6/16 щодо сприяння у вирішенні питання капітального ремонту бібліотеки с. Просіка Глибоцька РДА повідомляє, що приміщення які використовується на даний час під бібліотеку недоцільно ремонтувати так, як будинок побудований у 1890 році знаходиться в поганому стані. Рекомендуємо Сучевенській сільській раді винайти інші приміщення для розміщення бібліотеки. 



             3. Згідно запиту депутата районної ради Манасович К.Є. № 39-6/16 щодо продовження освітлення вул. Миколи Булиги с. Горбівці Глибоцький РЕМ повідомляє, що для вирішення питання вуличного освітлення у с. Горбівці, голові сільської ради с. Тереблече необхідно звернутись у РЕМ, отримати дозвіл на приєднання освітлювальної мережі, технічні умови та оплатити величину замовленої потужності.



          4. Згідно запиту депутата районної ради Мельничук М.Л. № 40-6/16 щодо вирішення питання стабільного забезпечення електроенергією жителів питання стабільного Молодіжної, Головної, Гагаріна села Горбівці Глибоцький РЕМ повідомляє, що на місце для перевірки рівня напруги виїхав головний інженер. Мешканці цих вулиць заживлені від ТП-37, потужність трансформатора якої 100 кВа, і приєднано до неї понад 100 споживачів. Повітряні лінії побудовані у 1962 році, у 2007 році проведено капітальний ремонт. Переріз дроту в основному 25 мм.кв. Заміри, проведені у цілому ряді будинків згаданих вище вулиць показали, що вдень напруга у будинках відповідає вимогам Держстандарту. У вечірні години та вихідні дні вона становить 180-190В. у березні цього року проведено технічне обслуговування ПЛ-0.4 кВ і на 2017 рік заплануємо капітальний ремонт ЛЕП і трансформаторної підстанції з заміною трансформатора на більш потужний. У березні цього року введена в експлуатацію трансформаторна підстанції, змонтована для заживлення церкви (нестандартне приєднання). Її потужність 63кВа. Власник ТП (церква) має бажання передати її обленерго. Замінивши трансформатор на більш потужний дає можливість частину споживачів приєднати до цієї ТП. Якщо після виконання даних заходів напруга не буде відповідати нормі, то також буде проведено заміну трансформатора на більш потужний.



           5. Згідно запиту групи депутатів районної ради № 45-6/16 щодо порушення прав фізичних осіб Глопіна С.А. та Глопіна В.І. жителів с. Волока, Глибоцького району Національний банк України надає наступну інформацію. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Національний банк України згідно зі статтею 2 закону України «Про Національний банк України» є центральним банком України, особливим центральним органом державного управління, юридичний статус, завдання, функції, повноваження і принципи організації якого визначаються Конституцією України, цим Законом та іншими законами України. Відповідно до постанови Правління Національного банку України від 21.05.2015 № 330 «Про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ІМЕКСБАНК» виконавчою дирекцією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі – Фонд) прийнято рішення від 27.05.2015 № 105 «Про початок процедури ліквідації АТ «ІМЕКСБАНК» та призначення уповноваженої особи Фонду на ліквідацію банку», згідно з яким було розпочато процедуру ліквідації АТ «ІМЕКСБАНК» та призначено уповноваженою особою Фонду на ліквідацію АТ «ІМЕКСБАНК» Северина Юрія Петровича строком на 1 рік з 27.05.2015 до 26.05.2016 включно. З урахуванням рішення виконавчої дирекції Фонду від 19.10.2015 № 189 змінено уповноважену особу Фонду на ліквідацію та делеговано всі повноваження ліквідатора АТ «ІМЕКСБАНК» Гаджиєву Сергію Олександровичу з 20.10.2015. Згідно з пунктом 8 частини другої статті 4 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» процедуру виведення неплатоспроможних банків з ринку, у тому числі шляхом здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банків, здійснює Фонд. Наголошуємо, що задоволення вимог кредиторів здійснюється за рахунок коштів, одержаних в результаті ліквідації та реалізації майна банку, в черговості, що передбачена частиною першою статті 52 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб». Відповідно до частини третьої статті 76 Закону України «Про банки і банківську діяльність» Національний банк України не здійснює банківський нагляд за банком, у якому запроваджено тимчасову адміністрацію, здійснюється ліквідація, крім отримання звітності в установленому Національним банком України порядку. Частиною сьомою статті 3 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» встановлено, що органи державної влади та Національний банк України не мають права втручатися в діяльність Фонду щодо реалізації законодавчо закріплених за ним функцій і повноважень. Враховуючи викладене, вирішення порушеного у листі питання знаходиться поза межами повноважень Національного банку України та є виключною компетенцією Фонду. Для врегулювання питань, які виникають у відносинах з АТ «ІМЕКСБАНК», необхідно звернутися безпосередньо до Фонду за адресою: бульвар Т.Шевченка, 33-б, м. Київ, 01032, Україна, та до уповноваженої особи Фонду на ліквідацію АТ «ІМЕКСБАНК» за адресою (з 03.08.2015 змінено місцезнаходження банку та адресу для листування): проспект Шевченка, 8-А, м.Одеса, 65058, Україна. Юридична адреса банку залишається без змін: проспект Гагаріна, 12-А, м.Одеса, 65039, Україна. З детальною інформацією про поточний стан ліквідації АТ «ІМЕКСБАНК» можна ознайомитися на офіційній сторінці Фонду в мережі Інтернет за адресою www.fg.gov.ua.



           6. Згідно запиту депутата районної ради Фіалковського Л.Г. № 46-6/16 щодо добудови ДНЗ в с. Молодія рішенням сесії № 56-7/16 від 28.04.2016р. «Про внесення доповнень до Програми економічного і соціального розвитку Глибоцького району на 2016 рік» до пункту 7 «Розвиток інфраструктури» таблиці розділу 2 «Цілі та пріоритети економічного і соціального розвитку в 2016 році» районної Програми економічного і соціального розвитку Глибоцького району на 2016 рік доповнено підпунктом 7.13. «Добудова дошкільного навчального закладу в селі Молодія».



           7. Згідно запиту депутата районної ради Патраша В.Р. № 73-7/16 щодо надання матеріальної допомоги жителю с. Багринівка Кожукар В.С. рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  2000 грн.



           8. Згідно запиту депутата районної ради патраша В.Р. № 74-7/16 щодо надання матеріальної допомоги жителю с. Багринівка Унгуряну П.М. рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  1000 грн.



            9.  Згідно запиту депутата районної ради Лупуляк С.В. № 76-7/16 щодо надання матеріальної допомоги жительці смт. Глибока Жижій М.І. рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  600 грн.



           10. Згідно запиту депутата районної ради Лупуляк С.В. № 77-7/16 щодо надання матеріальної допомоги жительці смт. Глибока Букатар Г.В. рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  1500 грн.



           11. Згідно запиту депутата районної ради Лупуляк С.В. № 78-7/16 щодо надання матеріальної допомоги жительці смт. Глибока Глобак У.І. рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  1500 грн.



           12. Згідно запиту групи депутатів районної ради № 81-7/16 щодо надання матеріальної допомоги на лікування хворої Ткачук З.І. жительці с. Горбівці, Глибоцького району рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  1500 грн.



           13. Згідно запиту депутата районної ради Лупуляк С.В. № 82-7/16 щодо одержання допомоги на лікування в Чернівецькому онкологічному диспансері Доскалюк Д.В., яка проживає в смт. Глибока по вул. Київській, 9 рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  1500 грн.



            14. Згідно запиту депутата районної ради Мельничук М.Л. № 83-7/16 щодо надання матеріальної допомоги жительці с. Горбівці Косован В.В. рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  1500 грн.



           15. Згідно запиту депутата районної ради Шапки М.А. № 85-7/16 щодо звернення депутатів Йорданешської сільської ради (щодо виділення коштів у сумі 60.0 тис. грн на утримання місцевої пожежної частини) Глибоцька РДА повідомляє наступне. Вирішити зазначене питання за рахунок коштів районного бюджету, наразі немає можливості, оскільки обсяг асигнувань, доведений на утримання установ з районного бюджету в 2016 році обмежений. Одночасно повідомляємо, що у разі перевиконання районного бюджету за 1 півріччя 2016 року можливість виділення додаткових коштів сільській раді на утримання місцевої пожежної охорони буде розглянуто на бюджетній комісії районної ради. Однак, звертаємо увагу відповідальних працівників сільської ради на недостатню роботу на протязі останніх років по вишукуванню власних доходів у сільському бюджеті на утримання місцевої пожежної охорони та налагодження співпраці із іншими сільськими радами щодо дольової участі у співфінансуванні підрозділу пожежної безпеки.



            16. Згідно запиту депутата районної ради Шкробанця І.В. № 88-7/16 щодо надання матеріальної допомоги жителю с. Привороки Стронському Л.В. рішенням сесії № 68-7/16 від 28.04.2016р. виділено матеріальну допомогу  1500 грн.



           17. Згідно звернення депутатів районної ради № 71-7/16 щодо відновлення закритих відділень АТ «Ощадбанк» керівництво АТ «Ощадбанк» повідомляє, що глибоко  стривожені ситуацією, що склалася у Глибоцькому районі. Тому, за дорученням керівництва АТ «Ощадбанк», філією – Чернівецьким обласним управлінням АТ «Ощадбанк» надані відповідні пояснення, за результатами розгляду яких вважаємо за необхідне проінформувати про таке. Відповідно до прийнятого в АТ «Ощадбанк» порядку, припинення діяльності установ банку належить до компетенції вищого виконавчого органу – правління АТ «Ощадбанк». АТ «Ощадбанк» - фінансова установа, яка функціонує лише за рахунок доходів, отриманих від надання банківських послуг, у тому числі від розрахунково-касового обслуговування юридичних та фізичних осіб. Банком постійно проводиться робота з нарощення клієнтської бази, розширення спектра банківських послуг, поліпшення обслуговування клієнтів, а також зниження витрат. Керівництво філії – Чернівецького обласного управління АТ «Ощадбанк» постійно здійснює аналіз діяльності підпорядкованих установ, за результатами якого, у разі необхідності, вживає заходів фінансового оздоровлення проблемних установ. При відсутності протягом визначеного періоду позитивних тенденцій у діяльності територіально відокремлених безбалансових відділень (далі - ТВБВ) керівництву банку надаються пропозиції про його закриття. При цьому, враховуючи інтереси клієнтів, особові рахунки вкладників передаються до найближчої установи АТ «Ощадбанк». Слід також зауважити, що поліпшення результатів діяльності банківських установ значною мірою залежить від кількості та обсягів прийнятих від мешканців платежів, відкритих рахунків та здійснення інших банківських операцій. Тому закриття окремих установ здійснюється у виключних випадках, коли після вжиття всіх можливих заходів подолати неприбутковість таких підрозділів не вдається. Як показує аналіз діяльності, ТВБВ № 10025/098 (с. Карапчів), № 10025/0101 (с. Турятка), № 10025/0108 (с. Купка), № 10025/0140 (с. Станівці), № 10025/0142 (с. Йорданешти) та № 10025/0143 (с. Старий Вовчинець) філії – Чернівецького обласного управління працювали вкрай неефективно, що обумовлено невеликою кількістю клієнтів, малими обсягами прийнятих платежів, відсутній достатній попит населення на банківські продукти. Прагнучи зберегти ці установи, банком була проведена достатньо активна робота з органами місцевої влади та громадою. У зв’язку з цим керівництвом банку направлялися листи-повідомлення на адресу голів сільських рад з повідомленням про неефективну роботу установ протягом тривалого часу, залучення до співпраці та розгляду питання щодо його можливого закриття у разі відсутності позитивних змін. Крім цього, здійснювались неодноразові виїзди керівника установи вищого типу до населених пунктів, де розташовані вищезазначені банківські установи, проводилися телефонні переговори із головами сільських рад. Проте, ніяких конструктивних пропозицій або дієвої допомоги не надходило і, як наслідок, відповідними листами сільські ради повідомлено про припинення роботи ТВБВ. Оскільки змінити ситуацію на краще не вдалося, правлінням банку було прийнято рішення про закриття територіально відокремлених безбалансових відділень № 10025/098, № 10025/0101, № 10025/0108, № 10025/0140, № 10025/0142, № 10025/0143 філії – Чернівецького обласного управління АТ «Ощадбанк». Згідно цього рішення орієнтовними датами припинення діяльності установ було визначено 01.12.2015 року та 20 січня 2016 року. АТ «Ощадбанк» усвідомлює, що значущою віхою переформатування регіональної мережі є збереження лояльності наших клієнтів та зручності їх взаємодії з банком, тому разом із переформатуванням регіональної мережі розглядаються всі можливі альтернативи обслуговування клієнтів, раніше закріплених за скороченими відділеннями. АТ «Ощадбанк» здійснює оптимізацію мережі своїх роздрібних відділень, які не відповідають вимогам сьогодення або ж які розташовані в населених пунктах із відносно низьким потенціалом розвитку та в яких відповідно будуть ліквідовуватись сільські ради. На підтвердження цього зазначаємо, що на базі ТВБВ № 10025/096 ( смт. Глибока, вул.   10-ї річниці Незалежності України, буд. 7-А), куди після закриття ТВБВ № 10025/0101, № 10025/0142 та № 10025/0143 були передані картотеки рахунків клієнтів, в III кварталі 2016 року планується відкриття більш прогресивної банківської установи нового формату із оновленими функціями, що дасть змогу нашим клієнтам отримувати максимально повні послуги від державного банку якісно нового рівня. Також доводимо до відома, що за ініціативою керівництва АТ «Ощадбанк», з метою забезпечення можливості отримати банківські послуги за місцем проживання населення, для яких долати відстань до найближчого банківського відділення в райцентрі часом є надто складно, спільно з Національним банком України розпочато опрацювання питання мобільного банківського обслуговування мешканців сіл та селищ. Успішна реалізація цього масштабного проекту, на наше глибоке переконання, можлива виключно за умови дієвої підтримки громади та органів державної влади на місцях. Тому, сподіваємось, найближчим часом наша плідна співпраця дозволить зняти напругу серед мешканців сіл та селищ Глибоцького району. Водночас повідомляємо, що між АТ «Ощадбанк» та УДППЗ «Укрпошта» укладено Меморандум про співпрацю з питань спільних дій щодо забезпечення обслуговування населення, яке проживає в сільській місцевості у разі закриття відділень банку. Приймаючи рішення про закриття своєї установи, АТ «Ощадбанк» врахував, що у всіх вищезазначених населених пунктах працюють відділення «Укрпошти». Тому ми впевнені, що мешканці не залишаться без забезпечення такими соціально значимими послугами, як отримання пенсій, допомог, можливість сплачувати рахунки за комунальні послуги, здійснювати грошові перекази, тощо. Підсумовуючи вищевикладене, запевняємо, що рішення про припинення роботи вищезазначених ТВБВ було зваженим та обґрунтованим, оскільки базувалось, в тому числі на проекті Перспективного плану формування територій громад Чернівецької області в рамках реалізації Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», яким, зокрема, передбачено об’єднання сільських громад в Глибоцьку об’єднану територіальну громаду. Висловлюємо щиру вдячність за увагу до роботи установ АТ «Ощадбанк» та сподіваємось, що докладені нами зусилля, за умови всебічної підтримки органів місцевої влади, дозволять забезпечити мешканців сіл та селищ Глибоцького району банківськими послугами сучасного рівня.



           18. Згідно звернення депутатів районної ради № 70-7/16 щодо не врахування інтересів жителів негазифікованих сіл нашої держави по постанові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг НКРЕКП повідомляє наступне. Відповідно до Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715 (далі – Положення про НКРЕКП), основними завданнями НКРЕКП є, зокрема, сприяння розвитку конкуренції у сферах виробництва і постачання електричної енергії, забезпечення проведення цінової і тарифної політики у сфері електроенергетики, сприяння ефективному функціонуванню товарних ринків на основі збалансування інтересів держави, суб’єктів природних монополій та споживачів товарів (послуг), що виробляються (надаються) суб’єктами природних монополій, захист прав споживачів (послуг) на ринку, що перебуває у стані природної монополії, та на суміжних ринках у сфері електроенергетики, обмеження впливу суб’єктів природних монополій на державну політику та сприяння конкуренції на суміжних ринках з метою забезпечення ефективного функціонування відповідних галузей, а також, збалансування інтересів суб’єктів господарювання, споживачів і держави.



           Законом України «Про електроенергетику» передбачено ринкове формування тарифів на електричну енергію.



            Відповідно до Порядку розрахунку роздрібного тарифу на електричну енергію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869, та пункту 3.7.4 Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електроенергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.1996 №15/1, роздрібні тарифи на електричну енергію, в тому числі і тарифи для населення, формуються за ринковою формулою, яка складається з оптової ринкової ціни (далі – ОРЦ) на електроенергію, тарифів на передачу, постачання електроенергії та технологічних витрат електричної енергії в мережі.



           Слід зазначити, що у структурі роздрібних тарифів питома вага ОРЦ складає більше 80 %. Рівень ОРЦ залежить від зміни цін на первинні енергоносії: ядерне паливо, вугілля, природний газ, мазут та сезонної зміни структури виробництва електроенергії – питомої ваги електроенергії, виробленої АЕС, ТЕС, ГЕС,ТЕЦ, тарифи яких значно відрізняються, у різні пори року, а також від зростання частки дотацій у структурі оптової ринкової ціни.



           Тарифи на електричну енергію для побутових споживачів (населення) фіксовані та однакові на всій території України. Враховуючи соціальний фактор, перегляд рівнів тарифів на електроенергію для населення відбувається без урахування всіх чинників, що мають визначати їх рівні.



          На сьогодні в енергетиці склалася складна економічна ситуація: падають обсяги споживання електричної енергії великими промисловими споживачами, виник дефіцит вугілля та природного газу, а також суттєве зростання їх вартості. Через вплив цих факторів, а також внаслідок зростання інфляції та суттєвої девальвації гривні об’єктивно збільшується оптова ринкова ціна на електроенергію.



           Внаслідок цього, у січні 2015 року тарифи на електроенергію для населення відшкодовували лише близько 21,3 % економічно обґрунтованих витрат з виробництва, передачі та постачання електроенергії. Тобто населення фактично оплачує в середньому менше ніж одна четверта реальної вартості електричної енергії.



           З метою компенсації втрат енергопостачальних компаній різниця в тарифах для населення між фіксованими та ринковими рівнями включається до складу оптової ціни на електроенергію у вигляді дотаційних сертифікатів, що в свою чергу збільшує тарифи для промисловості, залізничного транспорту, бюджетних організацій та інших споживачів, які через це сплачують за електричну енергію більше. Тобто відбувається перехресне субсидіювання населення за рахунок інших споживачів.



            Слід зазначити, що пріоритетним завданням вдосконалення державної політики в електроенергетиці є приведення тарифів на електричну енергію для населення та інших споживачів, для яких застосовується тарифи на електроенергію для населення, до економічно обґрунтованого рівня.



           Пунктом 2 частини другої розділу VI Закону України «Про засади функціонування ринку електричної енергії України» передбачено НЕРЕКП здійснити необхідні заходи для застосування ринкових цін на електричну енергію для всіх категорій споживачів, крім визначених груп побутових споживачів.



           Крім того, поетапна ліквідація перехресного субсидіювання і вирівнювання тарифів на електричну енергію визначена в розділі XII Коаліційної угоди, укладеної учасниками коаліції депутатських фракцій Верховної Ради України VIII скликання.



           Враховуючи вищенаведене та з метою поступової ліквідації перехресного субсидіювання населення за рахунок інших споживачів НКРЕКП було прийнято постанову від 26.02.2015 № 220 « Про встановлення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню», зареєстровану в Міністерстві юстиції України 02 березня 2015 за № 231/26676 (далі – Постанова № 220), що дозволяє зменшити розрив між рівнем реальних витрат з виробництва, передачі та постачання електроенергії та фіксованим тарифом на електроенергію для населення. В той же час, усвідомлюючи те, що на сьогоднішній день велика кількість населення фінансово не в змозі оплачувати спожиту електричну енергію за економічно обґрунтованими тарифами, підвищення тарифів відбувається поетапно, протягом трьох років: з 01.04.2015; з 01.09.2015; з 01.03.2016; з 01.09.2016; з 01.03.2017.



            Разом з тим, повідомляємо, що відповідно до пунктів 1.3. та 1.4 Тарифів на електроенергію, шо відпускається населенню, на період з 01 березня 2016 року по 31 серпня 2016 року включно, встановлених постановою НКРЕКП від 26.02.2016 № 220, в окрему тарифну групу виділене населення, яке проживає в житлових будинках (у тому числі в житлових будинках готельного типу, квартирах та гуртожитках), обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установками (у тому числі в сільській місцевості), та населення, яке проживає в багатоквартирних будинках, не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого теплопостачання (у тому числі в сільській місцевості). Для цих груп споживачів встановлено найнижчий тариф на електроенергію при споживанні до 3600 кВт.год.



             НКРЕКП усвідомлює, що населення, яке проживає у будинках (у тому числі в сільській місцевості), які не газифіковані природним газом, споживає більші обсяги електричної енергії ніж населення, яке проживає у будинках, що газифіковані природним газом, оскільки у побуті (приготування їжі, підігрів води, тощо) користується переважно електроприладами. В той же час, населення, що мешкає в газифікованих будинках окрім електричної енергії, спожитої на різні комунально-побутові потреби сплачує ще й за користування природним газом, тарифи на який суттєво підвищилися з 1 квітня 2015 року. Враховуючи зазначене, НЕРЕКП вважає, що об’єктивної необхідності у збільшенні обсягів споживання для споживачів, які проживають у будинках без центрального газопостачання, немає.



            Водночас повідомляємо, що відносини, які виникають між громадянами – споживачами електричної енергії та енергопостачальною компанією, регулюються Правилами користування електричною енергією для населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 року № 1357 (далі – Правила).



            Згідно з пунктом 3 Правил споживання електричної енергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією між споживачем і енергопостачальником.



             Споживачем електричної енергії є особа (власник або наймач квартири), яка укладає договір з енергопостачальною компанією про користування електричною енергією на своєму об'єкті (будинок, квартира тощо) незалежно від наявності у квартирі інших мешканців – членів сім’ї власника.



              За наявності декількох наймачів (власників) квартири прилад обліку встановлюється для кожного з них.



             Пунктом 19 Правил встановлено, що розрахунки населення за спожиту електричну енергію здійснюються за діючими тарифами (цінами) для населення на підставі показань приладів обліку.



             Отже, диференціація тарифів на електричну енергію для населення, залежно від обсягів споживання електроенергії, із врахуванням кількості мешканців домогосподарств або зареєстрованих осіб в квартирі, не відповідає вимогам чинного законодавства України, зокрема Правилам. 



             Особливості застосування тарифів на електричну енергію для населення регулюється Порядком застосування тарифів на електроенергію, затвердженим постановою НКРЕ від 23.04.2012 № 498, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23 квітня 2012 року за № 599/20912 (далі – Порядок).



              Пунктом 2.3 Порядку визначено, що за наявності окремого обліку споживання електроенергії за періодами часу розрахунки населення та споживачів, прирівняних до населення, проводяться за відповідними тарифами та такими тарифними коефіцієнтами:




  1. за двозонними тарифами, диференційованими за періодами часу:



0,5 тарифу в години нічного мінімального навантаження енергосистеми (з 23-ї години до 7-ї години);



повний тариф у інші години доби.




  1. за тризонними тарифами, диференційованими за періодами часу:



1,5 тарифу в години максимального навантаження енергосистеми (з 8-ї години до 11-ї години і з 20-ї години до 22-ї години);



повний тариф у напівпіковий період (з 7-ї години до 8-ї години, з 11-ї години до 20-ї години, з 22-ї години до 23-ї години);



0,4 тарифу в години нічного мінімального навантаження енергосистеми (з 23-ї години до 7-ї години).



              Зазначені тарифні коефіцієнти стимулюють населення застосовувати облік споживання електричної енергії за періодами часу та використовувати електроенергію за зниженим тарифом у нічний період, що у свою чергу приведе до економії коштів населення.



             Додатково необхідно відмітити, що розділом XII Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2016 № 294, та схваленої Верховою Радою України 14 квітня 2016 року № 1099-VIII, також передбачена ліквідація перехресного субсидіювання.



             Крім того, звертаємо увагу на те, що навіть після підвищення у березні 2016 року тарифів на електроенергію, сьогодні населення фактично сплачує менше половини реальної вартості електричної енергії. Станом на 1 травня 2016 року тарифи на електроенергію для населення відшкодовували 36,6 % економічно обґрунтованих витрат з виробництва, передачі та постачання електроенергії. Реальний економічно обґрунтований тариф на електричну енергію для населення у травні 2016 року складає 2,07 грн. за 1 кВт.год (з ПДВ).



              Таким чином, враховуючи викладене, внесення змін до постанови № 220 (у частині збільшення обсягів споживання (тарифних блоків) та зниження тарифу за електроенергію у нічний час) призведе до додаткового цінового навантаження на інших споживачів України (наприклад, промислові та сільськогосподарські підприємства, споживачі бюджетної сфери, малий та середній бізнес тощо) та поглиблення перехресного субсидування одних споживачів за рахунок інших, що суперечитиме напрямкам державної політики, зазначених у Програмі діяльності Кабінету Міністрів України.



             Щодо оформлення квитанції на оплату електроенергії.



              На сьогоднішній день, у нормативно-правових актах відсутні вимоги до зовнішнього вигляду та оформлення квитанцій на оплату електроенергії. Проте, враховуючи численні звернення людей похилого віку, НКРЕКП рекомендує Публічному акціонерному товариству «Енергопостачальна компанія «Чернівціобленерго», для більш зручного заповнення квитанцій на оплату електроенергії, збільшити розмір шрифту.



          



Керуючий справами                                                  М. Д. Шмідт