ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 2


УКРАЇНА
Глибоцька районна рада
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ  ОБЛАСТІ
вул. М.Грушевського, 2а, смт.Глибока, 60400, тел.2-42-95, тел. «факс» 2-42-99, 21418809@mail.gov.ua
  
XІ СЕСІЯ VІІ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ № _______
 
___________ 2016 року                                                                  смт. Глибока
 

Про затвердження  програми
впровадження державної політики
органами  влади  Глибоцького району
 на 2016-2017 роки»             
 

            Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада
 
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити програму впровадження державної політики органами  влади  Глибоцького району  на 2016-2017 роки (далі - Програма)
      2.Визначити головним розпорядником коштів Програми районну державну адміністрацію.
      3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з пи­тань регламенту, етики, законності, контролю за виконанням рішень ради, делегованих повноважень, гуманітарних та соціальних питань  (Левицька О.М.),  постійну комісію районної ради з питань економіки, бюджету та фінансів (Мігоряну Д.І.) та керівника апарату Глибоцької райдержадміністрації (Безверхня В.І.)
 
 
 
 
   Голова   районної ради                                        П.В.Панчук                                    
 
 
 
 
 
 
П Р О Г Р А М А
впровадження  державної політики
органами влади Глибоцького району
на 2016 - 2017 роки
 
 смт Глибока 2016 р.
 
 
 
 
І. Загальна характеристика Програми
Стабільна, організована та цілеспрямована діяльність органів виконавчої вдади щодо виконання закріплених Конституцією України завдань є складовою політики держави. Для забезпечення здійснення конституційних повноважень органами державної влади, спрямованих на надання якісних адміністративних послуг, створення зручних і сприятливих умов праці, а також отримання таких послуг громадянами та суб’єктами господарювання, необхідна підтримка відповідними коштами.
Державна регіональна політика має віддзеркалювати регіональний соціально-економічний розвиток, сприяти всебічному залученню ресурсного потенціалу регіону, використовувати переваги територіального поділу і кооперації праці. Це, у свою чергу, передбачає підвищення відповідальності місцевих органів влади за розв’язання поточних і перспективних проблем територій.
Започаткування Урядом впровадження ряду реформ у різних сферах діяльності, у тому числі продовження процесу децентралізації повноважень, поставило перед працівниками органів влади та місцевого самоврядування низку завдань щодо забезпечення ефективної реалізації реформ на місцевому рівні з урахуванням змін до податкового законодавства, нової концепції міжбюджетних відносин та підвищення самостійності місцевих бюджетів. Також запроваджуються умови стимулювання об’єднання територіальних громад з низькою фінансовою спроможністю та чисельністю мешканців.
За створення умов для розвитку економіки, господарської та соціально-культурної діяльності відповідної території повна відповідальність покладається на місцеві органи влади, зокрема районної  ланки. В зв’язку із зазначеним, на працівників органів виконавчої влади структурних підрозділів райдержадміністрації, поставлено завдання в межах закріплених функцій всебічно сприяти ефективній реалізації реформ на місцевому рівні шляхом надання методичної, консультативної та інформаційної допомоги.
Слід наголосити на тому, що бюджетна та податкова реформи позитивно вплинули на фінансову забезпеченість місцевих рад з великою чисельністю населення, розвиненою інфраструктурою тощо. А для слабких громад – позитивні результати будуть після завершення процесу добровільного об’єднання громад, коли отримані додаткові кошти будуть розподілятися не на одне село, а на об’єднану громаду.
Запроваджено механізм середньострокового бюджетного планування та прогнозування, орієнтованого на визначення стратегічних пріоритетних завдань та досягнення конкретних результатів соціально-економічного розвитку. Важливим інструментом дієвого державного управління потоками фінансових ресурсів, зокрема недопущення неефективного й незаконного використання коштів, є програмно-цільовий метод, який дає можливість забезпечення прозорості бюджетного процесу, що чітко визначає цілі і завдання, на досягнення яких витрачаються бюджетні  кошти, підвищення  рівня контролю за результатами  виконання бюджетних програм, підвищення якості розроблення бюджетної політики, ефективності розподілу і використання бюджетних коштів.
В умовах обмеженості фінансових ресурсів, які держава здатна спрямувати на економічний та соціальний розвиток, особливої актуальності набувають питання вдосконалення бюджетного процесу та ефективного методу формування і виконання бюджету щодо посилення важелів бюджетної політики як інструмента підвищення ефективності використання бюджетних коштів. Актуальність програмно-цільової програми планування обумовлюється як раціональністю, так і набутим світовим досвідом та глобальною світовою інтеграцією.
            Ефективне управління видатками бюджету є важливою частиною бюджетної політики. Слід зазначити що, програмно-цільовий метод є дієвим інструментом, який забезпечує планування та виконання бюджету на середньострокову перспективу, орієнтований на досягнення мети відповідно до встановлених пріоритетів.
 Однак, відсутність кваліфікованого кадрового потенціалу  в апаратах об’єднаної територіальної громади зумовлює необхідність надання різного виду допомоги в тому числі з виїздом на місця. Це стосується  питань впровадження програмно-цільового методу, формування паспортів бюджетних програм, інформацій про їх виконання, оприлюднення інформацій про виконання бюджету впровадження, нової концепції міжбюджетних стосунків, підвищення самостійності   місцевих бюджетів та з питань оптимізації витрат на утримання закладів, що фінансуються за рахунок місцевих бюджетів тощо.
Одним із пріоритетів України є розвиток інформаційного суспільства,  яке можна визначити як орієнтоване на інтереси людей, відкрите для всіх і  спрямоване на формування інноваційної моделі розвитку  високотехнологічне суспільство, в якому кожен  громадянин  має можливість створювати і накопичувати інформацію та знання, мати до них вільний доступ, користуватися та обмінюватися  ними, щоб дати змогу кожній людині повною мірою реалізувати свій потенціал для забезпечення особистого і суспільного розвитку та підвищення якості життя.
          Важливим інструментом розвитку інформаційного суспільства, впровадження якого сприятиме створенню умов для відкритого і прозорого державного управління є організація державного управління, яка сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування з використанням   інформаційно-телекомунікаційних технологій  для  формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян.
Також, для встановлення оперативного дієвого контролю за всіма напрямами витрачання коштів від витрат на утримання установ і організацій до їх витрачання на соціально важливі цілі, дотримання фінансово бюджетної дисципліни, вкрай необхідним є встановлення систематичного обміну інформацією між усіма органами, які забезпечують та контролюють його виконання.
Тобто, необхідна сучасна комп’ютерно-технологічна, фінансова та матеріально-технічна база в органах виконавчої влади, яка дозволить ефективно впроваджувати реформи та інформаційні технології. Це дасть змогу органам виконавчої влади зекономити робочий час, не турбувати постійними письмовими запитами інші установи, забезпечить оптимальну, стабільну роботу системи органів місцевих виконавчої влади.
Слід також зазначити, що наявна комп’ютерна техніка на цей час є морально та фізично застарілою. Натомість сьогодення вимагає забезпечення систематичного обміну інформацією, оприлюднення інформацій на ВЕБ-порталі Е-Data, E-Tender, Е-закупівлі,  а також технічного захисту інформації тощо.
Одним із вагомих факторів спрямування активності працівників на досягнення конкретних результатів є мотивація. Ефективність мотивації значною мірою пов’язана з проблемою диференціації доходів працівників органів виконавчої влади. Реалізація завдань програми передбачає фінансову зацікавленість у підвищенні професіоналізму працівників, залучення висококваліфікованих кадрів, вирівнювання існуючих диспропорцій оплати праці шляхом надання гідної заробітної плати тощо.
Програма впровадження державної політики органами виконавчої влади Глибоцького району на 2016-2017 роки  (далі – Програма) розроблена із врахуванням вимог Бюджетного кодексу України, Законів України „Про місцеві державні адміністрації”, „Про місцеве самоврядування в Україні” та спрямована на забезпечення стабільної роботи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування Глибоцького району .
 
               ІІ. Визначення проблеми, на  розв’язання якої спрямована  Програма
 
Програма спрямована на вирішення проблем, направлених на реалізацію державної регіональної політики, бюджетної децентралізації, формування фінансово спроможних територіальних громад, впровадження реформ, проведення інформаційних заходів щодо розробки і виконання програм розвитку району,  вивчення громадської думки жителів району та надання їм і органам місцевого самоврядування консультацій, аналітичних, інформаційних, звітних та інших матеріалів навчань, практикумів, а також забезпечення працівників органів влади, гарантованих державою виплат тощо.
З метою вирішення цих питань необхідно впровадження комплексних заходів, у зв’язку з чим і зумовлена необхідність розробки, прийняття та виконання Програми.
IІI. Мета Програми
Метою Програми є реалізація державної регіональної політики у сфері фінансової децентралізації, шляхом впровадження комплексу заходів, спрямованих на підвищення ефективності та якості роботи структурних підрозділів райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, щодо реалізації ними повноважень, створення оптимальних умов як для задоволення інформативних потреб, так і для реалізації конструктивних прав громадян, органів державної влади і місцевого самоврядування, організацій, на основі формування й використання інформаційних ресурсів із застосуванням сучасної комп'ютерно-технологічної, фінансової та матеріально-технічної бази, надання оперативної, кваліфікованої консультації у процесах управління соціально-економічним розвитком регіону та забезпечення запровадження реформ у різних сферах діяльності.
 
IV. Напрями діяльності
 
Програма розроблена з урахуванням вимог статті 85 Бюджетного кодексу України та з метою підвищення ефективності роботи місцевих органів влади.
Програма спрямована на створення оптимальних умов для забезпечення безперебійного та ефективного виконання місцевими органами влади, покладених на них функцій, забезпечення ефективної реалізації реформ на місцевому рівні, поліпшення матеріально-технічної та фінансової бази структурних підрозділів райдержадміністрації.
Виконання Програми забезпечить конструктивну співпрацю місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування району щодо вирішення питань упровадження реформ, соціально-економічного розвитку району, ефективного виконання місцевих бюджетів, підвищення оперативності та ефективності прийняття управлінських рішень органами влади, підбір  кваліфікованого кадрового потенціалу, здатного до генерування ідей, креативного мислення, постійного підвищення свого кваліфікаційного рівня та належного матеріально-технічного забезпечення.
Програма є середньостроковою та передбачає вирішення зазначених проблем і здійснення відповідних заходів протягом 2-х років, а саме: 2016  та 2017 років.
 
V. Завдання та заходи  програми
Виконання завдань Програми дасть змогу забезпечити:
- надання методичної, консультативної та організаційної допомоги з питань впровадження нової концепції міжбюджетних стосунків, підвищення самостійності місцевих бюджетів та з питань оптимізації витрат на утримання закладів, що фінансуються за рахунок місцевих бюджетів;
- проведення навчань та практикумів з питань впровадження програмно-цільового методу, формування паспортів бюджетних програм, інформацій про їх виконання, оприлюднення інформацій про виконання бюджету тощо;
- підтримку єдиного телекомунікаційного середовища, шляхом забезпечення технічного захисту інформації, легалізації комп’ютерних програм, захисту персональних даних тощо;
- здійснення моніторингу, оцінки видатків, передбачених на соціально-економічний розвиток району, а також коштів програм допомоги і грантів міжнародних фінансових організацій та Європейського Союзу тощо;
- покращення матеріально-технічного стану та фінансової бази місцевих органів влади. Залучення кваліфікованих працівників, забезпечення  матеріальної підтримки працівників підрозділів районної державної адміністрації.
Основні завдання та результативні показники наведені у додатку № 4 Програми.
 
            VI. Фінансове забезпечення Програми
 
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється за рахунок коштів районного та сільських бюджетів. Сума коштів на виконання заходів Програми визначається щорічно, виходячи із фінансових можливостей  бюджетів.Орієнтовний обсяг фінансування Програми викладено у додатку 1.
 
                   VIІ. Система управління та контролю за ходом виконання Програми
 
Відповідальним виконавцем Програми є відділ фінансово-господарського забезпечення районної  державної адміністрації. Виконавцями Програми є структурні підрозділи районної  державної адміністрації    (далі – Виконавці).  Виконавці до 20 січня наступного за звітним року надають відповідальному виконавцеві інформацію про хід реалізації Програми згідно з Додатком 2Заходи та напрями реалізації Програми”.
Відповідальний виконавець Програми щорічно узагальнює надану інформацію про стан та результати її виконання згідно з додатком № 5 до Порядку формування, фінансування і моніторингу виконання  районних  (комплексних) програм та включення їх до щорічних програм соціально-економічного розвитку Глибоцького району.
        
 
 
 
Керуючий справами районної ради                                                                                            М.Шмідт
 
 
 
 
Додаток №1 до  програми
Загальна характеристика програми впровадження державної політики органами влади  Глибоцького району на 2016 – 2017 року.
 
1. Ініціатор розроблення програми Районна державна адміністрація
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми Указ Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015 „Про Стратегію сталого розвитку "Україна – 2020», Бюджетний кодекс України від 8 липня 2010 року № 2456-VI
3. Розробник програми Відділ фінансово- господарського забезпечення апарату райдержадміністрації
4. Співрозробники програми Районна державна адміністрація
5. Відповідальні виконавці програми Управління, відділи, інші структурні підрозділи райдержадміністрації, територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади, служби, сектори
6. Учасники програми Управління, відділи, інші структурні підрозділи райдержадміністрації
7. Термін реалізації програми 2016-2017 роки
8. Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм) Районний та сільські бюджети
 
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, з коштів районного та сільських бюджетів , всього:
 у тому числі:
 
2016 рік
2017 рік
 
 
 
 
 
  1. рік
 
 
 
 
 
2530,0 тис.грн.
 
 
1200,0 тис.грн.
1330,0 тис.грн.
 
 
 
 
 
Керуючий справами районної ради                                                        М. Шмідт
 
 
 
                                                            Додаток № 2
                                                            до Програми
 
 
 
 
Ресурсне забезпечення програми впровадження державної політики органами влади  Глибоцького району на 2016 – 2017 року.
 
 
                                     тис. грн.
 
Обсяг коштів, що пропонується залучити на виконання Програми Етапи виконання Програми: Усього витрат на виконання Програми
2016 рік 2017 рік
Районний та сільські бюджети 1200,0 1330,0 2530,0
 
 
 
 
Керуючий справами  районної ради                                                                                                   М.Шмідт