ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Відділ економічного розвитку і торгівлі управління АПК

Дата:

25.01.2017

ЗАПРОПОНОВАНІ ПОПРАВКИ
ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 3
Про Програму розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі на 2017-2018 роки

ПРОЕКТ
УКРАЇНА
Глибоцька районна рада
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ  ОБЛАСТІ
вул. М.Грушевського, 2а, смт.Глибока, 60400, тел.2-42-95, тел. «факс» 2-42-99, 21418809@mail.gov.ua
  
XIV СЕСІЯ VІІ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ № ____________
 
 
                                                                                                     смт. Глибока
 
Про Програму розвитку малого і середнього
підприємництва в Глибоцькому районі
на 2017-2018 роки

-------------------------------------------------------
 
Керуючись п.16 ч.1 ст. 43 Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до ст.10 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», враховуючи рекомендації постійних комісій районної ради від «_____» _____________ 2016р., районна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
            1. Затвердити районну Програму розвитку малого і середнього  підприємництва в Глибоцькому районі на 2017-2018 роки (додається).
             2. Фінансування районної Програми розвитку малого і середнього  підприємництва в Глибоцькому районі на 2017-2018 роки проводити у межах коштів, затверджених районним бюджетом на відповідний період.
             3. Визначити, головним розпорядником коштів районного бюджету по фінансуванню програми районну державну адміністрацію, відповідальним виконавцем програми управління агропромислового комплексу та економічного розвитку  райдержадміністрації.
             4. Відповідальному виконавцю програми звітувати на сесіях районної ради про хід виконання Програми та ефективність реалізації її заходів та по її закінченні підготувати заключний звіт про результати виконанню програми.
             5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань з питань промисловості, підприємництва та управління об’єктами спільної власності (В.К.Самушко).
 
        Голова Глибоцької районної ради                                         П.В.Панчук
 
 
                                                   
ПРОЕКТ 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням _______сесії  Глибоцької районної  ради
____  скликання
від __________№_________
 
 
 
 
 
 
 
РАЙОННА  ПРОГРАМА
РОЗВИТКУ  МАЛОГО і СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
В  ГЛИБОЦЬКОМУ РАЙОНІ
НА 2017-2018 РОКИ
  
 
 
 
 

              
              
 
 
 
                                            
 
 
 
 
 
 
 
 
2016
 
 
 
 
 
 
З М І С Т
 
 
 
І. Характеристика Програми ………………………………………………………..3
 
ІІ. Стан і аналіз проблем малого і середнього підприємництва в районі…………5
 
ІІІ. Мета  та основні завдання програми…………………………………………….9
 
ІV. Заходи програми відповідно до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва………………………………………………..9
 
4.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності…..9
 
4.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка………………………………10
 
  1. Ресурсне та інформаційне забезпечення……………………………………….10
 
4.4. Формування інфраструктури підтримки   підприємництва…………………...11
 
V. Ресурсне забезпечення програми розвитку малого і середнього підприємництва ……………………………………………………………………..12
 
Додатки...........................................................................................................................14
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
І. Характеристика
програми розвитку малого і середнього підприємництва
в Глибоцькому районі 
на 2017 – 2018 роки
1. Загальна характеристика району
 -     Площа території (тис. кв. м.)
  • Кількість населення (тис. чол.)
  • Специфіка
  • Відсоток  безробітних до всього працездатного населення (%)
 
686,0
74,0
промислово-аграрна
1,4
 
2 Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми  Доручення ОДА від 07.09.2016 № 121 «Про розробку Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва у Чернівецькій області на 2017-2018, відповідних районних та міських програм»
3 Головний замовник програми  (ініціатор програми)
Головний розробник програми
Співрозробники
Районна державна адміністрація
 
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації
Управління і відділи райдержадміністрації
  Відповідальний виконавець програми Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації
 
  Учасники програми Структурні підрозділи райдержадміністрації
Районна рада
Органи місцевого самоврядування
Глибоцька райспоживспілка
Глибоцький районний центр зайнятості
Глибоцька рада роботодавців
Глибоцьке відділення Чернівецької ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області
 
  Мета програми
 
Метою Програм є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, підвищення економічних показників розвитку району, забезпечення зайнятості населення шляхом заохочення суб'єктів господарювання до розвитку їх діяльності.
 
5 Перелік пріоритетних завдань програми: - створення нових робочих місць;
- підвищення рівня підприємницької активності сільського населення (проведення круглих столів, тренінгів, навчань тощо);
- забезпечення фінансової підтримки малих і середніх підприємств шляхом надання гарантії та поруки за кредитами суб’єктів малого і середнього підприємництва та надання кредитів, у т.ч. мікро кредитів, для започаткування і ведення власної справи;
- створення прийнятних організаційно-економічних умов для стабільної діяльності малих та середніх підприємств;
- залучення суб’єктів малого підприємництва до виконання районних проектів та програм в різних сферах (галузях)
6 Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці  змін цільових показників Виконання програми за 9 міс. 2016р. очікувані показники (прогноз)
2017 рік 2018 рік
  Кількість діючих суб’єктів МСП / кількість суб’єктів МСП на 10 тис. чол. населення (од.) 181/23 186/25 191/26
  Чисельність працюючих у суб’єктів МСП (осіб) 2145 2165 2185
  Кількість фізичних осіб – підприємців (осіб) 2768 2818 2868
  Кількість об’єктів інфраструктури підтримки суб’єктів МСП (од.)
 
бізнес-центри
 
бізнес-інкубатори
 
технопарки
 
лізингові центри
 
фінансово-кредитні установи: кредитні спілки, установи взаємного кредитування
 
інвестиційні, інноваційні фонди і компанії
 
біржі
 
інформаційно-консультативні установи
 
страхові компанії
 
аудиторські фірми
-
 
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
 
 
 
-
 
 
-
 
-
 
-
 
-
-
 
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
 
 
 
-
 
 
-
 
-
 
-
 
-
-
 
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
 
 
 
-
 
 
-
 
-
 
-
 
-
  Залучення суб’єктів МСП до виконання робіт/послуг за державні кошти – кількість (од.) / обсяги (тис. грн.) 7/
117,6
 
10/
168,0
12/
201,6
  Кількість безробітних, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб) для започаткування власного бізнесу 5 6 8
7.            Терміни і етапи реалізації Програми 2017-2018рр.
8.            Перелік цільових проектів і підпрограм.  
-
9.            Джерела фінансування Програми Державний, районний бюджет, та інші. Державний, районний, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством
  Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми Районний бюджет, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством
 
  Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього (тис.грн.) 966,0
  в тому числі бюджетних коштів (тис.грн.) 936,0
  - з них коштів районного бюджету(тис.грн.) 806,0
10            Система організації контролю за виконанням Програми Структурні підрозділи РДА, служби, відповідальні за виконання заходів Програми щокварталу, не пізніше 5 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформують управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку  райдержадміністрації щоквартально, до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформує департаменту економічного розвитку облдержадміністрації.
Інформація про хід виконання Програми та ефективність реалізації заходів заслуховується на засіданні координаційної ради та сесіях районної ради.
 
 
 
ІІ. Стан і аналіз проблем малого і середнього підприємництва в районі.
В районі послідовно проводиться політика спрямована на активізацію та підтримку підприємницької діяльності, сприяння розвитку малого і середнього підприємництва.
     За час дії Програми, напрями роботи спрямовувались на спрощення процедур державної реєстрації, удосконалення дозвільної системи, дотримання вимог законодавства у сфері регуляторної політики.
З метою підтримки підприємництва рішенням районної ради  на ХXXIII сесії від 18.12.2014 року рішенням №156-33/14 затверджено районну програму розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі на 2015-2016рр. На VI сесії від 11.03.2016 року рішенням №20-6/16 були внесені зміни та доповнення до програми, а саме:
- доповнено пункт 4.2 «Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка» новим абзацем (частиною) «- надання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів згідно додатку 1 до п.2 розділу 4 програми розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі на 2015-2016рр.» Надання гарантії та поруки за кредитами суб’єктів малого і середнього підприємництва, та надання кредитів, у т.ч. мікрокредитів, для започаткування і ведення власної справи на 2016 рік з районного бюджету виділено 150,0 тис. грн.             На розширення та організацію центру надання адміністративних послуг  на 2016 рік з районного бюджету виділено 100, 0 тис. грн.
     У 2014 році кількість малих підприємств становила 168 у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення 23 одиниці, у 2015 році – 166 - (22 од.) тобто зменшення малих підприємств на 2. За 9 місяців 2016 року кількість малих становить 171 (23 од.).
Кількість найманих працівників на малих підприємствах у 2014 році становила 642 осіб у 2015 р.- 627 осіб.
         Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) малих підприємств району у 2014 році становив 146920,4 тис. грн., що складає 228,8% від загального обсягу реалізації продукції (товарів, послуг) у 2015 році становив 260901,2 тис. грн.(416,1%).
           Фінансовий результат до оподаткування малих підприємств по району у 2014р. становив 5742,7 тис. грн., а у 2015р. 41779,1 тис. грн.
         За основними видами економічної діяльності найбільше малих та середніх підприємств працює у оптовій та роздрібній торгівлі, промисловості, сільському господарстві, лісовому господарстві, будівництві.
Станом на 01.01.2016 р. в районі є 413 підприємств роздрібної торгівлі, в тому числі 370 магазин та 43 кіоски, 27 аптек та розташовано 18 АЗС. На території смт. Глибока розташовано 139 підприємств роздрібної торгівлі, в сільській місцевості - 174.
На території району працюють 189 закладів громадського харчування (ресторани, бари, кафе, їдальні та ін.). Населення району обслуговують 2 ринки і 2 торгові майданчики.
Товаровиробники району, виробники сільськогосподарської продукції постійно беруть участь в ярмарках, виставках, фестивалях, що проводяться як в нашому, так і в інших районах та містах області, а саме:  Глибоцька райспоживспілка, "ПП Чоботар В.І.", КП Валякузьмінське», ФГ «Руно БТ», ТОВ «Ікар»,  ПП "Лагуна" та інші суб'єкти підприємницької діяльності.
 Серед проблемних питань, які потребують вирішення, є і те, що в районі недостатня кількість закладів побутового обслуговування населення (лазні,  фото послуги, ремонт годинників та побутової техніки, послуг хімчистки, ремонту та пошиття одягу та взуття).
Для створення стабільного підприємницького середовища  удосконалюється мережа регіональних, громадських і професійних об’єднань підприємців та інформаційна підтримка суб’єктів підприємництва. На сьогоднішній день в районі працюють:
  • Центр надання адміністративних послуг;
  • Координаційна рада з питань розвитку підприємництва;
  • Районна організація роботодавців.
 
           З 2013 року в районі працює центр надання адміністративних послуг.
Діяльність Центру спрямована на забезпечення прозорості та відкритості розгляду звернень, запровадження сучасних форм надання послуг, що сприятиме підвищенню рівня якості життя і є одним із пріоритетних завдань функціонування райдержадміністрації.
   На даний час Центр надає  адміністративні послуги структурних відділів райдержадміністрації: відділу містобудування та архітектури; управління праці та соцзахисту населення; управління агропромислового комплексу та економічного розвитку та інших органів виконавчої влади (в т.ч. документи дозвільного характеру).
    За 2015 рік ЦНАП надав 6303 адміністративних послуг, в тому числі 90 документів дозвільного характеру  (для порівняння: за 2014 р. надано 926 послуг, в т.ч. 170 ДДХ). За 8 місяців 2016 р. надано 5400 адміністративних послуг, ріст кількості наданих адміністративних послуг відбувся за рахунок послуг із державної реєстрації. Також адміністраторами центру щоденно надаються консультації, в тому числі засобами телекомунікацій.
Так, ЦНАП Глибоцької РДА з початку 2016 року почав прийом звернень із державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (за І кв. 2016 р. близько 150 прийнятих справ) та прийняття документів з державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців, політичних партій та громадських об’єднань.
            Щодо реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності, то станом на 01.09.2016року в державному реєстрі зареєстровано 702 юридичні особи та 2768 фізичних осіб.
Протягом 2015 року зареєструвалося 26 юридичних осіб та 268 суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб. В  порівнянні з 2014 роком показники реєстрації покращилися, фізичних осіб зареєстровано на 78 більше, юридичних на 11 більше.
За січень – серпень 2016 року зареєструвалося 23 юридичні особи та 205 суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб, що в порівнянні з відповідним періодом 2015 року фізичних осіб зареєстровано на 13 більше та юридичних - на 2 більше.
           Згідно даних державного реєстратора при реєстрації переважали види діяльності: роздрібна торгівля на ринках,  роздрібна торгівля в магазинах та оптова торгівля.
     В районі налагоджена прозора система прийняття регуляторних актів, їх підготовка здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів. План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів районної державної адміністрації щорічно затверджується не пізніше 15 грудня. План на 2016 рік  затверджено 14 грудня 2015 року та розміщено на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації, який  передбачав підготовку 2 регуляторних актів. Протягом 2016 року було внесені зміни до плану і було заплановано розгляд проекту розпорядження  «Про затвердження умов проведення конкурсу з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу під час проведення засідань районного конкурсного комітету з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території району»
Проекти та прийнятті регуляторні акти своєчасно висвітлюються в районній газеті «Новий день» та на сайті Глибоцької райдержадміністрації та розглядаються на засіданнях координаційної ради з питань розвитку підприємництва.
На даний час діє розпорядження № 241 від 16.05.2008р. «Про районну комісію з складання актів обстеження суб'єктів господарювання, що займаються операціями з металобрухтом та контролем за їх діяльністю», розробником якого є відділ економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації. Здійснено періодичне відстеження результативності регуляторного акта, в ході якого визначено його результативний вплив на роботу суб’єктів господарювання, що займаються операціями з металобрухтом, та дотримання ними Закону України «Про металобрухт».
Розпорядження  від 22.09.2011р. №337 «Про утворення районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення» ­- розробник управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації. Здійснено періодичне відстеження результативності регуляторного акта - легалізація виплати заробітної плати та зайнятості населення, збільшення надходжень до місцевого бюджету та до Пенсійного Фонду України.
Також діє розпорядження №53 від 14.02.2014р. «Про затвердження Положення про Центр надання адміністративних послуг Глибоцької районної державної адміністрації» розробник центр надання адміністративних послуг райдержадміністрації. Здійснено повторне відстеження результативності регуляторного акта. Спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання, відкритість, прозорість, оперативність та своєчасність. Раціональна мінімізація кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг   розпорядження № 171 від 15.05.2015р. «Про затвердження переліку адміністративних послуг, які надаються через Центр надання адміністративних послуг Глибоцької районної державної адміністрації» здійснено базове відстеження результативності регуляторного акта та розпорядження № 159 від 08.05.2014р. «Про затвердження регламенту Центру надання адміністративних послуг Глибоцької районної державної адміністрації».
       На даний час розроблений проект розпорядження Глибоцької районної державної адміністрації «Про затвердження умов проведення конкурсу з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу під час проведення засідань районного конкурсного комітету з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території району».
Протягом 2016 року проведено навчальний семінар з працівниками сільських рад з питань впровадження регуляторної політики та постійно надається  практично-методична допомога.
За 9 місяців 2016 року було проведено засідання координаційних рад з питань розвитку підприємництва на яких ознайомлено з текстом затвердженого сесією Глибоцької районної ради положення «Про координаційну раду Глибоцької районної ради з питань розвитку підприємництва» та з текстом змін до  «Програми розвитку малого і середнього підприємництва у Глибоцькому районі на 2015-2016 роки, затвердженої рішенням районної ради №156-33/14 від 18 грудня 2014р. та розглянуто питання щодо надання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів та ін.
         У серпні 2016 року проведено нараду, з суб'єктами підприємницької діяльності, представниками районної організації роботодавців, координаційної ради з питань розвитку підприємництва та керівниками установ та підприємств району. Розглянуто питання щодо:
           -  зміни до Податкового кодексу України;
      - щодо легалізації найманої праці;
      -  щодо безпечності харчових продуктів.
          Щорічно у вересні проводяться урочисті збори з нагоди святкування «Дня підприємця», на яких було нагороджено грамотами кращих підприємців району.
                В районі здійснюється робота по залученню інвесторів.
Розроблені анкети інвестиційних проектів суб’єктів господарювання району. Оновлений реєстр вільних виробничих приміщень та земельних ділянок для реалізації інвестиційних проектів у Глибоцькому районі.  
Для  залучення безробітних до організації власної справи центром зайнятості проводяться інформаційні та консультаційні семінари по орієнтації на підприємницьку діяльність.
У 2015 році 24 осіб пройшли стажування за навчальною програмою «Ефективність ведення підприємницької діяльності» та використано 9,6 тис. грн. за 8 місяців 2016 року 4 осіб пройшли стажування.
Шляхом надання одноразової фінансової допомоги на започаткування власного бізнесу у 2015 році 26 осіб одержали одноразову допомогу в сумі 386,9 тис. грн. за 8 місяців 2016 р. 4 особи започаткували власну справу на суму 69,9 тис. грн.
У 2015р. спеціалістами районного центру зайнятості проведено 37 семінарів з основ підприємницької діяльності до участі в яких залучено 479 безробітних осіб за 8 міс. 2016р. проведено 16 семінарів та залучено 193 безробітних осіб.
Також проведено семінари за участю тренерів «Асоціації виробників Буковини», ТОВ «Імідж - Патрнер» - у 2015р. якими охоплено 91 безробітний та використано 7,8 тис. грн. за 8 міс. 2016р. 6 семінарів та охоплено 92 безробітних, використано 6,6 тис. грн.
 
Основними проблемами, що стримують розвиток малого і середнього підприємництва є:
 
- недостатній рівень професійних знань і досвіду починаючих підприємців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах;
 
- відсутність дієвих механізмів фінансово-кредитної підтримки розвитку підприємницької діяльності;
 
  • відтік робочої сили та молоді в інші регіони;
 
- робоча сила використовується без офіційного оформлення;
 
- недосконалість інституційної інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва;
 
- відсутність ефективних стимулів для інновацій в сфері малого і середнього підприємництва.
 
 
ІІІ. Мета  та основні завдання програми
 
Метою Програм є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, підвищення економічних показників розвитку району, забезпечення зайнятості населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності.
Цілі Програми:
  • розвиток сучасної інфраструктури підтримки бізнесу;
  • забезпечення розвитку суб’єктів малого і середнього підприємництва з метою формування конкурентного середовища та підвищення рівня їх конкурентоспроможності;
  • стимулювання інвестиційної та інноваційної активності суб’єктів малого і середнього підприємництва.
Головними завданнями Програми є:
          - реалізація заходів, що передбачають залучення до підприємницької діяльності незайнятого населення та створення нових робочих місць;
  • активізація інвестиційної та інноваційної діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва;
  • забезпечення фінансово-кредитної підтримки розвитку малого і середнього підприємництва;
  • підтримка розвитку підприємництва на селі, зокрема фермерських господарств;
-  наповнення районного бюджету.
 
 
ІV. Заходи програми розвитку малого і середнього підприємництва у Глибоцькому районі на 2017-2018 роки відповідно до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва:
 
Заходи Програми складаються з чотирьох розділів (додаються), а саме :
 
 
4.1. Впорядкування нормативного регулювання
підприємницької діяльності
 
Основною метою цього  розділу є створення сприятливих  правових умов   для стабільного розвитку малого і середнього підприємництва.
 
1. Дотримання вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (оприлюднення проектів регуляторних актів та аналізу регуляторного впливу; врахування пропозицій суб’єктів господарської діяльності).
1. Проведення моніторингу ефективності впливу регуляторних актів на ділову активність і розвиток підприємництва.
2.Засідання координаційної ради з питань розвитку підприємництва стосовно питань провадження регуляторної політики та покращення бізнес середовища в районі.
3.Забезпечення  гласності  у  процесі  підготовки  проектів  регуляторних актів,  що  впливають  на  ринкове  середовище, права та інтереси  підприємців.
4.Забезпечення  обов’язкового та своєчасного висвітлення прийнятих регуляторних  актів   у сфері  підприємництва  в  засобах  масової  інформації та на офіційному сайті райдержадміністрації. 
5.Забезпечення серій тематичних зустрічей та проведення «круглих столів» з підприємцями по питаннях державної реєстрації, обліку у фондах.
6. Проведення навчальних семінарів для працівників районної державної адміністрації, селищної та сільських рад з питань впровадження регуляторної політики.  
7. Залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі в тендерах на закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти державного та місцевих бюджетів.
 
4.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка
 
Метою розділу є створення в районі стабільної і гнучкої системи фінансово-кредитної підтримки, що передбачає спрощення доступу малих і середніх підприємств до кредитних та інвестиційних ресурсів.
З цією метою планується здійснити наступні заходи:
- проведення інформаційних та кущових семінарів, тренінгів із суб'єктами підприємницької діяльності та інших заходів;
          - Надання гарантії та поруки за кредитами суб’єктів малого і середнього підприємництва, та надання кредитів, у т.ч. мікрокредитів, для започаткування і ведення власної справи.
- залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до реалізації інвестиційних проектів.
 
 
  1. Ресурсне та інформаційне забезпечення
 
Метою розділу є підвищення ефективності ведення бізнесу суб’єктами малого  і середнього підприємництва за рахунок спрощення доступу до ресурсної бази району, скорочення часу та економії коштів на пошук необхідної інформації.
Для удосконалення інформаційного забезпечення суб’єктів підприємництва планується:
-  висвітлення районної політики з питань підтримки малого і середнього підприємництва через засоби масової інформації;
- налагодження та поглиблення міжрегіонального і міжнародного співробітництва щодо обміну інформацією про бізнес-пропозиції та інвестиційні проекти;
       - оновлення електронної бази даних інвестиційних пропозицій суб'єктів підприємницької діяльності: незадіяних  приміщень, виробничих площ, об'єктів незавершеного будівництва;
- сприяти  проведенню виставок-ярмарок товарів  народного  споживання,  робіт  і  послуг  та  залучати  до  участі  в  них  місцевих  товаровиробників;
  • удосконалення інформаційно-консультативної підтримки малого і середнього  підприємництва шляхом проведення нарад, семінарів, «круглих столів» із залученням суб’єктів малого і середнього підприємництва;
  • надання консультаційної та організаційної допомоги фермерським господарствам;
            З метою популяризації ідей підприємництва заплановано щорічно організовувати святкування «Дня підприємця», проведення конкурсів професійної майстерності серед суб’єктів підприємницької діяльності.
 
 
 
4.4. Формування інфраструктури підтримки   підприємництва
 
По даному напрямку планується здійснити наступні заходи:
- підтримка підприємців-початківців в рамках районної Програми бізнес-проектів суб'єктів малого і середнього підприємництва, шляхом надання одноразової фінансової допомоги на започаткування власного бізнесу;
- надання методичної, фінансової допомоги установам інфраструктури підтримки підприємництва.
 
 
 
Механізм реалізації програми розвитку малого
і середнього підприємництва
та її ресурсне забезпечення
 
Організаційний супровід виконання Програми на 2017-2018 роки здійснює управління агропромислового комплексу та економічного розвитку  райдержадміністрації.
         Передбачається поетапне виконання заходів щодо реалізації Програми на 2017-2016 роки  та можливість внесення необхідних коректив.
         Джерелами фінансування програми на 2017-2018 роки є кошти районного бюджету, бюджету громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
 
V.Ресурсне забезпечення програми розвитку малого і середнього підприємництва
у Глибоцькому районі на 2017-2018 роки
(тис.грн.)
 
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми
 
 
Етапи виконання програми Всього витрати на виконання програми
2017 рік 2018 рік
Обсяг ресурсів всього, в тому числі: 533,0 433,0 966,0
державний бюджет
 в тому числі:
Фонду          загальнообов'язкового державного                   соціального страхування на випадок безробіття
65,0 65,0 130,0
районний бюджет, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством 453,0 353,0 806,0
 
 
 
 
Кошти не бюджетних джерел:
власні кошти суб’єктів  підприємницької діяльності
15,0 15,0 30,0
 
            
 
Моніторинг програми та контроль за реалізацією їх заходів
 
Моніторинг реалізації програми здійснюється щокварталу. На основі моніторингу визначається причини неефективного чи недостатньо ефективного виконання відповідної програми та пропонуються заходи, необхідні для поліпшення організації виконання. 
Учасники програми  щоквартально, до 5 числа місяця наступним за звітним періодом, надають інформацію про виконання заходів Програми управлінню агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації.
Консультативно-дорадчий орган - координаційна рада Глибоцької районної ради та Глибоцької районної державної адміністрації з питань розвитку підприємництва щокварталу до 5 числа звітує про використання коштів, які передбачені ІІ розділом п.5 основних заходів програми в управління  агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації.
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації щоквартально, до 10 числа місяця наступним за звітним періодом, інформує про виконання заходів Програми Департамент економічного розвитку облдержадміністрації.
Контроль за виконанням заходів і завдань програми розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі покладено на управління агропромислового комплексу та економічного розвитку  райдержадміністрації.
Узагальнена інформація періодично розглядається на засіданнях Координаційної ради з питань розвитку підприємництва.
Заходи щодо виконання районної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2017-2018 роки додаються.
 
 
 
 
ОСНОВНІ ЗАХОДИ З РЕАЛІЗАЦІЇ ТА  НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ
МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
У   ГЛИБОЦЬКОМУ РАЙОНІ НА 2017-2018 РОКИ
№ з/п
 
 
 Пріоритетні завдання
 
 
Зміст заходу
 
 
Термін виконання
 
 
Виконавці
 
 
Джерела фінансу­вання
 
 
 Вартість, тис. грн.
2017
рік
2018
рік
1 2 3 4 5 6 7 8
І. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності
1 Створення
сприятливого регуляторного середовища у сфері
підприємництва
Проведення публічного обговорення
проектів регуляторних актів, що впливають на ринкове середовище, права та інтереси підприємців на районній координаційні раді з питань
розвитку підприємництва
2017-2018 рр. Структурні
підрозділи РДА, координаційна рада з питань розвитку підприємництва
Фінансування не потребує - -
    Розробка плану заходів з реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності   до 15
грудня щорічно
Структурні
підрозділи РДА
Фінансування не потребує - -
2 Поглиблення регуляторної реформи Проведення моніторингу ефективності впливу регуляторних актів на ділову активність і розвиток підприємництва 2017-2018 рр. Структурні підрозділи РДА Фінансу­вання не потребує - -
    Забезпечення обов'язкового та своєчасного висвітлення проектів та прийнятих регуляторних актів  в засобах масової інформації та на офіційному сайті райдержадміністрації    2017-2018 рр. Структурні підрозділи РДА, редакція газети "Новий день"
 
Фінансування не потребує - -
    Проводити засідання координаційної
ради з питань розвитку підприємництва.
Щоквартально впродовж 2017-2018 рр. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА, координаційна рада з питань розвитку підприємництва Фінансування не потребує - -
    Забезпечити створення ефективного конкурентного середовища та розвиток конкуренції на товарних ринках за допомогою регуляторних
актів 
2017-2018 рр. Структурні підрозділи райдержадміністрації, установи та організації, органи місцевого самоврядування Фінансування не
потребує
- -
    Здійснення визначення переможців пасажирського перевізника на автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території району виключно на конкурсних засадах.   2017-2018 рр. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА Фінансування не потребує - -
3 Здійснення
адекватного
рівню ринкових
відносин
Забезпечення серій тематичних зустрічей та проведення «круглих столів» з

підприємцями по питаннях державної реєстрації, обліку у фондах

 
  2017-2018 рр. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА, Глибоцьке відділення ОДПІ та
відповідні
фонди
Фінансування не
потребує
- -
    Проведення навчальних семінарів для працівників районної державної адміністрації, сільських рад та ОТГ з питань впровадження регуляторної політики    Впродовж
дії програми
Регуляторні органи обласної державної адміністрації, юридичний сектор апарату РДА, управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА   Фінансування не
потребує
- -
4 Забезпечення рівних умов для здійснення підприємницької діяльності всіма суб’єктами господарювання Залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі в тендерах на закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти державного та місцевих бюджетів 2017-2018 рр. Структурні підрозділи райдержадміністрації, установи та організації, органи місцевого самоврядування Фінансування не
потребує
- -
 
II. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка
5 Удосконалення механізмів фінансової підтримки та підвищення ефективності використання бюджетних коштів, що спрямовуються на підтримку малого і середнього підприємництва   Надання гарантії та поруки за кредитами суб’єктів малого і середнього підприємництва, та надання кредитів, у т.ч. мікрокредитів, для започаткування і ведення власної справи.
 
2017-2018 рр. Конкурсний відбір консультативно-дорадчого органу-координаційна рада Глибоцької районної ради з питань розвитку підприємництва
 
Районний, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством 300,0 200,0
     Проведення інформаційних та кущових семінарів, тренінгів із суб'єктами підприємницької діяльності та інших заходів  2017-2018 рр. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА   Районний, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавств. 3,0 3,0
6 Створення
сприятливих
умов для розвитку
інвестиційної діяльності
суб’єктів малого і середнього
підприємництва
Залучення суб’єктів малого і середнього
підприємництва до реалізації
інвестиційних проектів
2017-2018 рр. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА   Фінансування не
потребує
- -
    Розробка нових та подальше удосконалення механізмів надання ресурсної фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва, забезпечення їх прозорості. Впродовж
дії  програми
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА   Фінансування не
потребує
   
7 Ресурсне та інформаційне забезпечення надання відповідної допомоги суб’єктам малого і середнього підприємництва Створення бази даних об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва та сприяння  інформаційному забезпеченню їх діяльності
 
 2017-2018 рр. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА   Фінансування не
потребує
  -
III. Ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підтримки
підприємництва
 
 
8 Спрощення
доступу суб'єктів малого і середнього підприємництва
до ресурсної бази району
Створення та постійне оновлення електронної
бази даних інвестиційних пропозицій суб'єктів підприємницької діяльності:
незадіяних  приміщень, виробничих
площ, об'єктів незавершеного будівництва
2017-2018 рр. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА   Фінансування не
потребує
- -  
9 Удосконалення
інформаційно -
консультативної
підтримки малого і середнього підприємництва
Висвітлення районної політики з
питань підтримки малого і середнього
підприємництва через засоби масової інформації
 
Впродовж
дії  програми
Районна газета
"Новий день"
 
Фінансування не
потребує
- -  
    Надання консультаційної та організаційної допомоги фермерським господарствам Впродовж
дії  програми
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА   Фінансування не
потребує
- -  
    Інформування СПД стосовно попиту на  продукцію, послуги, незайняту робочу силу 2017-2018 рр. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА  , районний центр зайнятості Фінансування не
потребує
- -  
10 Популяризація
ідей
підприємництва
Проведення заходів з нагоди
„Дня підприємця" та проведення
конкурсів професійної майстерності серед суб'єктів підприємницької діяльності (придбання грамот, подарунків, квітів тощо.)
Щорічно у
вересні
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА Районний, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавств. 5,0 5,0  
11
 
Просування
товарів і послуг
підприємств малого і середнього бізнесу на регіональні та зарубіжні ринки
 Залучення до участі у  виставках-ярмарках суб’єктів малого і середнього  підприємництва району
 
 
2017-2018 рр.
 
Глибоцька
райспоживспілка, Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА
Кошти малих і середніх підприємств 15,0 15,0  
    Написання  проектів транскордонного співробітництва у пріоритетних напрямках розвитку економіки спеціалізованими проектними фірмами
 
 
2017-2018 рр. Структурні підрозділи РДА та районна рада Районний, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавств. 50,0 50,0  
12 Створення спри­ятливих умов для залучення до підприємницької діяльності безробітних, в тому числі соціально вразливих верств населен­ня Організація навчання для безробітних на курсах цільового призначення з вивчення основ підприємницької діяльності 2017-2018 рр. Глибоцький районний центр зайнятості Фонд загальнообов’язкового держав­ного соці­ального страху­вання на випадок безробіт­тя 10,0 10,0  
    Підтримка підприємців-початківців в
рамках районної Програми бізнес-проектів суб'єктів малого і середнього підприємництва, шляхом надання одноразової фінансової допомоги на започаткування власного бізнесу.
2017-2018 рр. Глибоцький
районний центр зайнятості
Фонд загальнообов’язкового держав­ного соціального
страхування на
випадок безробіття
50,0 50,0  
    Надання практичних навичок суб’єктами підприємницької діяльності в навчальних закладах району, стосовно отримання учнями інформації про робітничі професії (кухар, перукар, оператор виробничих ліній та ін.) 2017-2018 рр. Суб’єкти підприємницької діяльності Районний,
бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавств.
20,0 20,0  
    Надавати консультативні послуги для підприємців, в тому числі
початківців, з питань законодавства і оподаткування, менеджменту, маркетингу, надання допомоги підприємцям    з    розробки    бізнес - планів.
2017-2018 рр. Глибоцький районний
центр зайнятості, Глибоцьке відділення ОДПІ, управління агропромислового комплексу та економічного розвитку
Фінансування не
потребує
- -  
    Проведення  для безробітних семінарів з основ і організації підприємницької діяльності, в тому числі з організації зеленого туризму 2017-2018 рр. Районний центр зайнятості, відділ культури і туризму РДА Фонд загальнообов’язкового державного соціального
страхування на випадок безробіття
- -  
    Розширення, організація та забезпечення відділу (центру) надання адміністративних послуг 2017-2018 рр. Відділ надання адміністративних послуг Районний бюджет 75,0 75,0  
13 Перепідготовка управлінських кадрів для сфери підприємництва Впровадження нових форм
профорієнтаційної роботи з молоддю:
проведення семінарів, бесід, мозкових штурмів, брифінгів, тренінгів тощо.
2017-2018 рр. Районний
центр
зайнятості
Фонд загальнообов’язкового
державного соціального
страхування на випадок безробіт­тя
5,0 5,0  
Загальна вартість програми за джерелами фінансування по роках:
  Всього:         533,0 433,0
 
 
 
 
Показники продукту програми розвитку малого і середнього підприємництва у Глибоцькому районі на 2017-2018 рр.
Назва показника
 
 
Оди-
ниця виміру
 
 
Вихідні дані Очікувані результати
п/п на початок дії програми  
 
 
 
 
2017 рік 2018 рік Всього за період
          дії Програми
          (або до кінця
          дії Програми)
1 2 3 4 5 6 7
І. Показники продукту програми
1 Кількість діючих малих і середніх  підприємств (одиниць) 181 186 191 191
2 Кількість малих і середніх на 10 тис. чоловік населення (одиниць) 23
 
25 26 26
3 Чисельність працюючих на малих і середніх
підприємствах
(осіб) 2145 2165 2185 2185
4 Кількість підприємців-фізичних осіб (одиниць) 2768 2818 2868 2868
5 Кількість фермерських господарств (одиниць) 26 28 29 29
6 Кількість фермерських угідь (га) 400 405 410 410
7 Кількість безробітних, які візьмуть участь    у
проведенні    семінарів    з    основ    організації
підприємницької діяльності, в т.ч. з організації
зеленого туризму
(осіб) 285 300 310 610
8 Кількість безробітних, що пройдуть навчання
на курсах цільового призначення та отримають одноразову допомогу по безробіттю
(осіб) 5 6 8 14
II. Показники ефективності програми
1 Розміщення державних замовлень серед суб'єктів підприємницької діяльності, кількість/обсяги одиниць. тис.грн. 7/
117,6
 
10/
168,0
12/
201,6
12/
201,6
ІІІ. Показники якості програми
1 Збільшення кількості малих підприємств на 10 тис. чол. (одиниць) 21 23 24 24
         
 
 

Додаток 1 до пункту 2 Розділу 4 програми розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі Чернівецької області на 2015-2016 роки
 
Порядок надання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів
 
1. Загальні положення.
1.1. Цей Порядок надання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів (далі – Порядок) визначає умови та механізм надання фінансової підтримки суб'єктам малого і середнього підприємництва в рамках програми розвитку малого і середнього підприємництва Глибоцького району Чернівецької області (далі – Програма) шляхом надання пільгових позик та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, що надаються комерційними банками на реалізацію інвестиційних проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва (далі – Компенсація).
1.2. Компенсація відповідно до цього Порядку надається суб’єктам малого і середнього підприємництва, які відповідають критеріям, встановленим частиною 3 статті 55 Господарського кодексу України (далі – суб’єкти підприємництва).
1.3. Головним розпорядником коштів районного бюджету на фінансову підтримку суб’єктів малого і середнього підприємництва в рамках Програми є Глибоцька районна рада в особі координаційної рада Глибоцької районної ради з питань розвитку підприємництва- консультативно-дорадчого органу, що сприяє реалізації державної політики у сфері підприємництва. (далі – Головний розпорядник).
1.4. Компенсація надається на конкурсних засадах суб’єктам підприємництва, які залучили та/або залучають кредити для реалізації інвестиційних проектів, починаючи з 2017 року, або планують розпочати власну підприємницьку діяльність, чи розширити існуючу підприємницьку діяльність.
2. Право на одержання Компенсації мають суб’єкти підприємництва:
2.1. Якими розроблено та реалізовуються інвестиційні проекти, умовами яких
- передбачається: виробництво та переробка сільськогосподарської продукції (у тому числі вирощування нових та нетрадиційних для регіону видів продукції, відгодівля худоби, виробництво м’яса, промислове розведення риби, садівництво, бджільництво, молочарство тощо);
- фотопослуги;
- послуги перукарень, салонів краси та косметології;
-послуги по ремонту побутових машин та приладів;
- послуги по ремонту автотранспортних засобів, автостоянки, автомийки;
- послуги з прання білизна та хімчистки одягу;
- послуги по ремонту ювелірних виробів;
- послуги по ремонту комп’ютерів та мобільних телефонів, телерадіоапаратури ;
- послуги догляду за тілом;
- послуги по ремонту шкіргалантерейних виробів;
- випічка хлібобулочних та кондитерських виробів;
- машинобудування, виробництво машин, устаткування та готових металевих виробів (за виключенням видів діяльності, визначених у пункті 3.1 цього Порядку);
- упровадження енергозберігаючих технологій та виробництво продукції для енергозбереження;
- виготовлення швейних виробів та взуття (легка промисловість);
- виробництво будівельних матеріалів (будівельні суміші, оздоблювальні матеріали та конструкції, цегла, керамічні та бетонні вироби);
- виробництво електричного, електронного та оптичного устаткування, приладобудування;
- освоєння та розроблення високотехнологічних виробів, впровадження інновацій, нових програмних продуктів;
 - та інші, які визначаються в окремому рішенні конкурсної комісії.
2.2. Які не мають заборгованості перед державним і місцевими бюджетами та по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду України;
2.3. Які зареєстровані на території Глибоцького району Чернівецької області.
3. На одержання Компенсації не мають права суб’єкти підприємництва, які:
3.1. Здійснюють виробництво зброї, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, оптову та роздрібну торгівлю, організацію та проведення азартних ігор, обмін валюти, надають в оренду 41 нерухоме майно, є кредитними або страховими організаціями, інвестиційними та недержавними пенсійними фондами, професійними учасниками ринку цінних паперів, ломбардами;
3.2. Отримують фінансову підтримку за іншими бюджетними програмами та за рахунок коштів проектів міжнародних фінансових організацій;
3.3. Визнані банкрутами, щодо яких порушено справу про банкрутство, проводиться санація;
3.4. Перебувають у стадії припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
3.5. Подали недостовірну інформацію щодо інвестиційного проекту або свого фінансового стану.
4. Основними критеріями під час визначення переможців конкурсу є:
4.1. Відповідність проекту пріоритетам, визначеним у пункті 2.1 цього Порядку;
4.2. Розмір прибутку та рентабельність виробництва (надання послуг);
4.3. Кількість додаткових робочих місць, які створено або планується створити;
4.4. Рівень середньої заробітної плати працівників за останній бюджетний період;
4.5. Виробництво продукції в тому числі на експорт;
4.6. Збільшення обсягу надходжень до місцевих бюджетів від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) за бюджетний період.
4.7. Соціальне значення проекту.
4.8. Участь територіальної громади у фінансуванні програми, а саме розмір частки яку готова виділити громада для надання Позички чи Компенсації під кожний конкретний проект.
В разі реєстрації чи майбутньої реєстрації потенційного Позичальника на території об’єднаної територіальної громади, Позичка надається тільки за умови 100% фінансування Позички з коштів відповідної  об’єднаної територіальної громади. Такі кошти, що надійшли від об’єднаних територіальних громад, так само ті які повернуті Позичальника, що зареєстровані на території цих об’єднаних територіальних громад, обліковується окремо, та в їх межах видаються позички позичальникам зареєстрованим на територіях цих об’єднаних територіальних громад.
5. Основні засади проведення конкурсного відбору:
5.1. Метою проведення конкурсного відбору є визначення суб’єктів підприємництва, яким за рахунок коштів районного бюджету буде надано Компенсацію.
5.2. Організаційне забезпечення конкурсного відбору здійснюється Головним розпорядником.
5.3. Проведення конкурсу та вирішення інших питань щодо Компенсації здійснюється конкурсною комісією, склад якої затверджується розпорядженням голови Глибоцької районної ради.
5.4. До складу конкурсної комісії на паритетних засадах входять представники структурних підрозділів районної державної адміністрації, районної ради, органів пенсійного фонду, державної служби зайнятості, державної фіскальної служби, об’єднань суб’єктів господарювання, депутати районної ради. Головою комісії є керуючий справами Глибоцької районної ради, секретарем комісії – представник Головного розпорядника.
5.5. Конкурсною комісією, у разі необхідності, утворюється тимчасові експертні групи для підготовки висновків до поданих учасниками конкурсу бізнес-планів інвестиційних проектів.
5.6. Головним розпорядником коштів у двотижневий термін після затвердження видатків районного бюджету на зазначені цілі приймає рішення про розміщення оголошення про проведення конкурсу.
5.7. Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється Головним розпорядником у друкованих засобах масової інформації, розміщується на веб-сайті Глибоцької районної ради та Глибоцької районної державної адміністрації та має містити інформацію щодо терміну проведення конкурсу, умов проведення конкурсу, кінцевого строку подання заявок з відповідними документами, адреси, за якою приймаються заявки з відповідними документами, контактного номера телефону для довідок.
5.8. Секретар конкурсної комісії забезпечує приймання заявок на участь у конкурсі з документами відповідно до Переліку (додаток №2 до даного Порядку) протягом не менше 30-ти календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу. При поданні заявки наявність всіх документів, передбачених цим Порядком, перевіряється секретарем конкурсної комісії та реєструється у книзі реєстрації учасників конкурсного відбору. Один примірник заявки з реєстраційним номером повертається суб’єкту підприємництва. Книга реєстрації учасників конкурсного відбору повинна бути прошнурована, пронумерована і засвідчена печаткою Головного розпорядника.
5.9. Суб’єкти підприємництва, які бажають взяти участь у конкурсі, подають у двох примірниках конкурсній комісії заявку на участь у конкурсі за формою, визначеною у додатку 1 до цього Порядку, та документи (оригінали та їх копії, завірені заявником в одному екземплярі), які визначені переліком (додаток 2 до цього Порядку). Кожний претендент може подати тільки одну заявку на отримання Компенсації.
5.10. Документи подаються до конкурсної комісії суб’єктом підприємництва або уповноваженою ним особою.
5.11. Якщо подається неповний комплект документів або з порушенням вимог цього Порядку, такі документи не реєструються і повертаються претенденту із повідомленням причини повернення у день їх подання. Головний розпорядник не пізніше 7 (семи) робочих днів до початку проведення Конкурсу повідомляє членів конкурсної комісії та учасників Конкурсу про дату проведення Конкурсу. Головний розпорядник за 7 (сім) календарних днів до початку конкурсу надсилає пакети документів учасників електронною поштою членам конкурсної комісії для ознайомлення та підготовки до засідання конкурсної комісії.
5.12. Прийняття рішення щодо визначення суб’єктів підприємництва, яким за рахунок коштів районного бюджету буде надано Компенсацію, здійснюється конкурсною комісією в день проведення конкурсного відбору та оформлюється протоколом конкурсної комісії. Презентації бізнес-проектів на засіданні конкурсної комісії здійснюють безпосередньо керівники суб’єктів підприємництва або уповноважені ними особи.
5.13. Переможці конкурсного відбору визначаються конкурсною комісією, виходячи з критеріїв, визначених у пункті 4 цього Порядку, та в межах суми коштів, передбачених на зазначені цілі. Переможцями конкурсного відбору визнаються суб’єктів підприємництва, якими запропоновано найкращі умови для здійснення інвестиційних проектів. Переможців конкурсу може бути декілька, їх кількість визначається окремо за результатами кожного конкурсного відбору.
5.14. Рішення конкурсної комісії приймаються на закритих засіданнях. Засідання комісії є правомочними в присутності не менш ніж 2/3 її складу, відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівної кількості голосів голос головуючого на засіданні є вирішальним. Результати конкурсного відбору оформлюються протоколом протягом наступних 3-х (трьох) робочих днів, який підписує голова, секретар та всі присутні на засіданні члени конкурсної комісії.
5.15. Конкурсна комісія протягом 10-ти (десяти) робочих днів після прийняття рішення повідомляє про результати конкурсного відбору всіх учасників. У разі відмови в наданні Компенсації суб’єкту підприємницької діяльності надсилається обґрунтована письмова відповідь із зазначенням причин відмови.
 
6. Порядок надання позички та компенсації.
6.1 Компенсація за кредитами надається в розмірі, що не перевищує 100% облікової ставки Національного банку України, яка діяла на дату засідання конкурсної комісії, але не більше 90% ставки за кредит, встановленої банківською установою, яка надала позичальнику кредит, та не більше 150,0 тис. грн. в рік на одного позичальника.
Компенсація за кредитами надається на умовах повернення.
Компенсацію не може бути спрямовано на погашення будь-яких штрафних санкцій та/або пені за користування кредитами банків, інших штрафних санкцій.
Позичка може бути видана тільки за умови повного страхування ризику втрати працездатності чи життя, або іншого страхування, яке  визначається в окремому рішенні конкурсної комісії.
6.2 Позичка надається на умовах повернення на термін до 18 місяців, та не більше  150,0 тис. грн. в рік на одного позичальника.
6.3 Кошти отримані у формі Позички та Компенсації, а також плата за користування,  підлягають поверненню на рахунок Головного розпорядника один раз в 3 місяці, або щомісячно (узгоджується індивідуально за бажанням Позичальника) пропорційно сумі Позички чи компенсації на рахунок Головного розпорядника.
Акумульовані з повернутих кошти Позички чи Компенсації Головний розпорядник використовує на надання Позичок та компенсацій іншим Позичальникам на умовах визначених цим порядком.
 
 
7. Якщо кредит отримано до початку поточного бюджетного року, то відшкодування відсотків здійснюється за період з початку та до кінця поточного бюджетного року, якщо кредит отримано протягом бюджетного року – з моменту отримання кредиту та до кінця поточного бюджетного року.
 
8. Порядок перерахування Позички та Компенсації
З метою залучення територіальних громад до розвитку економіки району частина коштів на надання Позички чи Компенсації у розмірі від 25%, може перераховуватися на рахунок програми  з місцевого бюджету територіальної громади на території якої зареєстроване чи має намір реєструватися підприємство чи СПД, та на якій він буде проводити свою діяльність.
8.1 Після підтвердження сплати переможцем конкурсу відсотків за користування кредитом у повному обсязі за бюджетний період Головний розпорядник перераховує одноразово суму, яку визначено рішенням Комісії, на спеціальний поточний рахунок переможця конкурсу у банківській установі, якою надано кредит, на підставі укладеного договору протягом одного місяця з моменту накопичення необхідної суми на рахунку Головного розпорядника.
8.2 Після проведення конкурсу, переможцю конкурсу, Головний розпорядник перераховує одноразово суму, яку визначено рішенням Комісії, на спеціальний поточний рахунок переможця конкурсу у банківській установі, на підставі укладеного договору протягом одного місяця з моменту накопичення необхідної суми на рахунку Головного розпорядника.
 
9. Кошти на компенсацію надаються в межах одного бюджетного періоду.
 
10. Невикористані кошти районного бюджету протягом бюджетного року, які направлено на Компенсацію, повертаються Головним розпорядником до районного бюджету.
 
11. Контроль за виконанням результативних показників інвестиційних проектів здійснює Головний розпорядник.
 
12. Фінансова звітність
Фінансова звітність про використання коштів районного бюджету для здійснення Компенсації складається і подається в установленому порядку. Операції, пов'язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються відповідно до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого Міністерством фінансів України. Головний розпорядник коштів щомісячно подає Глибоцькій районній державній адміністрації звітність про використання коштів, виділених з районного бюджету на надання пільгових позичок та/або часткове відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого та середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів.
13. Питання, які не врегульовані цим Порядком, вирішуються відповідно до вимог діючого законодавства України.
 
Додаток 1 до Порядку надання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів
 
 
 
ЗАЯВКА
на участь у конкурсі на отримання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів
 
Прошу допустити _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ (повна назва суб’єкта підприємництва або ПІБ фізичної особи-підприємця)
 
до участі у конкурсному відборі на отримання часткового відшкодування з районного бюджету на отримання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(назва бізнес-плану)
 Відомості про суб'єкта підприємництва:
Керівник (назва посади, ПІБ) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Юридична адреса _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Місцезнаходження виробничих потужностей __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Телефон _____________________________факс______________________
E-mail _________________________________________________________
Вид діяльності (основний) ________________________________________
Код ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер) ____________________________
Банківські реквізити ____________________________________________________________
З вимогами Програми надання  пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів, затвердженого рішенням сесії обласної ради від «__»_______2017 №_________, ознайомлений та зобов’язуюсь їх виконувати.
Керівник ________________ __________________________________
(підпис) (ініціали та прізвище)
Реєстраційний № ________________ від "___" ____________ 20__ р.
 
Додаток 2 до Порядку надання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів
 
ПЕРЕЛІК
документів, які подаються суб’єктами підприємництва на участь у конкурсі на отримання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів
 
Суб’єкти підприємництва, які бажають взяти участь у конкурсі на отримання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, що надаються комерційними банками на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва, подають до конкурсної комісії наступні документи у двох примірниках:
 1) заявку на участь у конкурсі згідно з додатком 1;
2) відомості про суб'єкта підприємництва: чисельність працівників; виробничі потужності та площа; виробнича спеціалізація;
3) відомості про зовнішньоекономічну діяльність суб’єкта підприємництва за попередні два роки;
4) бізнес-план або інвестиційний проект (фінансово-економічне обґрунтування проекту), який повинен містити інформацію про: назву, мету, вартість проекту, соціальні та екологічні наслідки його впровадження; відповідність проекту пріоритетним напрямам діяльності суб’єктів підприємництва, зазначених у Порядку надання пільгових позичок та/або часткового відшкодування з районного бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів; фінансово-економічні показники ефективності проекту (фактичне збільшення обсягів виробництва, валового доходу, відрахувань до бюджету та позабюджетних фондів, досягнутий рівень рентабельності, термін окупності); створення нових робочих місць, зокрема, за умови збереження наявного персоналу; рівень заробітної плати працівників, працевлаштованих на нові робочі місця, та/або динаміка зміни рівня середньомісячної заробітної плати одного штатного працівника; рівень використання місцевих матеріальних ресурсів; впровадження енергозберігаючих заходів, їх обґрунтування та оцінка економічної ефективності від їх впровадження;
5) завірену банком копію кредитного договору, укладеного з банком, який видав кредит;
6) завірену страховою компанією копію договору, укладеного зі страховою компанією щодо страхування ризику втрати працездатності чи життя, або іншого договору страхування, який  визначається в окремому рішенні конкурсної комісії ;
7) завірені банком копії платіжних доручень щодо сплати зобов’язань за кредитним договором;
8) довідку з банку щодо зобов’язань суб’єкта підприємництва зі сплати відсотків по кредиту у поточному році відповідно до кредитного договору за необхідний період;
9) довідку про банківські реквізити, видану банком;
10) завірену суб’єктом підприємства копію статуту (для юридичних осіб), баланс та звіт про фінансові результати за попередніх два роки та останній звітний період; 11) довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, інших обов'язкових платежів, також до бюджету Пенсійного фонду України, та про відсутність заборгованості з виплати заробітної плати;
12) довідку про сплату податків до місцевих бюджетів за попередніх два роки;
13) виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
14)  Гарантійний лист органу місцевого самоврядування про готовність профінансувати програму на певну частину зазначеного проекту.
 
Додаток 2 до пункту 2 Розділу 4 програми розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі Чернівецької області на 2015-2016 роки
 
1.1. Суб’єкти підприємницької діяльності (далі – СПД) згідно з умовами договору: повертають на рахунок Глибоцької районної державної (далі – Головний розпорядник), відкритий в управлінні Державної казначейської служби України у Глибоцькому районі, бюджетні кошти, які у подальшому протягом 2-ох (двох) робочих днів перераховуються на відповідний спеціальний рахунок районного бюджету; вносять щомісяця, або поквартально (узгоджується індивідуально з СПД) на рахунок Головного розпорядника, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України у Глибоцькому районі, плату за користування бюджетними коштами.
Кошти що надходять у вигляді погашення тіла Позички чи Компенсації перераховується протягом 2-ох (двох) робочих днів до районного бюджету та в подальшому використовується на надання фінансово-кредитної підтримки СПД.
У разі неповернення СПД бюджетних коштів та/або несплати відсотків за користування ними, стягнення таких коштів та відсотків до районного бюджету, нарахування штрафних санкцій покладається на Головного розпорядника.
1.2. У разі виникнення обставин, пов’язаних із неможливістю своєчасного погашення боргу по договору, у зв’язку з тимчасовим погіршенням фінансового стану СПД, термін погашення кредиту може бути відстрочений. Рішення про надання відстрочки термінів погашення кредиту або відмову в наданні відстрочки термінів погашення кредиту приймається Конкурсною комісією за результатами розгляду клопотання та документів, що підтверджують неможливість своєчасного погашення боргу по договору у зв’язку з тимчасовим погіршенням фінансового стану СПД, та надання обґрунтованих пропозицій по усуненню причин погіршення фінансового стану. Клопотання про надання відстрочки термінів погашення кредиту підлягає погодженню із заступником головою районної ради.
Рішення про надання відстрочки термінів погашення кредиту погоджується із Головним розпорядником. Відстрочка терміну погашення кредиту надається одноразово та на термін, який не перевищує термін, визначений в основному договорі.
1.3. СПД несе відповідальність відповідно до вимог законодавства за нецільове використання одержаних коштів фінансово-кредитної підтримки, за своєчасне і у повному обсязі повернення до Головного розпорядника вказаних коштів та плати за користування ними. Головний розпорядник  забезпечує отримання від СПД у визначеній формі та у встановлені договором про фінансово-кредитну підтримку строки звіти і копії документів, що підтверджують цільове використання коштів, виконання позичальником своїх зобов’язань за залученим кредитом та довідки про ефективність використання наданого кредиту згідно з переліком, наведеним у додатку до цього порядку.
1.4. З метою контролю ефективності використання бюджетних коштів Головним розпорядником здійснюється контроль за цільовим використанням отриманих кредитних коштів, моніторинг реалізації СПД проекту, фінансового стану позичальника, стану заставного майна протягом всього часу дії договору фінансово-кредитної підтримки. Для проведення моніторингу Головним розпорядником можуть залучатися аудиторські організації, державні контролюючі та правоохоронні органи тощо.
1.5. При невиконанні СПД своїх зобов'язань щодо повернення наданих коштів у зазначений строк Головним розпорядником стягується заборгованість згідно з умовами договору застави та відповідно до вимог чинного законодавства України.
1.6. Головним розпорядником щокварталу  до 5 числа місяця, наступного за звітним, складається звіт про стан виконання рішень Конкурсної комісії та  договорів Головного розпорядника з СПД.
У 10-ти денний термін по закінченню встановленого терміну для обов’язкової звітності СПД перед контролюючими та статистичними органами, Головний розпорядник готує аналітичну довідку з динаміки показників фінансово-господарської діяльності СПД, складену за довідками СПД, зазначеними у пункті 1.3 цього Порядку. Головним розпорядником коштів здійснюється перевірка ефективності використання коштів, спрямованих з районного бюджету на фінансово-кредитну підтримку СПД, та щоквартально подається управлінню економіки райдержадміністрації звітність про використання коштів районного бюджету в частині надання фінансово-кредитної підтримки.
1.7. Питання, які не врегульовано Порядком та іншими внутрішніми документами Головного розпорядника, що стосуються правовідносин між Головним розпорядником та СПД, якими отримано фінансово-кредитну підтримку, вирішуються на підставі діючого законодавства.