ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Керуючий справами районної ради

Дата:

06.06.2017

ТЕКСТ РІШЕННЯ

ПОПРАВКИ ДО ПРОЄКТУ РІШЕННЯ
№ 15 Про інформацію щодо реагування на депутатські запити, що  внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період

№ 1 від 04.07.17 09:09, автор:

                                                                                                   Доповнення
до проекту рішення районної ради
№______________від__________2016 р.
 
Інформація
щодо реагування на депутатські запити, що 
внесені на попередніх сесіях районної ради
та в міжсесійний період
             1. На звернення депутатів районної ради № 19-14/17 щодо недопущення зубожіння населення та виконання резолюції Секретаріату Кабінету Міністрів України від 23.05.2017 № 15536/2/1-17 до листа Адміністрації Президента України від 19.05.2017 № 04—1/1662 Міністерство економічного розвитку і торгівлі України повідомляє
 Відповідно до законодавства, зокрема статті 4 Закону України «Про ринок природного (далі – Закон) та статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», питання державного регулювання тарифів на послуги транспортування та розподілу природного газу належать до компетенції НКРЕКП.
 01.04.2017 набрали чинності тарифи на розподілу природного газу для газорозподільних підприємств, розраховані на основі приєднаної потужності, встановлені відповідними постановами НКРЕКП. Проте після встановлення вищезазначених тарифів до НКРЕКП звернулись споживачі, Прем`єр-міністр України та Президент України щодо призупинення відповідних рішень Комісії.
 Тому на відкритому засіданні НКРЕКП 10.04.2017 було прийнято постанову № 494 щодо скасування попередніх рішень Комісії про встановлення тарифів на послуги транспортування та розподілу природного газу як плати за потужність, яка набрала чинності 28.04.2017.
 Відповідно до Закону України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення» державні органи, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів у відповідних сферах, забезпечують доступ споживачів до видів інформації у мережі Інтернет, у засобах масової  інформації (статті 1,4 і 5).
 З інформацією щодо обґрунтування зміни цін/тарифів на житлово-комунальні послуги можна ознайомитись на офіційних сайтах НКРЕКП (www.nerc.gov.ua) і Кабінету Міністрів України (http://kmu.gov.ua, на спеціальному сервісі за посиланням http://teplo.gov.ua).
 Слід зауважити, що головним механізмом забезпечення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг залишається програма житлових субсидій, яка гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни їх вартості.
 Для удосконалення та підвищення ефективності програми соціальної підтримки населення Кабінет Міністрів України постановою від 26.04.2017 № 300 вніс зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848. Цими змінами передбачено, зокрема, що щомісячна адресна безготівкова субсидія надаватиметься громадянам, у тому числі для відшкодування витрат на оплату послуг з транспортування та розподілу природного газу.
             2. Згідно запиту депутата районної ради Боднарюка М.І. № 48-15/17 щодо завершення будівництва ДНЗ в селі Опришени обласна державна адміністрація інформує про наступне. Виділення коштів з обласного бюджету на проведення ремонтно – будівельних робіт може розглядатися лише на умовах часткового співфінансування. Однак, враховуючи наявну незабезпеченість обласного бюджету у фінансуванні захищених статей видатків та значну суму, необхідну для завершення будівництва дитячого дошкільного закладу, станом на сьогодні виділити кошти з обласного бюджету немає можливості. Обласна державна адміністрація від 21.04.2017 № 01.19/5-684 направила Народному депутату України Г.Тімішу перелік об`єктів по територіальному виборчому округу № 206 Чернівецької області, які потребують першочергового виділення коштів, в тому числі завершення будівництва дошкільного дитячого закладу на чотири групи в с. Опришени Глибоцького району з метою фінансування їх у 2017 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. Однак, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.05.2017 № 310-р «Деякі питання розподілу у 2017 році субвенції з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій», пропозиції обласної державної адміністрації не враховано. Об`єкт «Завершення будівництва установи на чотири групи  в с. Опришени Глибоцького району» входить до Програми економічного і соціального розвитку Чернівецької області на 2017 рік, затвердженої рішенням XII сесії обласної ради VII скликання від 24.03.2017 № 6-12/17. Враховуючи зазначене, об`єкт «Завершення будівництва дитячої дошкільної установи на чотири групи в с. Опришени Глибоцького району» може бути поданий на конкурсний відбір інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку у 2018 році. Одночасно повідомляємо, що для проведення будь-яких капітальних видатків повинна бути в наявності оновлена проекто - кошторисна документація.
             3. На запит групи депутатів районної ради № 54-16/17 щодо надання інформації про статус земельних ділянок Глибоцького району, які розташовані у межах територій населених пунктів, та земель, що знаходяться за межами цих населених пунктів, та які виставлені, або мають виставлятися на продаж або в оренду Чернівецька обласна рада повідомляє, що у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі Чернівецької обласної ради є земельні ділянки, які розташовані в Глибоцькому районі та перебувають у постійному користуванні комунальних закладів області, а саме: Комунального закладу «Карапчівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» (с. Карапчів, вул. Паркова, 1); Чернівецького обласного краєзнавчого музею (с. Димка, провулок Кобилянської, 1); Петричанського психоневрологічного будинку-інтернату (с. Петричанка, вул. Каденюка, 2). Всі вищезазначені земельні ділянки використовуються за призначенням комунальних закладів. В оренду та на продаж зазначені земельні ділянки не виставлялись.
             4. На запит групи депутатів районної ради № 54-16/17 щодо надання інформації про статус земельних ділянок Глибоцького району, які розташовані у межах територій населених пунктів, та земель, що знаходяться за межами цих населених пунктів, та які виставлені, або мають виставлятися на продаж або в оренду Чернівецька обласна рада повідомляє наступне. Згідно ст. 8 Земельного кодексу України до повноважень обласних рад у галузі земельних відносин на території області належить розпорядження землями, що знаходяться у спільній власності територіальних громад. Так, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», який набрав чинності 01.01.2013 року, передбачено, що з дня набрання чинності цим Законом землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються: а) земельні ділянки: на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади; які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій. З наведеної норми закону вбачається, що земельні ділянки, які, зокрема, перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій, відносяться до земель комунальної власності відповідних територіальних громад. Враховуючи свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 17.08.2005 серія ЯЯЯ №488193 Карапчівської спеціальної загально-освітньої школи-інтернату I-III ступенів для дітей зі зниженим зором, а також ч. 4 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», - районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад. Згідно ч.2 ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. Відповідно, Чернівецька обласна рада приймаючи рішення № 191-7/16 на VII сесії VII-го скликання від 21.09.2016 року «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунального закладу «Карапчівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» у постійне користування діяла легітимно та виключно у межах повноважень визначених чинним законодавством України. Тому враховуючи вищевикладене та ст. 122, 123 Земельного кодексу України, ст. 50 Закону України «Про землеустрій», п. 21 чт. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підстав для призупинення даного рішення немає.
             5. На запит групи депутатів районної ради № 54-16/17 щодо надання інформації про статус земельних ділянок Глибоцького району, які розташовані у межах територій населених пунктів, та земель, що знаходяться за межами цих населених пунктів, та які виставлені, або мають виставлятися на продаж або в оренду Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин ВР України направив до державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру з подальшим інформуванням глибоцької районної ради.
             6. На запит групи депутатів районної ради № 54-16/17 щодо надання інформації про статус земельних ділянок Глибоцького району, які розташовані у межах територій населених пунктів, та земель, що знаходяться за межами цих населених пунктів, та які виставлені, або мають виставлятися на продаж або в оренду Чернівецька ОДА повідомляє наступне. Головним управлінням Держгеокадастру у Чернівецькій області розглянуто питання про статус земельних ділянок Глибоцького району сільськогосподарського призначення державної власності, які підлягають продажу на земельних торгах: площею 41,5248 га, кадастровий номер 7321084200:01:006:0004; площею 14,849 га, кадастровий номер 7321084200:01:004:0038; площею 11,8331 га кадастровий номер 7321084200:01:005:0625. Вказані земельні ділянки не включено до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державного права власності, які виставлені для продажу на земельних торгах. Також повідомляємо, що впродовж 2017 року до Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області не зверталися громадяни із заявами про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо виділення їм земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності за межами сіл Михайлівка та Червона Діброва Глибоцького району Чернівецької області.
           7. Згідно запиту депутата районної ради Біленку К.М. № 49-15/17 щодо надання дозволу на вивезення гравію із місцевої річки Сірет для потреб села Карапчів та інших сіл сіретської зони Дністровсько-Прутське басейнове управління водних ресурсів Державного агентства водних ресурсів України повідомляє наступне.
 На даний час на території області діють «Регіональна програма робіт з розчистки та регулювання русел річок Чернівецької області на 2015-2019 роки» та «Порядок протипаводкових робіт з розчистки та регулювання русел річок Чернівецької області» затверджені розпорядженням обласної державної адміністрації від 25.09.2015р. № 644-р.
 Мета Програми полягає в упорядкуванні проведення робіт з розчистки та регулювання русел річок області та забезпеченні захисту громадян, населених пунктів, сільськогосподарських угідь від шкідливої дії вод, включаючи поліпшення екологічного стану водних об`єктів, а також підтриманні стабільності річкового русла, спроможності річки до самоочищення, недопущенні негативного впливу на складові довкілля та екосистему в цілому.
 Роботи з розчистки (регулювання) русел річок області проводяться згідно з проектною документацією, погодженою Держводагенством України, Державною Службою геології та надр України, Управління екології та природних ресурсів обласної державної адміністрації (ст. 86 Водного кодексу України).
 Кожна проектно-кошторисна документація на руслорегулюючі роботи містить розділ «Оцінка впливу на навколишнє середовище» та проходить експертизу в Міністерстві екології та природних ресурсів України.
 Обстеження ділянок річок, де планується проведення робіт із розчистки русел з подальшим складанням відповідного акта проводиться представниками Дністровсько-Прутського БУВР, Управління екології та природних ресурсів Чернівецької облдержадміністрації, Державної екологічної інспекції в Чернівецької області (за згодою), органами місцевої влади та місцевого самоврядування,територіальними органами Держгеокадастру та представниками громадських організацій (за згодою).
 Узагальнений перелік ділянок, де можливе проведення русло регулюючих робіт погоджується обласною державною адміністрацією.
 На даний час на території Глибоцького району визначено ділянки річки Сірет, де планується провести роботи з розчистки русла  біля таких населених пунктів: Тереблече, Стерче, Сучевени, Черепківці та Йорданешти.
 Вибір виконавців проведення робіт з розчистки русел річок здійснюється шляхом проведення конкурсу.
 Перелік необхідних для участі в конкурсі документів:
 - заява (довільної форми);
 - копія статуту (положення);
 - копія свідоцтва про державну реєстрацію;
 - довідка про те, що підприємство перебуває на загальній системі оподаткування;
 - довідка від Державної податкової інспекції із місця реєстрації про відсутність податкової заборгованості до бюджетів усіх рівнів;
 - довідка (інформація) про наявність спеціалізованої техніки, необхідної для виконання цього виду робіт;
 - копія ліцензії (для організацій, що проводять роботи з будівництва чи ремонту гідротехнічних споруд).
 Договори на проведення руслорегулюючих робіт укладаються лише після отримання позитивного висновку державної екологічної експертизи.
 За більш детальною інформацією рекомендуємо звернутися до Дністровсько-Прутського БУВР (м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 194-Б).
             8. На звернення депутатів районної ради № 43-15/17 щодо завершення будівництва Йорданештської ЗОШ I-III ступенів Чернівецька ОДА повідомляє наступне. На засіданні регіональної комісії з оцінки та забезпечення проведення попереднього конкурсного відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку 11.05.2017 прийнято рішення щодо включення інвестиційного проекту «Будівництво загальноосвітньої школи I-III ступеню в с. Йорданешти Глибоцького району Чернівецької області» на суму 4213,1 тис. грн. (3791,799 тис. грн. за рахунок державного фонду регіонального розвитку, 421,311 тис. грн. – співфінансування з місцевого бюджету) до переліку інвестиційних програм і проектів, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку у 2017 році. Обласною державною адміністрацією подано відповідні пропозиції до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України для подальшого затвердження відібраних об`єктів відповідним розпорядженням Кабінету Міністрів України. Відповідно до рішення XVI сесії Глибоцької районної ради  VII скликання від 16.05.2017 № 52-16/17 «Про внесення змін до рішення районної ради № 188-13/16 від 23.12.2016 року «Про районний бюджет на 2017 рік» виділено співфінансування вказаного об`єкту у сумі 421,311 тис. грн. Водночас повідомляємо, що враховуючи наявну незабезпеченість місцевих бюджетів в фінансуванні захищених статей видатків та необхідність додаткового фінансування з метою завершення будівництва об`єкту, обласною державною адміністрацією направлено народному депутату України Г.Тімішу (лист від 21.04.2017 № 01.19/5-684) та Міністерству фінансів України (лист від 06.06.2017 № 01.17-6/2540) перелік об`єктів, які потребують першочергового виділення коштів, в тому числі і будівництво Йорданештської ЗОШ I-III ступенів, з метою сприяння у фінансуванні їх у 2017 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (далі – Субвенції). Однак, відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 11 травня 2017 р. № 310-р, на завершення будівництва Йорданештської ЗОШ I-III ступенів коштів Субвенції не передбачено. Враховуючи зазначене, обласна державна адміністрація повторно надіслала прохання при прийнятті рішення Кабінету Міністрів України про розподіл коштів Субвенції врахувати потребу виділення коштів обласному бюджету Чернівецької області на об`єкт «Будівництво загальноосвітньої школи I-III ступеню в с. Йорданешти Глибоцького району Чернівецької області» в сумі 6511,342 тис. грн. з метою введення його в експлуатацію в поточному році.   
 
 
 
 
 
 
 
Керуючий справами
районної ради                                                                     М.Д. Шмідт