ПРОЕКТ
УКРАЇНА
Глибоцька районна рада
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. М.Грушевського, 2а, смт.Глибока, 60400, тел.2-42-95, тел. «факс» 2-42-99, 21418809@mail.gov.ua
XXVII СЕСІЯ VІІ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ № ____________
"_____"__________________2018 смт. Глибока
Про Програму розвитку малого і середнього
підприємництва в Глибоцькому районі
на 2019-2020 роки
Керуючись п.16 ч.1 ст. 43 Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до ст.10 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», враховуючи рекомендації постійних комісій районної ради від «_____» _____________ 2018р., районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити районну Програму розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі на 2019-2020 роки (додається).
2. Фінансування районної Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі на 2019-2020 роки проводити у межах коштів, затверджених районним бюджетом на відповідний період.
3. Визначити, головним розпорядником коштів районного бюджету по фінансуванню програми районну державну адміністрацію, відповідальним виконавцем програми управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації.
4. Відповідальному виконавцю програми звітувати на сесіях районної ради про хід виконання Програми та ефективність реалізації її заходів та по її закінченні підготувати заключний звіт про результати виконанню програми.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань з питань промисловості, підприємництва та управління об’єктами спільної власності (В.К.Самушко).
Голова Глибоцької районної ради П.В.Панчук
2018
|
І. Характеристика Програми ………………………………………………………..3
ІІ. Стан і аналіз проблем малого і середнього підприємництва в районі…………5
ІІІ. Мета та основні завдання програми…………………………………………….9
ІV. Заходи програми відповідно до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва………………………………………………..9
4.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності…..9
4.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка………………………………10
- Ресурсне та інформаційне забезпечення……………………………………….10
4.4. Формування інфраструктури підтримки підприємництва…………………...11
V. Ресурсне забезпечення програми розвитку малого і середнього підприємництва ……………………………………………………………………..12
Додатки...........................................................................................................................14
програми розвитку малого і середнього підприємництва
в Глибоцькому районі
на 2019 – 2020 роки
1. | Загальна характеристика району - Площа території (тис. кв. м.)
|
686,0 74,2 промислово-аграрна 577 осіб 25,9 тис. осіб |
||
2 | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми | Розпорядження ОДА від 02.07.2018 № 641-р «Про розробку проекту Комплексної програми розвитку малого і середнього підприємництва у Чернівецькій області на 2019-2020 роки» | ||
3 | Головний замовник програми (ініціатор програми) Головний розробник програми Співрозробники |
Районна державна адміністрація Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації Управління і відділи райдержадміністрації |
||
Відповідальний виконавець програми | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації |
|||
Учасники програми | Структурні підрозділи райдержадміністрації Районна рада Органи місцевого самоврядування Глибоцька райспоживспілка Глибоцький районний центр зайнятості Глибоцька рада роботодавців Глибоцьке відділення Чернівецької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області Відділ статистики у Глибоцькому районі |
|||
Мета програми |
Метою Програм є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, підвищення економічних показників розвитку району, забезпечення зайнятості населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності. | |||
5 | Перелік пріоритетних завдань програми: | - реалізація заходів, що передбачають залучення до підприємницької діяльності незайнятого населення та створення нових робочих місць; - забезпечення фінансової підтримки малих і середніх підприємств шляхом надання пільгових позичок та часткового відшкодування за кредитами суб’єктів малого і середнього підприємництва, для започаткування і ведення власної справи; - забезпечення виконання місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог чинного законодавства України з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; - - підтримка розвитку підприємництва на селі, зокрема фермерських господарств; - наповнення районного бюджету. |
||
6 | Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників | Виконання програми за 9 міс. 2018р. | очікувані показники (прогноз) | |
2019 рік | 2020 рік | |||
Кількість діючих суб’єктів МСП / кількість суб’єктів МСП на 10 тис. чол. населення (од.) | 161/21 | 166/22 | 171/23 | |
Чисельність працюючих у суб’єктів МСП (осіб) | 2909 | 2919 | 2929 | |
Кількість фізичних осіб – підприємців (осіб) | 3693 | 3743 | 3793 | |
Кількість об’єктів інфраструктури підтримки суб’єктів МСП (од.) бізнес-центри бізнес-інкубатори технопарки лізингові центри фінансово-кредитні установи: кредитні спілки, установи взаємного кредитування інвестиційні, інноваційні фонди і компанії біржі інформаційно-консультативні установи страхові компанії аудиторські фірми |
- - - - - - - - - - - |
- - - - - - - - - - - |
- - - - - - - - - - - |
|
Залучення суб’єктів МСП до виконання робіт/послуг за державні кошти – кількість (од.) | 11 |
13 | 15 | |
Кількість безробітних, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб) для започаткування власного бізнесу | 4 | 5 | 6 | |
7. | Терміни і етапи реалізації Програми | 2019-2020рр. | ||
8. | Перелік цільових проектів і підпрограм. | - |
||
9. | Джерела фінансування Програми | Державний,обласний, районний, бюджети громад, сільських рад, кредитних ресурсів, власних коштів СПД, грантів, міжнародної технічної допомоги та інші джерела не заборонені законодавством |
||
Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми | Районний бюджет, бюджет громад та сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством |
|||
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього (тис.грн.) | 2428,0 | |||
в тому числі бюджетних коштів (тис.грн.) | 2394,0 | |||
-з них кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття | 130,0 | |||
-з них кошти державного бюджету отриманих від ЄС | 1800,0 | |||
-з них коштів обласного бюджету (тис. грн.) | 200,0 | |||
- з них коштів районного бюджету(тис.грн.) | 264,0 | |||
Інші | 34,0 | |||
10 | Система організації контролю за виконанням Програми | Структурні підрозділи РДА, служби, відповідальні за виконання заходів Програми щокварталу, не пізніше 5 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформують управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації. Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації щоквартально, до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформує департаменту регіонального розвитку облдержадміністрації. Інформація про хід виконання Програми та ефективність реалізації заходів заслуховується на засіданні координаційної ради та сесіях районної ради. |
З метою створення сприятливих умов для розвитку підприємницького середовища в районі, стимулювання інвестиційної та інноваційної активності суб’єктів малого і середнього бізнесу, забезпечення зайнятості населення шляхом підтримки підприємницької ініціативи громадян, сприяння суб’єктам підприємництва у просуванні вироблених ними товарів (робіт, послуг) підготовлено районну програму розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі на 2019–2020 роки (далі – Програма).
Програма розроблена на виконання Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» та розпорядження обласної державної адміністрації від 02.07.2018 № 641-р. «Про розробку проекту Комплексної програми розвитку малого і середнього підприємництва у Чернівецькій області на 2019-2020 роки».
З метою підтримки підприємництва рішенням районної ради на ХІV сесії від 22.02.2017 року рішенням №2-14/17 затверджено районну програму розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі на 2017-2018рр.
У 2017 році кількість малих підприємств становила 151 од. у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення 20 одиниць, у 2016 році – 130 - (18 од.) тобто збільшення малих підприємств на 21од.
Кількість найманих працівників на малих підприємствах у 2017 році становила 708 осіб у 2016 р.- 734 осіб.
Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) малих підприємств району у 2017 році становив 373484,5 тис. грн., у розрахунку на одну особу 527,5 тис. грн. у 2016 році становив 275850,0 тис. грн.(375,8%).
Фінансовий результат до оподаткування малих підприємств по району у 2017р. становив 14546,1тис. грн., а у 2016р. 16741,1 тис. грн.
За основними видами економічної діяльності найбільше малих та середніх підприємств працює у оптовій та роздрібній торгівлі, промисловості, сільському господарстві, лісовому господарстві, будівництві.
Станом на 01.01.2018 р. в районі є 448 підприємств роздрібної торгівлі, в тому числі 406 магазинів та 42 кіоски, 30 аптек та розташовано 25 АЗС. На території смт. Глибока розташовано 161 підприємство роздрібної торгівлі, в сільській місцевості - 287.
На території району працюють 174 закладів громадського харчування (ресторани, бари, кафе, їдальні та ін.). Населення району обслуговують 2 ринки і 3 торгові майданчики.
Товаровиробники району, виробники сільськогосподарської продукції постійно беруть участь в ярмарках, виставках, фестивалях, що проводяться як в нашому, так і в інших районах та містах області, а саме: Глибоцька райспоживспілка, "ПП Чоботар В.І.", КП Валякузьмінське», ФГ «Руно БТ», ТОВ «Ікар», ПП "Лагуна"та інші суб'єкти підприємницької діяльності.
Серед проблемних питань, які потребують вирішення, є і те, що в районі недостатня кількість закладів побутового обслуговування населення (лазні, фото послуги, ремонт годинників та побутової техніки, послуг хімчистки, ремонту та пошиття одягу та взуття).
Щодо реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності, то станом на 01.10.2018 року в державному реєстрі зареєстровано 713 юридичних осіб та 3847 фізичних осіб.
За 2017р. зареєструвалося 617 суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб та 37 юридичних осіб. Порівняно з 2016 роком, фізичних осіб зареєстровано на 313 більше, а юридичних 6 більше. За 2017р. скасовано 509 фізичних та 10 юридичних осіб, порівняно з 2016р. фізичних скасовано на 123 менше, а юридичних на 8 осіб більше.
За січень – вересень 2018 року зареєструвалося 27 юридичних осіб та 318 суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб, що в порівнянні з відповідним періодом 2017 року фізичних осіб зареєстровано на 235 менше та юридичних - на 2 менше.
Згідно даних державного реєстратора при реєстрації переважали види діяльності: роздрібна торгівля на ринках, роздрібна торгівля в магазинах та оптова торгівля.
В районі налагоджена прозора система прийняття регуляторних актів, їх підготовка здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів. План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів районної державної адміністрації щорічно затверджується не пізніше 15 грудня. План на 2018 рік затверджено 14 грудня 2017 року та розміщено на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації.
Проекти та прийнятті регуляторні акти своєчасно висвітлюються в районній газеті «Новий день» та на сайті Глибоцької райдержадміністрації та розглядаються на засіданнях координаційної ради з питань розвитку підприємництва.
Згідно ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та плану – графіку проведення заходів з відстеження результативності регуляторних актів райдержадміністрації на 2018 рік здійснено перегляд діючих регуляторних актів райдержадміністрації. В результаті чого проведено періодичні відстеження результативності діючих актів з метою перевірки сталого досягання регуляторним актом цілей, задекларованих при його прийнятті, після здійснення повторного відстеження результативності цього регуляторного акта.
Згідно проведення періодичного відстеження результативності регуляторного акта та змін до Закону України «Про металобрухт» ст. 18 в редакції Закону № 835-VІІІ від 26.11.2015 «Про ліцензування видів господарської діяльності» - розпорядження № 241 від 16.05.2008р. «Про районну комісію з складання актів обстеження суб’єктів господарювання, що займаються операціями з металобрухтом та контролем за їх діяльністю» скасовано. Та згідно проведення відстеження результативності регуляторних актів – розпорядження № 53 від 14.02.2014р. «Про затвердження Положення про Центр надання адміністративних послуг Глибоцької районної державної адміністрації», розпорядження № 159 від 08.05.2014р. «Про затвердження регламенту Центру надання адміністративних послуг Глибоцької районної державної адміністрації», розпорядження № 171 від 15.05.2015р. «Про затвердження переліку адміністративних послуг, які надаються через Центр надання адміністративних послуг Глибоцької районної державної адміністрації» скасовані.
На даний час діє розпорядження від 22.09.2011р. №337 «Про утворення районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення» - розробник управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації. Здійснено періодичне відстеження результативності регуляторного акта - легалізація виплати заробітної плати та зайнятості населення, збільшення надходжень до місцевого бюджету та до Пенсійного Фонду України.
Також діє розпорядження Глибоцької районної державної адміністрації «Про затвердження умов проведення конкурсу з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу під час проведення засідань районного конкурсного комітету з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території району».
Об’єднаним територіальним громадам та сільським радам району з питань впровадження регуляторної політики постійно надається практично-методична допомога.
Протягом січень-вересень 2018 року було проведено три засідання координаційних рад з питань розвитку підприємництва на яких розглянуто стан розвитку підприємництва в районі за 2017 рік, про підготовку заходів з нагоди відзначення «Дня підприємця» в Глибоцькому районі та інше.
В районі здійснюється робота по залученню інвесторів, а саме:
- розроблені анкети інвестиційних проектів суб’єктів господарювання району;
- оновлений реєстр вільних виробничих приміщень та земельних ділянок для реалізації інвестиційних проектів у Глибоцькому районі;
- підготовлено інвестиційні пропозиції в напрямку розвитку та розбудови інфраструктури;
- підготовлено інвестиційні пропозиції земельних ділянок типу Greenfield с. Турятка та Нижні Синівці;
- підготовлено проектну пропозицію «Поліпшення санітарних умов на території Глибоцького району»;
- прийнято участь у розробці проектів програми фінансової допомоги «Кусаноне», яка проводиться Урядом Японії;
- розроблено інвестиційні пропозиції в напрямку розширення промислових потужностей, таки як:
- будівництво заводу з виробництва вікон та дверей в с. Тарашани;
- встановлення сонячної електростанції в с. Просіка Глибоцького району на базі ТзОВ «Індіан Просіка Солар».
Для залучення безробітних до організації власної справи центром зайнятості проводяться інформаційні та консультаційні семінари по орієнтації на підприємницьку діяльність.
У 2017 році надано 174 консультативних послуг підприємцям в тому числі початківцям, з питань законодавства і оподаткування, менеджменту, маркетингу та допомога з розробки бізнес-планів та проведено 11 групових консультацій. За 9 міс. 2018р. надано 131 консультативну послугу та проведено 9 групових консультацій.
У 2017р. спеціалістами районного центру зайнятості проведено 13 семінарів з основ підприємницької діяльності до участі в яких залучено 178 безробітних осіб за 9 міс. 2018р. проведено 3 семінари та залучено 43 безробітних осіб. Двоє осіб отримали одноразову допомогу на суму 57,8 тис. грн.
Основними проблемами, що стримують розвиток малого і середнього підприємництва є:
- недостатній рівень інформаційного, консультативного та методичного забезпечення підприємницької діяльності, у тому числі з питань сертифікації продукції та послуг, впровадження системи управління якістю, виходу на зовнішні ринки;
- недостатній рівень професійних знань і досвіду починаючих підприємців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах;
- недостатній рівень розвитку інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва, особливо в сільській місцевості;
- наявність негативної тенденції щодо зменшення кількості зайнятих осіб у малому та середньому підприємництві;
- відтік робочої сили та молоді в інші регіони;
- робоча сила використовується без офіційного оформлення;
- недостатній рівень фахової підготовки підприємців з питань сучасних методів та форм організації господарювання;
- низький рівень фінансування програм розвитку малого і середнього підприємництва з бюджетів усіх рівнів.
Метою Програм є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, підвищення економічних показників розвитку району, забезпечення зайнятості населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності.
Цілі Програми:
- розвиток сучасної інфраструктури підтримки бізнесу;
- забезпечення розвитку суб’єктів малого і середнього підприємництва з метою формування конкурентного середовища та підвищення рівня їх конкурентоспроможності;
- стимулювання інвестиційної та інноваційної активності суб’єктів малого і середнього підприємництва.
- реалізація заходів, що передбачають залучення до підприємницької діяльності незайнятого населення та створення нових робочих місць;
- забезпечення виконання місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог чинного законодавства України з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
- активізація інвестиційної та інноваційної діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва;
- організація тренінгів та практикумів з підвищення кваліфікації розробників проектів регуляторних актів;
- залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі у міжнародних форумах, семінарах, конференціях, виставках, ярмарках;
- проведення навчання незайнятого населення основам підприємницької діяльності;
- підтримка розвитку підприємництва на селі, зокрема фермерських господарств;
Заходи Програми складаються з чотирьох розділів (додаються), а саме :
Основною метою цього розділу є створення сприятливих правових умов для стабільного розвитку малого і середнього підприємництва:
- дотримання вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (оприлюднення проектів регуляторних актів та аналізу регуляторного впливу; врахування пропозицій суб’єктів господарської діяльності).
- проведення моніторингу ефективності впливу регуляторних актів на ділову активність і розвиток підприємництва.
- забезпечення обов'язкового та своєчасного висвітлення проектів та прийнятих регуляторних актів в засобах масової інформації та на офіційному сайті райдержадміністрації.
- проведення засідання координаційної ради з питань розвитку підприємництва.
- забезпечення створення ефективного конкурентного середовища та розвиток конкуренції на товарних ринках за допомогою регуляторних актів.
- здійснення визначення переможців пасажирського перевізника на автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території району виключно на конкурсних засадах.
- забезпечення серій тематичних зустрічей та проведення «круглих столів» з підприємцями по питаннях державної реєстрації, обліку у фондах.
Метою розділу є створення в районі стабільної і гнучкої системи фінансово-кредитної підтримки, що передбачає спрощення доступу малих і середніх підприємств до кредитних та інвестиційних ресурсів.
З цією метою планується здійснити наступні заходи:
- надання пільгових позичок та часткового відшкодування за кредитами суб’єктів малого і середнього підприємництва, для започаткування і ведення власної справи;
- проведення інформаційних та кущових семінарів, тренінгів із суб'єктами підприємницької діяльності та інших заходів;
- розроблення нових та подальше удосконалення механізмів надання ресурсної фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва, забезпечення їх прозорості;
- залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до реалізації інвестиційних проектів.
Метою розділу є підвищення ефективності ведення бізнесу суб’єктами малого і середнього підприємництва за рахунок спрощення доступу до ресурсної бази району, скорочення часу та економії коштів на пошук необхідної інформації.
Для удосконалення інформаційного забезпечення суб’єктів підприємництва планується:
- висвітлення районної політики з питань підтримки малого і середнього підприємництва через засоби масової інформації;
- оновлення електронної бази даних інвестиційних пропозицій суб'єктів підприємницької діяльності: незадіяних приміщень, виробничих площ, об'єктів незавершеного будівництва;
- сприяти проведенню виставок-ярмарок товарів народного споживання, робіт і послуг та залучати до участі в них місцевих товаровиробників;
- удосконалення інформаційно-консультативної підтримки малого і середнього підприємництва шляхом проведення нарад, семінарів, «круглих столів» із залученням суб’єктів малого і середнього підприємництва;
- надання консультаційної та організаційної допомоги фермерським господарствам;
- з метою популяризації ідей підприємництва заплановано щорічно організовувати святкування «Дня підприємця», проведення конкурсів професійної майстерності серед суб’єктів підприємницької діяльності.
- підтримка підприємців-початківців в рамках районної Програми бізнес-проектів суб'єктів малого і середнього підприємництва, шляхом надання одноразової фінансової допомоги на започаткування власного бізнесу.
і середнього підприємництва
та її ресурсне забезпечення
Організаційний супровід виконання Програми на 2019-2020 роки здійснює управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації.
Передбачається поетапне виконання заходів щодо реалізації Програми на 2019-2020 роки та можливість внесення необхідних коректив.
Джерелами фінансування програми на 2019-2020 роки є кошти державного, районного бюджету, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
у Глибоцькому районі на 2019-2020 роки
(тис.грн.)
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми |
Етапи виконання програми | Всього витрати на виконання програми | |
2019 рік | 2020 рік | ||
Обсяг ресурсів всього, в тому числі: | 2114,0 | 314,00 | 2428,0 |
- державний бюджет в тому числі: Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття |
65,0 | 65,0 | 130,0 |
-з них кошти державного бюджету отриманих від ЄС | 1800,0 | - | 1800,0 |
- обласний бюджет | 100,0 | 100,0 | 200,0 |
- районний бюджет, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством | 132,0 | 132,0 | 264,0 |
- кошти не бюджетних джерел: власні кошти суб’єктів підприємницької діяльності |
17,0 | 17,0 | 34,0 |
Учасники програми щоквартально, до 5 числа місяця наступним за звітним періодом, надають інформацію про виконання заходів Програми управлінню агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації.
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації щоквартально, до 10 числа місяця наступним за звітним періодом, інформує про виконання заходів Програми Департамент регіонального розвитку облдержадміністрації.
Контроль за виконанням заходів і завдань програми розвитку малого і середнього підприємництва в Глибоцькому районі покладено на управління агропромислового комплексу та економічного розвитку райдержадміністрації.
Узагальнена інформація періодично розглядається на засіданнях Координаційної ради з питань розвитку підприємництва.
Заходи щодо виконання районної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2019-2020 роки додаються.
МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
У ГЛИБОЦЬКОМУ РАЙОНІ НА 2019-2020 РОКИ
№ з/п |
Пріоритетні завдання |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Вартість, тис. грн. | |||||||||
2019 рік |
2020 рік |
||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||||||||
І. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності | |||||||||||||||
1 | Створення сприятливого регуляторного середовища у сфері підприємництва |
Проведення публічного обговорення проектів регуляторних актів, що впливають на ринкове середовище, права та інтереси підприємців на районній координаційні раді з питань розвитку підприємництва |
2019-2020 рр. | Структурні підрозділи РДА, координаційна рада з питань розвитку підприємництва |
Фінансування не потребує | - | - | ||||||||
Розробка плану заходів з реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності | до 15 грудня щорічно |
Структурні підрозділи РДА |
Фінансування не потребує | - | - | ||||||||||
2 | Поглиблення регуляторної реформи | Проведення моніторингу ефективності впливу регуляторних актів на ділову активність і розвиток підприємництва | 2019-2020 рр. | Структурні підрозділи РДА | Фінансування не потребує | - | - | ||||||||
Забезпечення обов'язкового та своєчасного висвітлення проектів та прийнятих регуляторних актів в засобах масової інформації та на офіційному сайті райдержадміністрації | 2019-2020 рр.. | Структурні підрозділи РДА, редакція газети "Новий день" |
Фінансування не потребує | - | - | ||||||||||
Проводити засідання координаційної ради з питань розвитку підприємництва. |
Щоквартально впродовж 2019-2020 рр. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА, координаційна рада з питань розвитку підприємництва | Фінансування не потребує | - | - | ||||||||||
Забезпечити створення ефективного конкурентного середовища та розвиток конкуренції на товарних ринках за допомогою регуляторних актів |
2019-2020 рр. | Структурні підрозділи райдержадміністрації, установи та організації, органи місцевого самоврядування | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||||
Здійснення визначення переможців пасажирського перевізника на автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території району виключно на конкурсних засадах. | 2019-2020 рр. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Фінансування не потребує | - | - | ||||||||||
3 | Здійснення адекватного рівню ринкових відносин |
Забезпечення серій тематичних зустрічей та проведення «круглих столів» з
підприємцями по питаннях державної реєстрації, обліку у фондах |
2019-2020 рр. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА, Глибоцьке відділення ОДПІ та відповідні фонди |
Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||
Проведення навчальних семінарів для працівників районної державної адміністрації, сільських рад та ОТГ з питань впровадження регуляторної політики | Впродовж дії програми |
Регуляторні органи обласної державної адміністрації, юридичний сектор апарату РДА, управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||||
4 | Забезпечення рівних умов для здійснення підприємницької діяльності всіма суб’єктами господарювання | Залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі в тендерах на закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти державного та місцевих бюджетів | 2019-2020 рр. | Структурні підрозділи райдержадміністрації, установи та організації, органи місцевого самоврядування | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||
Визначення автомобільних перевізників з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території району, виключно на конкурсних засадах. | 2019-2020 рр. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||||
II. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка | |||||||||||||||
5 | Удосконалення механізмів фінансової підтримки та підвищення ефективності використання бюджетних коштів, що спрямовуються на підтримку малого і середнього підприємництва | Надання пільгових позичок та часткового відшкодування за кредитами суб’єктів малого і середнього підприємництва, для започаткування і ведення власної справи. |
2019-2020 рр.. | Конкурсний відбір консультативно-дорадчого органу-координаційна рада Глибоцької районної ради з питань розвитку підприємництва |
Районний бюджет, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством | 100,0 | 100,0 | ||||||||
Проведення інформаційних та кущових семінарів, тренінгів із суб'єктами підприємницької діяльності та інших заходів | 2019-2020 рр. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Районний бюджет, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством | 7,0 | 7,0 | ||||||||||
6 | Створення сприятливих умов для розвитку інвестиційної діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва |
Залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до реалізації інвестиційних проектів |
2019-2020 рр.. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||
Розробка нових та подальше удосконалення механізмів надання ресурсної фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва, забезпечення їх прозорості. | Впродовж дії програми |
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||||
7 | Ресурсне та інформаційне забезпечення надання відповідної допомоги суб’єктам малого і середнього підприємництва | Створення бази даних об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва та сприяння інформаційному забезпеченню їх діяльності |
2019-2020 рр. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Фінансування не потребує |
- | |||||||||
III. Ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підтримки підприємництва |
|||||||||||||||
8 | Спрощення доступу суб'єктів малого і середнього підприємництва до ресурсної бази району |
Створення та постійне оновлення електронної бази даних інвестиційних пропозицій суб'єктів підприємницької діяльності: незадіяних приміщень, виробничих площ, об'єктів незавершеного будівництва |
2019-2020 рр. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||
9 | Удосконалення інформаційно - консультативної підтримки малого і середнього підприємництва |
Висвітлення районної політики з питань підтримки малого і середнього підприємництва через засоби масової інформації |
Впродовж дії програми |
Районна газета "Новий день" |
Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||
Надання консультаційної та організаційної допомоги фермерським господарствам | Впродовж дії програми |
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||||
Інформування СПД стосовно попиту на продукцію, послуги, незайняту робочу силу | 2019-2020 рр.. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА , районний центр зайнятості | Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||||
10 | Популяризація ідей підприємництва |
Проведення заходів з нагоди „Дня підприємця" та проведення конкурсів професійної майстерності серед суб'єктів підприємницької діяльності (придбання грамот, подарунків, квітів тощо.) |
Щорічно у вересні |
Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Районний бюджет, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством | 5,0 | 5,0 | ||||||||
11 |
Просування товарів і послуг підприємств малого і середнього бізнесу на регіональні та зарубіжні ринки |
Залучення до участі у виставках-ярмарках суб’єктів малого і середнього підприємництва району |
2019-2020 рр. | Глибоцька райспоживспілка, Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА |
Кошти малих і середніх підприємств | 17,0 | 17,0 | ||||||||
Розроблення інвестиційних пропозицій та проектів у пріоритетних напрямках розвитку економіки залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі у проектах транскордонного співробітництва |
2019-2020 рр. | Управління агропромислового комплексу та економічного розвитку РДА | Обласний бюджет | 100,0 | 100,0 | ||||||||||
Підготовка проектів для участі у конкурсах |
2019-2020 рр. | Структурні підрозділи РДА та районна рада | Районний бюджет, бюджети громад, сільських рад та інші джерела не заборонені законодавством | 20,0 | 20,0 | ||||||||||
12 | Створення сприятливих умов для залучення до підприємницької діяльності безробітних, в тому числі соціально вразливих верств населення | Організація навчання для безробітних на курсах цільового призначення з вивчення основ підприємницької діяльності | 2019-2020 рр. | Глибоцький районний центр зайнятості | Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття | 10,0 | 10,0 | ||||||||
Підтримка підприємців-початківців в рамках районної Програми бізнес-проектів суб'єктів малого і середнього підприємництва, шляхом надання одноразової фінансової допомоги на започаткування власного бізнесу. |
2019-2020 рр. | Глибоцький районний центр зайнятості |
Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття |
50,0 | 50,0 | ||||||||||
Надавати консультативні послуги для підприємців, в тому числі початківців, з питань законодавства і оподаткування, менеджменту, маркетингу, надання допомоги підприємцям з розробки бізнес - планів. |
2019-2020 рр.. | Глибоцький районний центр зайнятості, Глибоцьке відділення ОДПІ, управління агропромислового комплексу та економічного розвитку |
Фінансування не потребує |
- | - | ||||||||||
Проведення для безробітних семінарів з основ і організації підприємницької діяльності, в тому числі з організації зеленого туризму | 2019-2020 рр. | Районний центр зайнятості, відділ культури і туризму РДА | Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття |
- | - | ||||||||||
13 | Перепідготовка управлінських кадрів для сфери підприємництва | Впровадження нових форм профорієнтаційної роботи з молоддю: проведення семінарів, бесід, мозкових штурмів, брифінгів, тренінгів тощо. |
2019-2020 рр. | Районний центр зайнятості |
Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття |
5,0 | 5,0 | ||||||||
Загальна вартість програми за джерелами фінансування по роках: | |||||||||||||||
Всього: | 314,0 | 314,0 | |||||||||||||
Показники продукту програми розвитку малого і середнього підприємництва у Глибоцькому районі на 2019-2020 рр.
№ | Назва показника |
Оди- ниця виміру |
Вихідні дані | Очікувані результати | ||||||||
п/п | на початок дії програми | |||||||||||
|
|
2019 рік | 2020 рік | Всього за період | ||||||||
дії Програми | ||||||||||||
(або до кінця | ||||||||||||
дії Програми) | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||
І. Показники продукту програми | ||||||||||||
1 | Кількість діючих малих і середніх підприємств | (одиниць) | 161 | 166 | 171 | 171 | ||||||
2 | Кількість малих і середніх на 10 тис. чоловік населення | (одиниць) | 21 |
22 | 23 | 23 | ||||||
3 | Чисельність працюючих на малих і середніх підприємствах |
(осіб) | 2909 | 2919 | 2929 | 2929 | ||||||
4 | Кількість підприємців-фізичних осіб | (одиниць) | 3693 | 3743 | 3793 | 3793 | ||||||
5 | Кількість фермерських господарств | (одиниць) | 20 | 22 | 24 | 24 | ||||||
6 | Кількість фермерських угідь | (га) | 800 | 850 | 900 | 900 | ||||||
7 | Кількість безробітних, які візьмуть участь у проведенні семінарів з основ організації підприємницької діяльності, в т.ч. з організації зеленого туризму |
(осіб) | 103 | 118 | 133 | 251 | ||||||
8 | Кількість безробітних, що пройдуть навчання на курсах цільового призначення та отримають одноразову допомогу по безробіттю |
(осіб) | 4 | 5 | 6 | 11 | ||||||
II. Показники ефективності програми | ||||||||||||
1 | Розміщення державних замовлень серед суб'єктів підприємницької діяльності, кількість | одиниць. | 11 |
13 | 15 | 15 | ||||||
ІІІ. Показники якості програми | ||||||||||||
1 | Збільшення кількості малих підприємств на 10 тис. чол. | (одиниць) | 21 | 22 | 23 | 23 | ||||||