ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 16
Про інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період
ПРОЕКТ
УКРАЇНА
Глибоцька районна рада
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. М.Грушевського, 2а, смт.Глибока, 60400, тел.2-42-95, тел. «факс» 2-42-99, 21418809@mail.gov.ua
XXVIІІ СЕСІЯ VІI СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ № _________
«___» _________ 2019 року смт. Глибока
Про інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період |
Керуючись ст.43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.22 Закону України „Про статус депутатів місцевих рад”, розглянувши інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період, районна рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період, взяти до відома (додається).
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючого справами районної ради Шмідта М.Д.
Голова районної ради П.В.Панчук
до проекту рішення районної ради
№______________від__________2019 р.
щодо реагування на депутатські запити, що
внесені на попередніх сесіях районної ради
та в міжсесійний період
1. Згідно запиту депутата районної ради Самушка В.К. №91-25/18 щодо призупинення роботи ретранслятора інтернет-зв'язку в урочищі Глюжа с. Старий Вовчинець Чернівецький обласний відділ Карпатської філії Державного підприємства "Український державний центр радіочастот" повідомляє, що за результатами роботи представників ЧОВ ДП УДЦР у спільній комісії, яка проводилась 10.12.2018 року, було виявлено незаконну експлуатацію радіоелектронного засобу ( РЕЗ) ФОП Драбик В.В. в урочищі Глюжа с. Старий Вовчинець, пр що було його попереджено та надано попередження про вжиття заходів для приведення експлуатації власних РЕЗ у відповідність до діючого законодавства України.
2. Згідно запиту депутата районної ради Мельничук М.Л. №113-26/18 щодо надання матеріальної допомоги Скуляк Альоні Валеріївні, жительці с. Кут для придбання цифрового слухового апарату, рішенням сесії № 111-26/18 від 07.12.2018р. виділено матеріальну допомогу 1500 грн.
3. Згідно запиту депутата районної ради Мельничук М.Л. №114-26/18 щодо надання матеріальної допомоги, жителю с. Кам'янка Кирстюк Світлані Степанівні для придбання цифрових слухових апаратів дітям, рішенням сесії №111-26/18 від 07.12.2018р. виділено матеріальну допомогу 3000 грн.
4. Згідно запиту депутата районної ради Шкробанця І.В. №115-26/18 щодо надання матеріальної допомоги жителю смт. Глибока Лупуляку Святославу Вікторовичу на лікування рішенням сесії № 111-26/18 від 07.12.2018р. виділено матеріальну допомогу 2500 грн.
5. Згідно запиту депутата районної ради Глопіни В.І. №120-26/18 щодо надання матеріальної допомоги жителю с. Волока Ончуленку Тодору Георгійовичу на лікування рішенням сесії № 111-26/18 від 07.12.2018р. виділено матеріальну допомогу 1500 грн.
6. Згідно запиту депутата районної ради Мунтяна В.Г. №116-26/18 від 07.12.2018 щодо питання ремонту будинку творчості та дозвілля с. Молодія Глибоцька районна державна адміністрація повідомляє наступне: питання ремонту будинку творчості та дозвілля с. Молодія перебуває на контролі. Клопотання виділення коштів з державної субвенції на соціально-економічний розвиток надано народному депутату Верховної ради України Г.Тімішу. Станом на 28.12.2018 із коштів субвенції на ремонт закладу виділено 146000 грн. Загальна сума, надходження якої очікується на ремонт об'єкта, складає 700 000 грн.
7. Згідно запиту депутата районної ради Мунтяна В.Г. №117-26/18 від 07.12.2018 щодо відновлення маршруту Синівці-Глибока, Глибоцька районна державна адміністрація повідомляє, що для проведення конкурсу на маршруті потрібен перевізник, який зможе обслуговувати даний маршрут.
Глибоцькою районною державною адміністрацією подано оголошення в районну газету "Новий день", щодо перевізників бажаючих прийняти участь у конкурсі.
З метою прискорення проведення конкурсу Глибоцька районна державна адміністрація направила лист у сільську раду для розповсюдження серед мешканців села оголошення: "На маршрут Глибока -Н.Синівці потрібен перевізник для тимчасового перевезнення пасажирів до проведення конкурсу", бажаючі прийняти участь у конкурсі можуть звертатись у відділ економічного розвитку і торгівлі управління агропромислового конкурсу та економічного розвитку районної державної адміністрації.
Після того, як перевізник, який виявить бажання здійснювати перевезення на даному маршруті, звернеться у відділ економічного розвитку і торгівлі буде проведено конкурс.
На даний момент бажаючих перевізників прийняти участь у конкурсі немає.
8. Згідно запиту депутата районної ради Патраша В.Р. №118-26/18 від 07.12.2018 щодо освітлення пішохідного переходу на автомобільній дорозі М-19 біля ресторану "Ріволі" Служба автомобільних доріг Чернівецькій області інформує наступне: враховуючи згоду власника "Ріволі" на підключення освітлення пішохідного переходу в зазначеному місці Служба автомобільних доріг погоджує влаштування пішохідного переходу підвищеної видимості орієнтовною вартістю 100 тис. грн.
Роботи можливо буде виконати за рахунок коштів Служби в другому кварталі 2019 року. В разі необхідності прискорення проведення зазначених робіт, підрядник може виконати їх за рахунок коштів сільських рад - Чагорської або Коровійської.
9. Згідно запиту депутата районної ради Патраша В.Р. №119-26/18 від 07.12.2018 щодо ремонту автомобільної дороги в с. Багринівка Глибоцького району, управління житлово-комунального господарства Чернівецької ОДА повідомляє про наступне:
Автомобільну дорогу с. Багринівка Глибоцького району буде опрацьовано при формуванні Переліку об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2019 році.
Разом з тим інформуємо, що покращення стану автомобільних доріг можливе за рахунок коштів субвенції з Державного бюджету України місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток окремих територій та субвенції на розвиток інфраструктури об'єднаних територіальних громад, а також виконання фінансового забезпечення з місцевого бюджету.
10. Згідно запиту депутата районної ради Лупуляк С.В. №133-27/18 від 21.12.2018 щодо віділення коштів на проведення ремонту доріг смт. Глибока, Глибоцька районна державна адміністрація повідомляє, що зазначені дороги увійшли до переліку об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2019 році.
11. На звернення депутатів районної ради № 106-26/18 щодо складної соціально-економічної ситуації, протестних настроїв та високої соціальної напруги у прикордоних регіонах у звязку з прийняттям Законів України 8487 та 8488, Адміністрація Президента України повідомляє, що звернення депутатів Глибоцької районної ради разом із рішенням цієї ради від 7 грудня 2018 року № 106-26/18 із пропозиціями до законодавства з питань розмитнення транспортних засобів надіслано для опрацювання згідно з компетенцією до Кабінету Міністрів України, який поінформує Вас про результати.
Міністерство фінансів України повідомляє:
З метою створення умов для митного оформлення раніше ввезених на митну територію України автомобілів з іноземною реєстрацією Верховна Рада України 08 листопада 2018 року прийняла у другому читанні та в цілому законопроекти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» (реєстр. № 8487) та «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (реєстр. № 8488).
Під час підготовки зазначених законопроектів до другого читання від народних депутатів України надійшли численні поправки (91 поправка до законопроекту № 8487 та 65 поправок до законопроекту № 8488). Зокрема, поправки щодо звільнення від оподаткування акцизним податком та ПДВ автомобілів були відхилені парламентом.
Водночас прийняті Верховною Радою України зміни до Податкового та Митного кодексів України є найбільш збалансованими для всіх заінтересованих сторін.
Щодо спрямування акцизного податку від розмитнення автомобілів молодше 7 років з іноземною реєстрацією до місцевих бюджетів для ремонту доріг слід зазначити, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» передбачено зарахування у 2019 році до спеціального фонду державного бюджету митних платежів (податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів (продукції), акцизний податок з ввезених
на митну територію України підакцизних товарів (продукції), ввізне мито), отриманих при митному оформленні для вільного обігу транспортних засобів, що були ввезені на митну територію України та поміщені в митні режими транзиту або тимчасового ввезення у період з 1 січня 2015 року до дня набрання чинності Законом України від 08 листопада 2018 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» з наступним їх спрямуванням на фінансове забезпечення виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, та дефіциту коштів Пенсійного фонду України.
Ураховуючи наведене, реалізація зазначеної пропозиції призведе до втрат спеціального фонду державного бюджету і відповідно зменшить ресурс для пенсійного забезпечення.
У Комітеті Верховної Ради України з питань податкової та митної політики за дорученням Голови Верховної Ради України до вх. № 267677 від 20.12.2018 розглянуто Ваш лист від 12.12.2018 № 01-11/284 з доданим до нього зверненням депутатів Глибоцької районної ради щодо необхідності внесення змін до законів України від 08.11.2018 № 2611-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів” та від 08.11.2018 № 2612-VIII “Про внесення змін до Митного кодексу України тадеяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”.
Своє звернення депутати обґрунтовують тим, що зазначені закони, на їхню думку, створили численні проблеми громадянам, які ввезли або мають намір ввезти транспортні засоби з іноземною реєстрацією на територію України.
За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Щодо можливості українців, які працюють за кордоном, в’їжджати в Україну транспортними засобами з іноземною реєстрацією без внесення застави
Відповідно до абзацу п’ятого частини четвертої статті 380 МКУ громадяни- резиденти, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, мають право тимчасово ввозити на митну територію України під письмове зобов’язання про зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, один легковий транспортний засіб особистого користування та причіп до нього (за умови ввезення разом із транспортним засобом), на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року (який може бути як безперервним, так і з перервами) без сплати митних платежів за умови подання органу доходів і зборів документів, що підтверджують право власності громадянина на такі транспортні засоби та їх реєстрацію на території відповідної країни.
Таким чином, громадяни України, які працюють за кордоном, не позбавлені можливості відвідувати свої родини, подорожуючи автомобілями на іноземній реєстрації.
Принагідно слід зазначити, що норми чинного Митного кодексу України щодо внесення громадянами грошової застави при поміщенні транспортних засобів особистого користування в митні режими тимчасового ввезення та транзиту є розвитком положень статті 254 попереднього Митного кодексу України 2002 року і являють собою запобіжники, за допомогою яких свого часу було покладено край одній з поширених схем ухилення від сплати митних платежів. Скасування грошової застави означало б відновлення зазначеної схеми.
Стосовно пропозиції щодо продовження з 180 до 360 днів строку пільгового оподаткування акцизним податком транспортних засобів з іноземною реєстрацією при їх митному оформленні для вільного обігу на митній території України та відтермінування з 180 до 360 днів запровадження посилених санкцій за порушення митних правил
На виконання пункту 92 Розділу XXI “Прикінцеві та перехідні положення” Митного кодексу України Кабінет Міністрів України постановою від 12 грудня 2018 року № 1077 затвердив Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України. Цей Тимчасовий порядок передбачає максимально спрощену процедуру митного оформлення транспортних засобів, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТЗЕД та ввезені громадянами на митну територію України в період з 1 січня 2015 року до 25 листопада 2018 року, за рахунок:
2 |
застосування виключно електронної форми декларування транспортних засобів;
визначення вичерпного переліку документів, які необхідно подавати митним органам;
мінімізації строку перебування автомобілів у митниці з метою зменшення фінансових витрат громадян;
чіткої регламентації дій митного органу і декларанта у разі перевірки заявленої фактурної вартості транспортного засобу, що декларується.
Зазначений Тимчасовий порядок розміщено на офіційному веб-сайті Верховної Ради України за адресою: http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/1077-2018-п .
За даними Державної фіскальної служби України, на сьогодні органами доходів і зборів оформлено для вільного обігу на митній території України близько 60 тисяч транспортних засобів з іноземною реєстрацією. Ця кількість збільшується приблизно на 2,5 тисячі транспортних засобів на день, що свідчить про відсутність у переважної більшості громадян проблем з легалізацією транспортних засобів з іноземною реєстрацією.
Виходячи з викладеного, підстав для продовження строку пільгового оподаткування акцизним податком транспортних засобів з іноземною реєстрацією при їх митному оформленні для вільного обігу на митній території України та, відповідно, для відтермінування запровадження посилених санкцій за порушення митних правил не вбачається.
Стосовно пропозиції про скасування акцизного податку з транспортних засобів старіше 7 років
Крім фіскальної, акцизний податок виконує також регулюючу функцію, яка полягає в обмеженні споживання товарів, шкідливих для здоров’я людини та навколишнього середовища. Зокрема, запровадження Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів” вікового коефіцієнту для розрахунку суми акцизного податку з транспортних засобів спрямоване на обмеження ввезення в Україну старих автомобілів, які, по-перше, більше, ніж нові, забруднюють навколишнє середовище, а по-друге - є більш небезпечними для інших учасників дорожнього руху.
У багатьох країнах Європи транспортні засоби акцизним податком не оподатковуються, однак на них встановлено або високий одноразовий реєстраційний збір, або щорічний екологічний чи транспортний податок, розмір якого залежить, зокрема, від об’єму двигуна автомобіля та ступеню шкідливості викидів, а вартість страхування автомобіля, як правило, значно зростає залежно від його віку. Внаслідок цього утримання старого автомобіля з року в рік стає все більш фінансово обтяжливим. У такий спосіб у європейських країнах досягається мета забезпечення екологічної безпечності транспортних засобів без оподаткування їх акцизним податком.
Таким чином, в умовах відсутності в Україні інших, ніж акцизний податок, інструментів обмеження ввезення в Україну старих, екологічно та технічно небезпечних автомобілів, скасування акцизного податку з транспортних засобів є передчасним.
Стосовно пропозиції про запровадження 12-місячної розстрочки сплати
50% митних платежів, що підлягають сплаті при митному оформленні
транспортного засобу особистого користування, під заставу цього
транспортного засобу
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 4 Митного кодексу України вільний обіг - це обіг товарів, який здійснюється без обмежень з боку органів доходів і зборів України. Розстрочення сплати митних платежів при митному оформленні транспортного засобу для вільного обігу в Україні під заставу цього транспортного засобу означатиме перебування зазначеного транспортного засобу під митним контролем до повного погашення заборгованості зі сплати митних платежів. Враховуючи це, дана пропозиція суперечить самій суті поняття “вільний обіг” і тому є неприйнятною.
Стосовно інших змін до законів України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів” та “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”, про які йдеться у зверненні депутатів Глибоцької районної ради, повідомляємо, що Комітет розглядає тільки ті пропозиції про внесення змін до законів України, які подані суб’єктами права законодавчої ініціативи в порядку, визначеному статтями 89 та 116 Регламенту Верховної Ради України.
Додатково інформуємо, що відповідно до пункту 1 та підпункту 3 пункту 3 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної фінансової, податкової та митної політики, Виходячи з цього, під час розгляду питань щодо скасування чи запровадження окремих видів податків, зміни об’єктів та бази оподаткування, ставок податків, механізмів обчислення їх розміру, податкових пільг тощо Комітет бере до уваги позицію
Міністерства фінансів України.
12. На звернення депутатів районної ради № 106-26/18 щодо захисту прав
усіх суб'єктів права власності та господарювання Адміністрація Президента
України повідомляє, що рішення сесії Глибоцької районної ради від 7 грудня
2018 року №106-26/18 стосовно земельних питань надіслано для розгляду
згідно з компетенцією та вжиття заходів реагування до Кабінету Міністрів
України, який проінформує про результати.
Акціонерним товариством «Українська залізниця» (далі - Товариство) на виконання доручень Кабінету Міністрів України від 26.12.2018 № 25033/0/2-18 та від 27.12.2018 № 25106/0/2-18 розглянуті звернення Глибоцької районної ради Чернівецької області від 12.12.2018 № 01-11/285 та від 28.11.2018 № 01-11/264, та повідомляється.
На цей час Товариством відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» підготовлені матеріали тендерної документації для закупівлі послуг з оформлення та переоформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки Товариства у Чернівецькій області.
Зазначаємо, що під час розробки документації з землеустрою, встановлення ширини смуги відведення залізниці буде відбуватись у відповідності до землевпорядної документації з урахуванням вимог ДСТУ-НБВ.2.3-27:2011 «Споруди транспорту. Залізниці. Визначення ширини смуги відведення».
Враховуючи наведене, прийняття рішення щодо ініціювання закриття судових проваджень, які розглядаються в Глибоцькому районному суді Чернівецької області, можливе лише після виготовлення землевпорядної документації на земельні ділянки залізниці та визначення (встановлення) меж в натурі (на місцевості).
Міністерство інфраструктури України в межах компетенції розглянуло лист
Глибоцької районної ради Чернівецької області від 28.11.2018 № 01-11/264
щодо вжиття заходів стосовно не відповідності технічної документації, яка
виготовляється на замовлення регіональної філії «Львівська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі - Товариство) вимогам чинного законодавства.
Повідомляємо, що Мінінфраструктури як суб’єкт управління об’єктами державної власності діє на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, законами України.
За інформацією, наданою AT «Укрзалізниця» листом від 13.12.2018 № Ц-2/4-24/3077-18, на цей час Товариством відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» підготовлено матеріали тендерної документації для закупівлі послуг з оформлення та переоформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки Товариства у Чернівецькій області.
Під час розробки документації з землеустрою, встановлення ширини смуги
відведення залізниці буде відбуватись у відповідності до землевпорядної документації з урахуванням вимог ДСТУ-НБВ.2.3-27:2011 «Споруди транспорту. Залізниці. Визначення ширини смуги відведення».
Товариством було зазначено, що прийняття рішення щодо ініціювання закриття судових проваджень, які розглядаються в Глибоцькому районному суді Чернівецької області, можливе лише після виготовлення землевпорядної документації на земельні ділянки залізниці та визначення (встановлення) меж в натурі (на місцевості) в порядку, визначеному законодавством.
Звертаємо увагу, що відповідно до статті 2 Закону України «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Управління корпоративними правами держави стосовно AT «Укрзалізниця» здійснює Кабінет Міністрів України.
Пуктом 20 Статуту акціонерного товариства «Українська залізниця», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 735 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31.10.2018 № 938) (далі - Статут), визначено, що Товариство діє на принципах повної господарської самостійності і самоокупності, несе відповідальність за наслідки своєї господарської діяльності та виконання зобов’язань.
Відповідно до пункту 33 Статуту здійснюючи право власності, Товариство володіє, користується та розпоряджається належним йому майном і вчиняє стосовно нього будь-які дії, що не суперечать законодавству.
Враховуючи викладене, з метою вирішення порушених у листі Глибоцької районної ради питань в подальшому пропонуємо звертатися до АТ "Укрзалізниця" та його засновниками.
Акціонерним товариством «Українська залізниця» (далі - Товариство) розглянуто звернення від 28.11.2018 № 01-11/264, та повідомляється наступне.
На цей час Товариством відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» підготовлені матеріали тендерної документації для закупівлі послуг з оформлення та переоформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки Товариства у Чернівецькій області.
Зазначаємо, що під час розробки документації з землеустрою, встановлення ширини смуги відведення залізниці буде відбуватись у відповідності до землевпорядної документації з урахуванням вимог ДСТУ-НБВ.2.3-27:2011 «Споруди транспорту. Залізниці. Визначення ширини смуги відведення».
Враховуючи наведене, прийняття рішення щодо ініціювання закриття судових проваджень, які розглядаються в Глибоцькому районному суді Чернівецької області, можливе лише після виготовлення землевпорядної документації на земельні ділянки залізниці та визначення (встановлення) меж в натурі (на місцевості).
Комітет Верховної Ради України з питань транспорту отримав звернення Глибоцької районної ради № 01-11/285 від 12.12.2018 року щодо оскарження AT «Укрзалізниця» у судовому порядку правовстановлюючих документів на земельні ділянки, набутих жителями Глибоцького району Чернівецької області.
Відповідно до ст. 158 Земельного кодексу України, виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про судоустрій та статус суддів», кожному гарантується захист його прав, свобод та інтересів у розумні строки незалежним, безстороннім і справедливим судом, утвореним законом.
Звернення не містить інформації, яка б вказувала на незаконність дій AT «Укрзалізниця», а також не порушує питання, які в межах компетенції можуть бути розглянуті Комітетом з питань транспорту.
Відповідно до Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Комітет є органом Верховної Ради України, який утворюється з числа народних депутатів України для здійснення за окремими напрямами законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до повноважень Верховної Ради України, виконання контрольних функцій.
В той же час, додатково Комітет звернеться до AT «Укрзалізниця» щодо надання інформації стосовно питань оскарження та оформлення користування землями залізничного транспорту Глибоцького району Чернівецької області.
На виконання доручень Секретаріату Кабінету Міністрів України від
- №25033/0/2-18 та від 27.12.2018 №25106/0/2-18 про розгляд рішення XXVI сесії Глибоцької районної ради Чернівецької області VII скликання від 07.12.2018 № 106-26/18 «Про звернення депутатів районної ради», повідомляємо про наступне.
Чернівецька обласна державна адміністрація поділяє стурбованість жителів Глибоцької селищної ради Глибоцького району Чернівецької області щодо ситуації, яка склалася в зв’язку зі зверненнями ПАТ «Українська залізниця» до суду з вимогою про визначенням недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки жителів громади на користь ПАТ «Українська залізниця».
Варто зазначити, що порушене у даному зверненні питання раніше вже розглядалось обласною державною адміністрацією. За результатами його розгляду до ПАТ «Українська залізниця» було направлено лист від
03.01.2019 №01.33-6/6880 з пропозицією щодо можливості вирішення цього питання.
Відповідно до листів Секретаріату Кабінету Міністрів України
від 27.12.2018 №25106/0/2-18 до листа Адміністрації Президента України
від 21.12.2018 №44-01/780 та від 26.12.2018 №25033/0/2-18 Державна служба
України з питань геодезії, картографії та кадастру розглянула листи Глибоцької
районної ради Чернівецької області від 28.11.2018 № 01-11/264 та від 12.12.2018
№ 01-11/285 щодо депутатського звернення депутатів Глибоцької районної радита колективного звернення жителів Глибоцького району стосовно розгляду у судовому порядку питань про припинення права власності на земельні ділянки за позовами ПАТ «Укрзалізниця» і повідомляє.
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною другою статті 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб.
Відповідно до частин першої та другої статті 124 Конституції України
правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються.
Частиною третьою статті 6 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» визначено, що втручання у здійснення правосуддя, вплив на суд або суддів у будь-який спосіб забороняються і мають наслідком відповідальність, установлену законом.
Водночас зазначаємо, що відповідно до підпункту 25 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.
Згідно з пунктом 7 цього Положення Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Головним управлінням Держгеокадастру у Чернівецькій області (далі - Головне управління) здійснено заходи державного контролю та встановлені порушення вимог земельного законодавства, зокрема, під час прийняття Чагорською сільською радою рішень щодо передачі громадянам у власність земельних ділянок, що розташовані на території Чагорської сільської ради Глибоцького району Чернівецької області.
Відповідно до пункту «б» частини першої статті 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» Головним управлінням у межах повноважень внесено до Чагорської сільської ради клопотання про приведення у відповідність із законодавством прийнятих рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель.
Акціонерним товариством "Українська залізниця" (далі - Товариство) на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 17.01.2019 №1079/0/2-19 розглянуто звернення Глибоцької районної ради Чернівецької області від 12.12.2018 №01-11/285, скероване листом Адміністрація президента України від 04.01.2019 №44-01/24, щодо земельних питань та повідомляється що на адресу ради Товариством направлено лист від 04.01.2019 №Ц-2/4-27/46-19, в якому надавалася інформація по зазначеному питанню, яка є актуаль6ною на сьогоднішній день.
За дорученням Голови Верховної Ради України від 12 грудня 2018 року до вхид. № 255030 у Комітеті Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя розглянуто в межах компетенції Ваш лист від 28 листопада 2018 року за вих. № 01-11/264 з проханням розглянути колективне звернення жителів Глибоцького району Чернівецької області та вжити заходів щодо припинення судових справ, ініційованих публічним акціонерним товариством «Українська залізниця» і повідомляємо, що вирішення зазначеного у ньому питання не належить до компетенції Комітету з огляду на таке.
За приписом частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Верховна Рада України є органом законодавчої влади в Україні (стаття 75 Конституції України).
Обсяг повноважень та правовий статус комітетів Верховної Ради України визначаються Конституцією України та Законом України «Про комітети Верховної Ради України».
Згідно з статтею 1 Закону У країни «Про комітети Верховної Ради України» комітет Верховної Ради України - орган Верховної Ради України, який утворюється з числа народних депутатів України для здійснення за окремими напрямами законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до повноважень Верховної Ради України, виконання контрольних функцій.
Комітети є органами Верховної Ради України, які відповідальні перед нею і підзвітні їй.
За своїм конституційним статусом комітети Верховної Ради України є органами, які мають предметно визначену компетенцію і забезпечують здійснення парламентом його повноважень (абзац перший підпункту 4.2 пунту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 5 березня 2003 року № 5-рп/2003 у справі про звернення народних депутатів України до Національного банку України).
Конституція України не наділяє комітети самостійними повноваженнями, вони можуть лише сприяти Верховній Раді України у здійсненні повноважень парламенту, виконуючи певні дії допоміжного (інформаційного, експертного, аналітичного тощо) характеру.
Предмети відання комітетів Верховної Ради України визначаються Постановою Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання» від 04 грудня 2014 року № 22-VIII.
Оскільки повноваження Верховної Ради України визначаються виключно Основним Законом України, наявність цих конституційних приписів дає підстави для висновку про відсутність у парламенту та його комітетів повноважень щодо здійснення досудового розслідування злочинів і кримінальних проступків, а також правосуддя.
Принагідно також зазначити, що утвердження правової держави, відповідно до приписів статті 1, другого речення частини третьої статті 8, статті 55 Основного Закону України, полягає, зокрема, у гарантуванні кожному судового захисту прав і свобод, а також у запровадженні механізму такого захисту. Конституційний Суд України у своїх рішеннях послідовно підкреслював значущість положень статті 55 Конституції України щодо захисту кожним у судовому порядку своїх прав і свобод, а також стосовно неможливості відмови у правосудді (пункт 1 резолютивної частини Рішення від 25 листопада 1997 року № 6-зп, пункт 1 резолютивної частини Рішення від 25 грудня 1997 року № 9-зп).
Частинами першою-третьою статті 124 Основного Закону України визначено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.
Водночас звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до частини другої статті 126 Конституції України незалежність і недоторканність судді гарантуються Конституцією і законами України. Вплив на суддю у будь-який спосіб забороняється. Згідно правової позиції Конституційного Суду України, викладеної у Рішенні від 19 травня 1999 року № 4-рп, народні депутати України не мають права звертатися з вимогами чи пропозиціями до судів, голів судів та суддів стосовно конкретних судових справ (абзац п'ятий пункту 3 мотивувальної частини Рішення (справа про запити народних депутатів України).
У зв’язку з цим, Комітет не може втручатися чи надавати розпорядження судам України щодо прийняття тих чи інших необхідних рішень та надавати правову оцінку рішенням суду.
судам України щодо прийняття тих чи інших необхідних рішень та надавати правову оцінку.
Також інформуємо, що відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» звернення до суду громадян, організацій чи посадових осіб, які відповідно до закону не є учасниками судового процесу, щодо розгляду конкретних справ судом не розглядаються.
Законність і обґрунтованість прийнятих судом рішень перевіряється вищими судовими інстанціями виключно в порядку, передбаченому чинним процесуальним законодавством України.
Разом з тим, статтею 108 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (далі - Закон) передбачено, що дисциплінарне провадження щодо судді здійснюють дисциплінарні палати Вищої ради правосуддя у порядку, визначеному Законом України «Про Вищу раду правосуддя», з урахуванням вимог цього Закону.
Згідно з частиною першою статті 107 Закону право на звернення зі скаргою щодо дисциплінарного проступку судді (дисциплінарною скаргою) має будь-яка особа. Громадяни здійснюють зазначене право особисто або через адвоката, юридичні особи - через адвоката, органи державної влади та органи місцевого самоврядування - через своїх керівників або представників.
Відповідно до частини другої - третьої статті 107 Закону дисциплінарна скарга подається у письмовій формі та повинна містити такі відомості: прізвище, ім’я, по батькові (найменування) скаржника, його місце проживання (перебування) або місцезнаходження, поштовий індекс, номери засобів зв’язку; прізвище, ім’я, по батькові та посада судді (суддів), щодо якого (яких) подано скаргу; конкретні відомості про наявність у поведінці судді ознак дисциплінарного проступку, який відповідно до частини першої статті 106 цього Закону може бути підставою для дисциплінарної відповідальності судді; посилання на фактичні дані (свідчення, докази), що підтверджують зазначені скаржником відомості; дисциплінарна скарга підписується скаржником із зазначенням дати її підписання; Вища рада правосуддя затверджує та розміщує на офіційному веб-порталі судової влади зразок дисциплінарної скарги.
З огляду на викладене, Комітет з питань правової політики та правосуддя відповідно до Конституції України та законодавства не є правоохоронним чи судовим органом, а здійснює з питань, віднесених до предметів його відання, законопроектну роботу, підготовку і попередній розгляд питань, віднесених до повноважень Верховної Ради України.
Керуючий справами
районної ради Шмідт М.Д.