ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXVI |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 16 |
Дата реєстрації: | 09.11.2018 |
Проголосовано: | 07.12.2018 11:48:37 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
22
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
2
- Відсутні
12
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 16
ПРОЕКТ
Глибоцька районна рада
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. М.Грушевського, 2а, смт.Глибока, 60400, тел.2-42-95, тел. «факс» 2-42-99, 21418809@mail.gov.ua
XXVI СЕСІЯ VІI СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ № _________
___ _________ 2018 року смт. Глибока
Про інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період |
Керуючись ст.43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.22 Закону України „Про статус депутатів місцевих рад”, розглянувши інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період, районна рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Інформацію щодо реагування на депутатські запити, що внесені на попередніх сесіях районної ради та в міжсесійний період, взяти до відома (додається).
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючого справами районної ради Шмідта М.Д.
Голова районної ради П.В.Панчук
Додаток
до проекту рішення районної ради
№______________від__________2018 р.
Інформація
щодо реагування на депутатські запити, що
внесені на попередніх сесіях районної ради
та в міжсесійний період
1. Згідно запиту депутата районної ради Мельничук М.Л. №88-25/18 щодо надання матеріальної допомоги на лікування Столяру Дмитру Іллічу жителю с. Луківці рішенням сесії № 84-25/18 від 21.09.2018р. виділено матеріальну допомогу 2000 грн.
2. Згідно запиту депутата районної ради Мельничук М.Л. №89-25/18 щодо надання матеріальної допомоги Постолатій Ларисі Іванівні, жительці с. Станівці для придбання цифрового слухового апарату для сина Богдана рішенням сесії № 84-25/18 від 21.09.2018р. виділено матеріальну допомогу 1000 грн.
3. Згідно запиту депутата районної ради Лупуляк С.В. №97-25/18 щодо надання матеріальної допомоги, жителю смт.Глибока Коломейчуку Дмитру Васильовичу на лікування доньки, рішенням сесії № 84-25/18 від 21.09.2018р. виділено матеріальну допомогу 2000 грн.
4. Згідно запиту депутата районної ради Гуменного В.В. №92-25/18 щодо надання матеріальної допомоги жителю смт. Глибока Воротняку Сергію Ваильовичу на лікування дружини Меленко Діани Дмитрівни. рішенням сесії № 84-25/18 від 21.09.2018р. виділено матеріальну допомогу 2500 грн.
5. Згідно запиту депутата районної ради Шапки М.А. №90-25/18 щодо виділення коштів для придбання необхідного обладнання у зв’язку з реорганізацію Йорданештської ЗОШ I-III ст. та Йорданештського ДНЗ в Йорданештський НВК I-III ст. з відкриттям додаткових груп фінансове управління повідомляє про наступне.
Вирішити зазначене питання за рахунок коштів районного бюджету, наразі немає можливості, оскільки обсяг асигнувань, доведений на утримання установ районного бюджету в 2018 році обмежений та не забезпечує виконання вимог п. 4 ст.77 Бюджетного кодексу України щодо передбачення в повному обсязі потреби в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати та проведення розрахунків за енергоносії.
Одночасно повідомляє, що управлінням освіти наразі дане питання розглядається в першочерговому порядку за рахунок можливого перерозподілу бюджетних асигнувань.
6. На звернення депутатів районної ради № 86-25/18 щодо захисту інституції сім’ї в Україні Верховна Рада повідомляє.
За дорученням Голови Верховної Ради України Парубія А.В. Комітет у межах своєї компетенції розглянув надіслане Вами звернення депутатів Глибоцької районної ради щодо захисту інституції сім’ї в Україні, зокрема зазначені у ньому вимоги стосовно зупинення внесення змін до Конституції України та до інших нормативно- правових актів в частині викривлення дефініції шлюбу та збереження чинної редакції статті 51 Конституції України, вилучення з Кодексу законів про працю, інших законів, законопроектів та урядових документів словосполучень «сексуальна орієнтація» та «гендерна ідентичність» та недопущення включення цих словосполучень у нові закони та нормативно-правові акти, запровадження інституту Урядового уповноваженого з питань сім'ї або створення Міністерства у справах сім'ї, ухвалення Закону України «Про заборону пропаганди гомосексуалізму», виключення з нормативно-правових актів? що регулюють сферу освіти, та текстів підручників положення про статеве виховання, які мають на меті «подолання тендерних стереотипів» тощо.
Щодо розгляду пропозиції виключити з регулятивних правових актів в освітній сфері та з текстів підручників норм і положень про статеве виховання, що ставлять за мету подолання тендерних стереотипів, інформуємо, що Комітет вже звертався до Кабінету Міністрів України на підставі численних звернень депутатів обласних і міських рад щодо захисту інституту сім’ї в Україні та отримав відповіді від Міністерства освіти і науки України, Міністерства соціальної політики України (додаються).
Інші питання, порушені у звернені, не відносяться до предметів відання Комітету з питань науки і освіти.
Міністерство соціальної політики України повідомляє:
На виконання доручення Віце-прем'єр-міністра України П. Розенка від 05.07.2018 року № 23819/3/1-18 до звернення Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти від 02.07.2017 № 04-23/10-838, Міністерство соціальної політики разом з Міністерством освіти і науки, Міністерством інформаційної політики, Міністерством молоді та спорту і Міністерством юстиції України опрацювало звернення Бориспільської міської ради, Корольовської районної ради, Ужгородської міської ради, Бурштинської міської ради, Вишневої міської ради щодо захисту інституту сім’ї в Україні та повідомляє.
Урегулювання сімейних відносин у державі забезпечується відповідно до Конституції України та законів України.
Згідно зі статтею 24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Статтею 51 Конституції України встановлено, що шлюб грунтується на вільній згоді жінки і чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права і обов’язки у шлюбі та сім’ї. Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття.
Частиною другою статті 1 Сімейного кодексу України визначено, що метою сімейних відносин є зміцнення сім'ї як соціального інституту і як союзу конкретних осіб, утвердження почуття обов’язку перед батьками, дітьми та іншими членами сім’ї, побудова сімейних відносин на паритетних засадах, на почуттях взаємної любові та поваги, взаємодопомоги і підтримки.
За інформацією наданою Міністерством юстиції України, відповідно до звіту про виконання плану заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, опублікованого на веб-сайті Мін'юсту (https://minjust.gov.ua/section_548), на розгляд Кабінету Міністрів не вносився законопроект щодо легалізації в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар, розроблення якого передбачено підпунктом 6 пункту 105 плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.1 1.2015 № 1393-р.
Виконання такого завдання вбачається неможливим, зокрема, з урахуванням великої кількості надісланих до Мін’юсту звернень обласних, міських, районних у містах рад, громадських і релігійних організацій стосовно неприйнятності запровадження таких норм.
На виконання доручення Прем’єр-міністра України ГройсманаВ.Б від 29.12.2017 № 35377/12/1-15 щодо проекту акту Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Плану заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, Міністерство юстиції здійснює підготовку проекту акту щодо внесення змін до Плану заходів. У разі надходження відповідних доручень, Міністерство соціальної політики долучиться до даної роботи та в межах компетенції надасть зауваження та пропозиції.
За інформацією, наданою Міністерством юстиції України, реалізуючи свої повноваження, визначені пунктом 28 частини першої статті 106 та статтею 154 Конституції України, Президент України з метою напрацювання узгоджених пропозицій щодо змін до Конституції України із залученням до цієї роботи представників різних політичних сил, громадськості, вітчизняного та міжнародного експертного середовища, сприяння досягненню громадського та політичного консенсусу щодо вдосконалення конституційного регулювання суспільних відносин в Україні своїм Указом від 03 березня 2015 року №119 „Про Конституційну Комісію” утворив Конституційну Комісію як спеціальний допоміжний орган при Президентові України. Згідно з пунктом 3 Положення про Конституційну комісію, затвердженого зазначеним Указом, завданнями Конституційної Комісії є забезпечення широкого громадського та професійного обговорення пропозицій щодо проведення конституційної реформи в Україні за участю провідних фахівців у галузі конституційного та інших галузей права, у сфері суспільно-політичних наук, громадських діячів, представників громадських об'єднань та міжнародних організацій; сприяння налагодженню ефективного механізму взаємодії державних органів, інститутів громадянського суспільства та міжнародних організацій з питань підготовки і реалізації конституційної реформи в Україні; забезпечення інформування громадськості про роботу з підготовки пропозицій щодо проведення конституційної реформи, її реалізації тощо.
Звертаємо увагу, що у розділі XIII Конституції України визначається порядок внесення змін до Конституції, перегляду її окремих положень. Конституція може бути змінена лише в особливому, закріпленому нею порядку, що значно відрізняється від внесення змін до поточного законодавства.
Також Міністерство юстиції інформує про те, що проект Трудового кодексу України, внесений народними депутатами України Гройсманом В.Б., Денісовою Л.Л., Папієвим М.М. (реєстр. № 1658 від 20 травня 2015 року, доопрацьований), 05 листопада 2015 року прийнятий Верховною радою України у першому читанні та готується до другого читання.
Законом України від 10 лютого 2010 року № 1861-VI затверджено Регламент Верховної Ради України (далі - Регламент). Відповідно до частини першої, п'ятої, сьомої, дев'ятої статті 89 Регламенту, право законодавчої ініціативи належить, зокрема, народним депутатам, яке здійснюється шляхом внесення до Верховної Ради України проектів законів, пропозицій та поправок до законопроектів. Пропозиції вносяться письмово до законопроекту, який готується до другого читання, в редакції, яка передбачає конкретну зміну, доповнення або виключення певних положень із тексту законопроекту. Поправка може бути внесена письмово до законопроекту, який готується до другого і третього читань, а також усно під час розгляду законопроекту, який готується до другого і третього читань, а також усно під час розгляду законопроекту в другому читанні на пленарному засіданні Верховної ради. Відповідно до статті 116 Регламенту, якою регулюються питання строків подання пропозицій і поправок до законопроекту, який готується другого читання, можуть вноситися лише до тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу. Такі пропозиції та поправки вносяться в 14-денний строк після дня прийняття законопроекту за основу.
Міністерство юстиції повідомляє про те, що на сьогодні існує практика запровадження посад урядових уповноважених, про що свідчать постанови Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2016 року № 647 „Про затвердження Положення про Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 р. № 5”, від 07 червня 2017 року № 390 „Про Урядового уповноваженого з питань тендерної політики”. Водночас базовим Законом України „Про Кабінет Міністрів України” не передбачено правового регулювання інституту „урядових уповноважених”.
Конституція України наділяє повноваженнями щодо утворення, реорганізації та ліквідації міністерств та інших центральних органів виконавчої влади Кабінет Міністрів України (пункт 9 і статті 116 Конституції України). Зазначені повноваження Уряду мають дискреційний характер.
Відповідно до Закону України від 17.03.2011 №3166-УІ „Про
центральні органи виконавчої влади” міністерства забезпечують формування та реалізують державну політику в одній чи кількох сферах, інші центральні органи виконавчої влади виконують окремі функції з реалізації державної політики.
Реформування системи органів виконавчої влади має системний характер та вирішується на основі уточнення та зміни функцій усієї системи центральних органів виконавчої влади, перегляду їх статусу і на цій основі — оптимізаціїїх кількісного складу.
Із метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади, усунення дублювання їх повноважень, забезпечення скорочення чисельності управлінського апарату та витрат на його утримання, підвищення ефективності державного управління Указом Президента України від 09.12.2010 № 1085 „Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади” було ліквідовано та реорганізовано низку центральних органів виконавчої влади, а їх повноваження передано відповідним міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади.
Заходи з оптимізації центральних органів виконавчої влади були продовжені з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 „Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади” (зі змінами).
Разом з тим, згідно з пунктом 1 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423 (зі змінами), Мінсоцполітики є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику, зокрема, з питань сім'ї та дітей.
При цьому формування та реалізація державної політики з питань сім'ї та дітей, запобігання насильству в сім'ї, надання державної соціальної допомоги сім’ям з дітьми та іншим категоріям сімей, надання соціальних послуг належать до основних завдань Міністерства соціальної політики. їх виконання безпосередньо пов’язано з виконанням інших повноважень Міністерства.
Для реалізації вказаних завдань у структурі Мінсоцполітики внаслідок проведення реформи державного управління у 2018 році утворено структурні підрозділи, на які покладено інтегровані функції з питань формування соціальної політики - Директорат сім’ї та соціальної підтримки населення, Директорат соціальних послуг та інтеграції, Директорат захисту прав дітей та інші.
Створення директоратів забезпечить підвищення якості формування управлінських рішень та активізацію роботи з підготовки законодавчих пропозицій, у тому числі з питань розвитку сімейної політики.
Мінсоцполітики безумовно підтримує бачення щодо необхідності посилення сфери соціальної політики. Разом з тим маємо зазначити, що питання формування нового органу є багатовекторним, що в свою чергу потребує його додаткового опрацювання з іншими зацікавленими структурами.
За інформацією, наданою Міністерством освіти і науки України, питання захисту інституції сім’ї в Україні, ролі матері та батька у вихованні здорової дитини висвітлено у навчальних програмах „Основи здоров'я” та „Основи правознавства” для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти і заклади вищої освіти І-ІІ рівнів акредитації здійснюють підготовку фахівців освітньо- кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста за освітньо-професійними програмами - складовими галузевих стандартів. У циклі гуманітарної та соціально-економічної підготовки обов’язковою є дисципліна „Правознавство”, навчальна програма якої включає модуль „Сімейне право”. Назву лекцій, тематику та кількість годин визначає викладач.
За рахунок варіативної складової деякі навчальні заклади (педагогічні, аграрні) вводять дисципліну „Етика сімейних відносин”. Крім того, у рамках виховних заходів проводяться лекції, зустрічі з юристами, круглі столи за тематикою: „Відповідальне батьківство (материнство)”, „Соціальне сирітство та піклування”, „Юридична відповідальність батьків за виховання дітей” тощо. Проводиться анкетування для визначення готовності до шлюбу на теми: „Ідеальне батьківство (материнство)” або „Мій ідеал батьківства (материнства)”.
У цілому, зміст зазначених навчальних програм подається коректно, з урахуванням вікових особливостей дітей, на основі усвідомлення моральних цінностей у поведінці та з метою формування у них компетенції! щодо вибору правильної поведінки і компетентних рішень.
За інформацією, наданою Міністерством інформаційної політики, статтею 24 Закону України „Про інформацію” в Україні заборонена цензура - будь-яка вимога, спрямована, зокрема, до журналіста, засобу масової інформації, його засновника (співзасновника), видавця, керівника, розповсюджувача, узгоджувати інформацію до її поширення або накладення заборони чи перешкоджання в будь-якій іншій формі тиражуванню або поширенню інформації. Забороняються також втручання у професійну діяльність журналістів, контроль за змістом поширюваної інформації, зокрема з метою поширення чи непоширення певної інформації, замовчування суспільно необхідної інформації, накладення заборони на висвітлення окремих тем, показ окремих осіб або поширення інформації про них, заборони критикувати суб'єкти владних повноважень, крім випадків, встановлених законом, договором між засновником (власником) і трудовим колективом, редакційним статутом. Відповідно до статті 2 Закону України „Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні” свобода слова і вільне вираження у друкованій формі своїх поглядів і переконань гарантується Конституцією України і. відповідно до цього Закону, означають право кожного вільно і незалежно шукати, одержувати, фіксувати, зберігати, використовувати та поширювати будь-яку інформацію за допомогою друкованих засобів масової інформації. Статтею 5 Закону України „Про телебачення і радіомовлення” встановлено гарантії свободи діяльность
телерадіоорганізацій, відповідно до яких цензура інформаційної діяльності телерадіоорганізації забороняється, а сама телерадіоорганізація є незалежною у визначенні змісту програм та передач. Згідно зі статтею 2 Закону України „Про інформаційні агентства” забороняється цензура інформації, поширюваної інформаційними агентствами. Відповідні положення законодавства є основою європейської, правової і демократичної країни, у якій свобода думки і слова, вільне вираження своїх поглядів і переконань є основоположними правами, гарантованими Конституцією. У зв'язку з цим та згідно з Положенням про Міністерство інформаційної політики України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 № 2, у Міністерстві відсутні підстави для втручання в редакційну політику засобів масової інформації та надання обов'язкових до виконання доручень щодо поширення чи непоширення інформації, у тому числі пов'язаної із пропагандою гомосексуалізму.
У той же час, Міністерство соціальної політики України поділяє занепокоєння щодо необхідності надання більшої уваги державній сімейній політиці та висловлює подяку за активну громадянську позицію та готовність співпрацювати для зміцнення сім'ї та загального благополуччя дітей, молоді , та всього народу України.
Додатково повідомляємо, що авторів звернення було поінформовано окремими листами.
Міністерство освіти і науки України повідомляє:
Міністерство освіти і науки України на виконання доручення Віце- прем’єр-міністра України Павла Розенка від 08.06.2018 № 22954/1 - 18 до звернення Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти від 04.06.18 № 04-23/10-695, розглянуло звернення Коломийської районної ради Івано-Франківської області та Боярської міської ради Київської області щодо захисту інституту сім’ї в Україні та в межах повноважень інформує.
У своїй діяльності Міністерство освіти і науки України керується нормами та положеннями чинних законодавчих та нормативно-правових актів. Просвітницька діяльність з питань тендерної рівності здійснюється в закладах освіти у відповідності до статей 12, 21 Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків».
Вихідними позиціями запровадження тендерної рівності у закладах освіти є принцип гуманізації та демократизації освітнього процесу, змістом яких є повага до жінки та чоловіка, відсутність насилля, толерантні взаємостосунки, забезпечення рівності між чоловіком та жінкою, розширення прав і можливостей жінок.
Міністерство активно пропагує повноцінну гармонійну родину, в якій всі мають можливості для самореалізації у суспільстві.
Питання захисту інституту сім’ї в Україні, ролі матері та батька у вихованні здорової дитини висвітлено у навчальних програмах «Основи здоров’я» для 5-9 класів та «Основи правознавства» для 9 класів закладів загальної середньої освіти:
Також питання підготовки молодого покоління до шлюбу у закладах загальної середньої освіти здійснюється в межах вивчення курсів і факультативів, а саме:
- навчальна програма курсу за вибором «Усвідомлене та відповідальне батьківство» для 9(10) класів загальноосвітніх навчальних закладів
(укладачі: Аніна О. В., Білецька В. В., Волос О. В. та ін. за заг. ред. Старєвої А. М.), розробник: Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти;
- навчальна програма факультативного курсу «Морально-ціннісні аспекти формування навичок здорового способу життя у старших підлітків» (укладачі: Савченко Р. О., Соляник О. В. Симоненко Т. Д., Тінякова А. В.), розробник: громадська організація «Батьківський Захист»;
- програма «7 кроків назустріч» для працівників педагогічних колективів загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів навчання та батьків (укладачі: Ірина Скорбун, Тетяна Слободян, Тигран Епоян), розробник: Благодійний фонд «Здоров’я жінки і планування сім’ї»
З метою належного відзначення Міжнародного дня сім’ї, що встановлений Генеральною Асамблеєю ООН у 1993 р. і відзначається щорічно 15 травня, листом МОН від 10.04.2018 № 1/9-213 органам управління освітою обласних, районних, міських (районних у містах) державних адміністрацій, Інститутам післядипломної педагогічної освіти, закладам освіти було рекомендовано провести в закладах освіти комплексні заходи (уроки, виховні години, фестивалі, конкурси тощо), спрямовані на формування сімейних цінностей; сприяти розвитку у закладах освіти сімейних клубів, центрів сімейної культури, батьківських академій з метою надання соціально-психологічної допомоги у виконанні батьківських обов’язків; продовжити роботу з впровадження у закладах загальної середньої освіти навчальних програм, присвячених підготовці старшокласників до відповідального батьківства(материнства).
Коломийську районну раду Івано-Франківської області та Боярську міську раду Київської області поінформовано.
Верховна Рада України (комітет з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму) повідомляє:
За дорученням Голови Верховної Ради України Парубія А.В. Комітет у межах своєї компетенції розглянув звернення депутатів Глибоцької районної ради Чернівецької області щодо захисту інституції сім’ї в Україні, зупинення внесення змін до Конституції України та до інших нормативно-правових актів в частині викривлення дефініцій сім'ї, шлюбу, батьківства, материнства й дитинства, вилучення з Кодексу законів про працю, інших законів, законопроектів та урядових документів словосполучень «сексуальна орієнтація» та «тендерна ідентичність» та недопущення включення цих словосполучень у нові закони та нормативно-правові акти, запровадження інституту Урядового уповноваженого з питань сім'ї або створення Міністерства з питань сім’ї, тощо.
Інформуємо Вас, що будь-який законопроект, внесений Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України, не може суперечити вимогам статті 51 Конституції України, якою визначено, що «Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки і чоловіка». Комітет з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму вже інформував Комітет з питань правової політики та правосуддя про свою принципову позицію щодо необхідності збереження у Конституції України визначення поняття «шлюб» як союзу чоловіка та жінки.
У разі внесення відповідних законопроектів суб’єктами законодавчої ініціативи і визначення Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму головним з його опрацювання, законопроект буде розглянуто згідно з вимогами Закону України «Про Регламент Верховної Ради України». Якщо головним з опрацювання зазначених законопроектів буде визначено інший комітет Верховної Ради України, Комітет з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму у встановлений законодавством термін надасть свій висновок до законопроекту. У будь-якому випадку, при розгляді цих законопроектів. Комітет буде дотримуватися принципу пріоритету прав дитини, відстоюват- традиційні сімейні цінності українського народуГта напо^щщі ^додрцманні ВИМОГ Статті 5 1 КОНСТИТУЦІЇ України.
Крім того, зазначаємо, що питання внесення змін до Кодексу законів про працю в Україні, ухвалення Закону України «Про заборону пропаганди гомосексуалізму», ратифікація міжнародних договорів, виключення з регулятивних правових актів у освітній сфері та з текстів підручників норм і положень про статеве виховання, що ставлять за мету подолання тендерних стереотипів, заборони пропаганди різноманітних видів девіантної статевої поведінки не відноситься до предметів відання Комітету з питань сім’ї,- молодіжної політики, спорту та туризму.
Водночас, інформуємо Вас, що при ухваленні Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», над яким працював Комітет, словосполучення «сексуальна орієнтація» та «тендерна ідентичність» були вилучені з тексту Закону.
Комітет неодноразово звертався до Кабінету Міністрів України щодо розгляду питань, які порушуються у Вашому та інших зверненнях міських, сільських, селищних, районних та обласних рад, зокрема щодо коригування «Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року» та щодо запровадження інституту Урядового уповноваженого з питань сім'ї або створення Міністерства з питань сім’ї.
Надсилаємо Вам копію відповіді Міністерства соціальної політики України на звернення Комітету щодо питань подібних до тих, що були порушені у зверненні.
Міністерство соціальної політики України повідомляє:
Міністерство соціальної політики розглянуло доручення Віце-прем’єр- міністра України В. Кириленка від 22.06.2018 № 20608/3/1-18 щодо надання інформації на звернення Коломийської районної та Боярської міської ради, надіслані Комітетом з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму Верховної Ради України листом від 20.06.2018 № 04-33/10-788/130824Нцодо захисту і розвитку інституту сім'ї в Україні'та повідомляє.
Урегулювання сімейних відносин у державі забезпечується відповідно до Конституції України та законів України.
Згідно зі статтею 24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Статтею 51 Конституції України встановлено, що шлюб грунтується на вільній згоді жінки і чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права і обов'язки у шлюбі та сім'ї. Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття.
Частиною другою статті 1 Сімейного кодексу України визначено, що метою сімейних відносин є зміцнення сім’ї як соціального інституту і як союзу конкретних осіб, утвердження почуття обов'язку перед батьками, дітьми та іншими членами сім’ї, побудова сімейних відносин на паритетних засадах, на почуттях взаємної любові та поваги, взаємодопомоги і підтримки.
Планом заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.11.2015 № 1393-р. (далі - План), передбачено розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про легалізацію в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар з урахуванням майнових і немайнових. прав, зокрема володіння та наслідування майна, утримання одного партнера іншим в разі непрацездатності, конституційного права несвідчення проти свого партнера. Відповідно до звіту про виконання Плану, опублікованого на веб-сайті Мін’юсту (https://minjust.gov.ua/section_548), на розгляд Кабінету Міністрів не вносився законопроект щодо легалізації в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар.
Крім того, на виконання доручення Прем’єр-міністра України ГройсманаВ.Б від 29.12.2017 № 35377/12/1-15 щодо проекту акту Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Плану заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, Міністерство юстиції здійснює підготовку проекту акту щодо внесення змін до Плану заходів. У разі надходження відповідних доручень, Міністерство соціальної політики долучиться до даної роботи та в межах компетенції надасть зауваження та пропозиції.
За інформацією, наданою Міністерством юстиції України, реалізуючи свої повноваження, визначені пунктом 28 частини першої статті 106 та статтею 154 Конституції України, Президент України з метою напрацювання узгоджених пропозицій щодо змін до Конституції України із залученням до цієї роботи представників різних політичних сил, громадськості, вітчизняного та міжнародного експертного середовища, сприяння досягненню громадського та політичного консенсусу щодо вдосконалення конституційного регулювання суспільних відносин в Україні своїм Указом від 03 березня 2015 року №119 ,,Про Конституційну Комісію” утворив Конституційну Комісію як спеціальний допоміжний орган при Президентові України. Згідно з пунктом 3 Положення про Конституційну комісію, затвердженого зазначеним Указом, завданнями Конституційної Комісії є забезпечення широкого громадського та професійного обговорення пропозицій щодо проведення конституційної реформи в Україні за участю провідних фахівців у галузі конституційного та інших галузей права, у сфері суспільно-політичних наук, громадських діячів, представників громадських об'єднань та міжнародних організацій; .сприяння налагодженню ефективного механізму взаємодії державних органів, інститутів громадянського суспільства та міжнародних організацій з питань підготовки і реалізації конституційної реформи в Україні; забезпечення інформування громадськості про роботу з підготовки пропозицій щодо проведення конституційної реформи, її реалізації тощо.
Звертаємо увагу, що у розділі XIII Конституції України визначається порядок внесення змін до Конституції, перегляду її окремих положень. Конституція може бути змінена лише в особливому, закріпленому нею порядку, що значно відрізняється від внесення змін до поточного законодавства.
Також Міністерство юстиції інформує про те, що проект Трудового кодексу України, внесений народними депутатами України Гройсманом В.Б., Денісовою Л.Л., Папієвим М.М. (реєстр. № 1658 від 20 травня 2015 року, доопрацьований), 05 листопада 2015 року прийнятий Верховною радою України у першому читанні та готується до другого читання.
Законом України від 10 лютого 2010 року № 1861-VI затверджено Регламент Верховної Ради України (далі - Регламент). Відповідно до частини першої, п'ятої, сьомої, дев'ятої статті 89 Регламенту, право законодавчої ініціативи належить, зокрема, народним депутатам, яке здійснюється шляхом внесення до Верховної Ради України проектів законів, пропозицій та поправок до законопроектів. Пропозиції вносяться письмово до законопроекту, який готується до другого читання, в редакції, яка передбачає конкретну зміну, доповнення або виключення певних положень із тексту законопроекту. Поправка може бути внесена письмово до законопроекту, який готується до другого і третього читань, а також усно під час розгляду законопроекту, який готується до другого і третього читань, а також усно під час розгляду законопроекту в другому читанні на пленарному засіданні Верховної ради. Відповідно до статті 116 Регламенту, якою регулюються питання строків подання пропозицій і поправок до законопроекту, який готується другого читання, можуть вноситися лише до тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу. Такі пропозиції та поправки вносяться в 14-денний строк після дня прийняття законопроекту за основу.
Міністерство юстиції повідомляє про те, що на сьогодні існує практика запровадження посад урядових уповноважених, про що свідчать постанови Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2016 року № 647 „Про затвердження Положення про Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 р. № 5”, від 07 червня 2017 року № 390 „Про Урядового уповноваженого з питань тендерної політики”. Водночас базовим Законом України „Про Кабінет Міністрів України” не передбачено правового регулювання інституту „урядових уповноважених”.
Конституція України наділяє повноваженнями щодо утворення, реорганізації та ліквідації міністерств та інших центральних органів виконавчої влади Кабінет Міністрів України (пункт 9і статті 116 Конституції України). Зазначені повноваження Уряду мають дискреційний характер.
Крім того, згідно із положеннями частини першої та третьої статті 5 Закону України „Про центральні органи виконавчої влади” міністерства та інші центральні органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються та ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України; утворення, реорганізація та ліквідація міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади здійснюються з урахуванням завдань Кабінету Міністрів України, а також необхідності забезпечення здійснення повноважень органів виконавчої влади і недопущення дублювання повноважень. Головним органом в системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію сімейної політики, є Міністерство соціальної політики України.
За інформацією, наданою Міністерством освіти і науки України, питання захисту інституції сім'ї в Україні, ролі матері та батька у вихованні здорової дитини висвітлено у навчальних програмах „Основи здоров’я” та „Основи правознавства” для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.
Також питання підготовки підростаючого покоління до шлюбу у закладах загальної середньої освіти здійснюється в межах вивчення курсів і факультативів, зокрема навчальної програми курсу за вибором „Усвідомлене та відповідальне батьківство”, „Морально-ціннісні аспекти формування навичок здорового способу життя у старших підлітків”.
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти і заклади вищої освіти І-ІІ рівнів акредитації здійснюють підготовку фахівців освітньо- кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста за освітньо-професійними програмами - складовими галузевих стандартів. У циклі гуманітарної та соціально-економічної підготовки обов’язковою є дисципліна „Правознавство”, навчальна програма якої включає модуль „Сімейне право”. Назву лекцій, тематику та кількість годин визначає викладач.
За рахунок варіативної складової деякі навчальні заклади (педагогічні, аграрні) вводять дисципліну „Етика сімейних відносин”. Крім того, у рамках виховних заходів проводяться лекції, зустрічі з юристами, круглі столи за тематикою: „Відповідальне батьківство (материнство)”, „Соціальне сирітство та піклування”, „Юридична відповідальність батьків за виховання дітей” тощо. Проводиться анкетування для визначення готовності до шлюбу на теми: „Ідеальне батьківство (материнство)” або „Мій ідеал батьківства (материнства)”.
У цілому, зміст зазначених навчальних програм подається коректно, з урахуванням вікових особливостей дітей, на основі усвідомлення моральних цінностей у поведінці та з метою формування у них компетенцій щодо вибору правильної поведінки і компетентних рішень.
За інформацією, наданою Міністерством інформаційної політики, статтею 24 Закону України „Про інформацію” в Україні заборонена цензура - будь-яка вимога, спрямована, зокрема, до журналіста, засобу масової інформації, його засновника (співзасновника), видавця, керівника, розповсюджувача, узгоджувати інформацію до її поширення або накладення заборони чи перешкоджання в будь-якій іншій формі тиражуванню або поширенню інформації. Забороняються також втручання у професійну діяльність журналістів, контроль за змістом поширюваної інформації, зокрема з метою поширення чи непоширення певної інформації, замовчування суспільно необхідної інформації, накладення заборони на висвітлення окремих тем, показ окремих осіб або поширення інформації про них, заборони критикувати суб'єкти владних повноважень, крім випадків, встановлених законом, договором між засновником (власником) і трудовим колективом, редакційним статутом. Відповідно до статгі 2 Закону України „Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні” свобода слова і вільне вираження у друкованій формі своїх поглядів і переконань гарантується Конституцією України і, відповідно до цього Закону, означають право кожного вільно і незалежно шукати, одержувати, фіксувати, зберігати, використовувати та поширювати будь-яку інформацію за допомогою друкованих засобів масової інформації. Статтею 5 Закону України „Про телебачення і радіомовлення” встановлено гарантії свободи діяльності телерадіоорганізацій, відповідно до яких цензура інформаційної діяльності телерадіоорганізації забороняється, а сама телерадіоорганізація є незалежною у визначенні змісту програм та передач. Згідно зі статтею 2 Закону України „Про інформаційні агентства” забороняється цензура інформації, поширюваної інформаційними агентствами. Відповідні положення законодавства є основою європейської, правової і демократичної країни, у якій свобода думки і слова, вільне вираження своїх поглядів і переконань є основоположними правами, гарантованими Конституцією. У зв'язку з цим та згідно з Положенням про
Міністерство інформаційної політики України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 № 2, у Міністерстві відсутні підстави для втручання в редакційну політику засобів масової інформації та надання обов'язкових до виконання доручень щодо поширення чи непоширення інформації, у тому числі пов'язаної із пропагандою гомосексуалізму.
У той же час, Міністерство соціальної політики України поділяє занепокоєння щодо необхідності надання більшої уваги державній сімейній політиці та висловлює подяку за активну громадянську позицію та готовність співпрацювати для зміцнення сім'ї та благополуччя дітей, молоді та всього народу України.
Додатково повідомляємо, що листи Міністерства соціальної політики України не встановлюють норм права, а мають лише інформаційний характер.
Коломийську районну і Боярську міську ради повідомлено окремими листами від 07.06.2018 № 49/0/182-18 і від 13.06.2018 № 56/0/182-18 відповідно.
Верховна рада України ( комітет з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин) повідомляє:
Надіслане Вами звернення Глибоцької районної ради щодо захисту інституції сім’ї в Україні за дорученням Голови Верховної Ради України розглянуто в Комітеті Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин в межах предмету відання.
3 порушеного питання повідомляємо наступне.
В Україні діють ціла низка законодавчих актів, спрямованих на підтримку багатодітних та малозабезпечених сімей, розвинена мережа соціальних служб, які опікуються сім’ями, у складі Міністерства соціальної політики є відповідний департамент. Реалізуються Державні цільові соціальні програми підтримки сім’ї, що затверджуються Кабінетом Міністрів України на певний період. Щорічно у Державному бюджеті за програмою “Реалізація державної політики з питань сім’ї та дітей” окремим рядком виділяються відповідні кошти.
У складі Верховної Ради України працює Комітет з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму до предмета відання якого віднесено литання державної політики у сфері сімейно-шлюбних відносин та державної політики сприяння становленню інституту сім’ї, допомоги сім’ям з дітьми, захисту безпритульних дітей.
Стосовно викладених у зверненні пропозицій інформуємо, що зміни до Конституції України напрацьовувались у відкритому режимі - про засідання Робочої групи завчасно повідомлялось і кожен бажаючий міг прийти на її засідання та висловити свою позицію, або надіслати свої пропозиції на адресу Конституційної комісії письмово. Дотепер підготовлені Робочою групою з питань прав, свобод та обов'язків людини і громадянина пропозиції не стали предметом розгляду Верховної Ради України, - вони не вносились і не розглядались.
Указом Президента України від 25 серпня 2015 року № 501/2015 була затверджена Національна стратегія у сфері прав людини. Це системний документ, покликаним інтегрувати цінності прав людини в різні сфери державної політики. Виконання Національної стратегії відбувається через деталізацію її основних напрямків у Плані дій з реалізації Національної стратегії в сфері прав людини на період до 2020 року, затвердженому Розпорядженням Міністрів України від 23 листопада 2015 року №1393-р.
Національна стратегія у сфері прав людини та План дій щодо її реалізації готувались також у відкритому режимі з залученням широких кіл громадськості. На стадії підготовки цих документів неодноразово проводилось громадське обговорення. Наш Комітет також проводив кілька відкритих слухань з даного питання.
Також інформуємо, що у звіті про стан виконання Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини за період 2017 року, розміщеному на сайті Міністерства юстиції України, зокрема, щодо підпункту 6 пункту 105. яким передбачено розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про легалізацію в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар з урахуванням майнових і немайнових прав, зокрема володіння та наслідування майна, утримання одного партнера іншим в разі непрацездатності, конституційного права несвідчення проти свого партнера, зазначено: «Виконання не можливе». Обґрунтовується це великою кількістю звернень до Міністерства юстиції від обласних, міських, районних у містах рад, громадських і релігійних організацій стосовно неприйнятності і зупинення виконання Плану дій у частині підпункту 6 пункту 105.
Варто зауважити, що наша держава взяла на себе низку міжнародних зобов’язань у сфері прав людини, зокрема, в рамках Угоди між Україною та Європейським Співтовариством про спрощення оформлення віз, Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони і вживає заходів на їх виконання. Окрім цього, частиною національного законодавства України є Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок стаття 10, пункт с) якої має наступну редакцію: «усунення будь-якої стереотипної концепції ролі чоловіків і жінок на всіх рівнях і у всіх формах навчання шляхом заохочення слільного навчання та інших видів навчання, що сприятимуть досягненню цієї мети,і, зокрема, шляхом перегляду навчальних посібників та шкільних програм і адаптації методів навчання».
В Україні з 2005 року діє Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», статтею 21 якого, зокрема, передбачено, що навчальні заклади забезпечують: підготовку та видання підручників, навчальних посібників, вільних від стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка; виховання культури тендерної рівності, рівного розподілу професійних і сімейних обов'язків.
Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин у своїй роботі керується принципом поваги до прав людини і основоположних громадянських свобод та недискримінації за будь-якими ознаками.
Наше спільне завдання - побудувати толерантне, демократичне та європейське суспільство в Україні.
Верховна Рада України (комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійної забезпечення) повідомляє:
У Комітеті Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення за дорученням Голови Верховної Ради України Парубія А.В. в межах компетенції розглянуто Ваш лист, рішення Глибоцької районної ради Чернівецької області та звернення депутатів цієї ради щодо захисту інституції сім’ї в Україні,
Повідомляємо, що народних депутатів України - членів Комітету ознайомлено з вищезазначеними рішенням і зверненням з метою їх подальшого використання у законотворчій роботі.
Верховна Рада України (комітет з питань правової політики та правосуддя) повідомляє:
До Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя надійшли лист Овруцької районної ради Житомирської області від 10 жовтня 2018 року за вих. № 02/270 з долученим до нього рішенням Овруцької районної ради Житомирської області від 05 жовтня 2018 року №422, лист Глибоцької районної ради Чернівецької області від 02 жовтня 2018 року за вих. № 01-11/238 з долученою до нього копією рішення Глибоцької районної ради Чернівецької області від 21 вересня 2018 року за вих. № 86-25/18, лист Львівської обласної ради від 11 жовтня 2018 року за вих. №К10-44 з долученою до нього копією колективного звернення мешканців міста Червонограда та Львівської області від 29 липня 2018 року та лист Знам’янської міської ради Кіровоградської області від 02 жовтня 2018 року за вих. № 01-2/63/5 з долученою до нього копією депутатського запиту депутата Знам’янської міської ради Кіровоградської області Ю. Майбороди від 26 вересня 2018 року за вх. № 1578 з пропозиціями про внесення змін до Конституції України.
Відповідно до пункту 1 Указу Президента України від 03 березня 2015 року №119 «Про Конституційну Комісію» з метою напрацювання узгоджених пропозицій щодо змін до Конституції України із залученням до цієї роботи представників різних політичних сил, громадськості, вітчизняного та міжнародного експертного середовища, сприяння досягненню громадського та політичного консенсусу щодо вдосконалення конституційного регулювання суспільних відносин в Україні створено Конституційну Комісію як спеціальний допоміжний орган при Президентові України.
Зважаючи на викладене, направляємо вказані листи для врахування поданих пропозицій у роботі Конституційної Комісії.
Верховна Рада України ( Комітет з питань правової політики та правосуддя) повідомляє:
У Комітеті Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя за дорученням Голови Верховної Ради України розглянуто в межах повноважень та предметів відання листа Овруцької районної ради Житомирської області від 10 жовтня 2018 року за вих. № 02/270 з долученим до нього рішенням Овруцької районної ради Житомирської області від 05 жовтня 2018 року №422 і листа Глибоцької районної ради Чернівецької області від 02 жовтня 2018 року за вих. № 01-11/238 з ? долученою до нього копією рішення Глибоцької районної ради Чернівецької області від 21 вересня 2018 року за вих. № 86-25/18 з пропозиціями про внесення змін до Конституції України щодо захисту традиційних цінностей українців та повідомляємо, що вказані листи направлено до Конституційної Комісії для врахування пропозицій у її роботі (копія листа додається).
6. Згідно запиту депутата районної ради Патраша В.Р. щодо ремонту автомобільної дороги Димка-Глибока Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області повідомляє, що на автомобільній дорозі загального користування державного значення Т-26-05 /М-19/ - Глибока було проведено ямковий ремонт і використано 9 тонн асфальтобетонної суміші. Вартість ремонту склала 27 тис. грн. коштів державного бюджету.
7. Згідно запиту депутата районної ради Германа М.В. щодо облаштування зупинок та пішохідного переходу на автодорозі М-19 Доманове (на Брест) - Ковель- Чернівці - Тереблече ( на Бухарест) в с. Тарашани Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області повідомляє, що на км. 528 +700 ( в напрямку м. Чернівці) та км. 528+850 ( в напрямку с. Тереблече) в районі ТРК "Тарашани" існують автобусні зупинки. Влаштувати автобусну зупинку на з'їзді в напрямку смт. Глибока дзеркально до зупинки на км. 528+700 ДБН В .2.3-4:2015 "Автомобільні дороги" заборонено.
Виіздом на місце не визначена необхідність облаштуванням пішохідного переходу на км. 528+020 біля ДРП - 1 Чернівецької ДЕД.
8. . Згідно звернення депутатів районної ради Патраша В.Р. та Самушко В.К. щодо ремонту автомобільної дороги Черепківці - Старий Вовчинець Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області повідомляє, що у зв'язку з відсутністю ліміту коштів на експлуатаційне утримання доріг місцевого значення Служба автомобільних доріг не може дати завдання на проведення ремонту на автомобільній дорозі користування місцевого значення О26047 Черепківці - Старий Вовчинець - Біла Криниця в поточному році.
Зазначені роботи можна виконати за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Керуючий справами
районної ради Шмідт М.Д.